Τέλος στην ηγετική κρίση στην Volkswagen με συμβιβασμό

535

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Volkswagen Group, Herbert Diess, κέρδισε την υποστήριξη από το εποπτικό συμβούλιο της αυτοκινητοβιομηχανίας σε μια κίνηση που αποδυναμώνει προσωρινά μια διαμάχη για τη στρατηγική του για να επιταχύνει την ώθηση της αυτοκινητοβιομηχανίας προς τα ηλεκτρικά οχήματα.

Δήλωση του εποπτικού συμβουλίου τη Δευτέρα ανέφερε ότι τα μέλη “αποφάσισαν ομόφωνα” να υποστηρίξουν πλήρως τη στρατηγική του Diess, ιδίως τον προσανατολισμό της εταιρείας προς την ηλεκτροκίνηση και την ψηφιοποίηση.

«Τα επόμενα χρόνια, το εκτελεστικό συμβούλιο θα εφαρμόσει αυτήν τη στρατηγική υπό την ηγεσία του Herbert Diess», δήλωσε το διοικητικό συμβούλιο.

Η ανακοίνωση δίνει στον Diess την έγκριση από το διοικητικό συμβούλιο που ζήτησε ενώ έκανε ορισμένες παραχωρήσεις στους ηγέτες των συνδικάτων.

Ο Diess έλαβε επίσης την υποστήριξη του διοικητικού συμβουλίου για τον υποψήφιο του για διευθυντή οικονομικών και για την επιθυμία του να διαχωρίσει τα τμήματα προμηθειών και εξαρτημάτων του κατασκευαστή.

Η VW θα μειώσει επίσης τα γενικά έξοδα κατά 5 τοις εκατό και το κόστος προμηθειών κατά 7 τοις εκατό τα επόμενα δύο χρόνια, δήλωσε το διοικητικό συμβούλιο.

Βασικά σημεία από τη δήλωση του διοικητικού συμβουλίου ήταν:

  • Οι Lamborghini και Ducati θα παραμείνουν μέλη του VW Group.  Η εκποίηση των ιταλικών εμπορικών σημάτων πολυτελείας ήταν υπό συζήτηση για τον εξορθολογισμό του χαρτοφυλακίου μάρκας του ομίλου.  Η δήλωση δεν αφορούσε την Bugatti.  Σύμφωνα με αναφορές, η VW βρίσκεται σε συνομιλία για την πώληση της Bugatti στον Κροάτη ειδικό κατασκευαστή ηλεκτρικών αυτοκινήτων Rimac.
  • Η Bentley θα τεθεί υπό τον έλεγχο της Audi.  Επί του παρόντος, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Porsche Oliver Blume έχει την γενική ευθύνη για την Bentley.  Η Automobilwoche, μια αδελφή έκδοση της Automotive News Europe, ανέφερε για πρώτη φορά το σχέδιο από τον Οκτώβριο.  Η μελλοντική σειρά της Bentley θα μοιραστεί περισσότερη τεχνολογία με την Audi, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης του πρότζεκτ τεχνολογίας Artemis, το οποίο αναπτύσσει τον διάδοχο για την ναυαρχίδα του A8 της Audi και για να αναπτύξει επίσης ένα πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο για την Bentley.
  • Το εργοστάσιο της VW στο Wolfsburg θα γίνει το «πρωτοποριακό εργοστάσιο» για την εξαιρετικά αυτοματοποιημένη κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων.  Η ναυαρχίδα της μάρκας της VW θα κατασκευαστεί εκεί.  Η απόφαση ικανοποιεί μια απαίτηση των Γερμανών συνδικαλιστών της αυτοκινητοβιομηχανίας.
  • Ο Άρνο Αντλίτς, που είναι σήμερα αφεντικό της Audi, θα αντικαταστήσει τον Frank Witter ως CFO του Group VW.  Η προαγωγή του Antlitz στη θέση του VW Group ήταν αρχικά αντίθετη από τους συνδικαλιστές, επειδή αναστάτωσε τα συνδικάτα στην προηγούμενη δουλειά του ως επικεφαλής οικονομικών για το εμπορικό σήμα της VW, ανέφεραν πηγές.
  • Οι λειτουργίες προμηθειών και στοιχείων του ομίλου θα διαχωριστούν.
  • Ο Thomas Schmall θα είναι υπεύθυνος για μια νέα λειτουργία του διοικητικού συμβουλίου, την τεχνολογία.  Ο Schmall είναι σήμερα Διευθύνων Σύμβουλος της Volkswagen Group Components.  Έχει κερδίσει έπαινο για το ότι οδηγεί τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση στα εργοστάσια εξαρτημάτων της αυτοκινητοβιομηχανίας στη Γερμανία.
  • Ο Murat Aksel θα αναλάβει το τμήμα αγορών.  Θα συνεχίσει επίσης ως προϊστάμενος αγορών της μάρκας VW.  “Ο διαχωρισμός των αγορών και των εξαρτημάτων έχει σκοπό να επιτρέψει στον Aksel να επικεντρωθεί πλήρως στη βελτιστοποίηση του υλικού κόστους σε ολόκληρο τον όμιλο”, δήλωσε η VW στη δήλωσή της.

Ο Diess είχε επιδιώξει να μειώσει το κόστος στη Γερμανία για να ελευθερώσει πόρους για μια μαζική ώθηση ηλεκτροκίνησης και να μετατρέψει την 83χρονη αυτοκινητοβιομηχανία σε μια εταιρεία τεχνολογίας με μοντέλο την Tesla.

Αυτό τον οδήγησε σε ανοιχτή σύγκρουση με τον Bernd Osterloh, επικεφαλής εκπρόσωπο της VW, σχετικά με τους διορισμούς του διοικητικού συμβουλίου υπό τον Diess και κατά πόσον θα παρατείνει τη σύμβαση του Diess μετά το 2023. Ο Diess έθεσε το αίτημά του για πρόωρη παράταση της σύμβασής του, σύμφωνα με άτομα που βρίσκονται κοντά στο εποπτικό συμβούλιο, που θεωρήθηκε ως νίκη για τον Osterloh.

Ο Diess αναστάτωσε τα συνδικάτα και μερικούς ανώτερους διευθυντές όταν είπε σε ένα άρθρο της εφημερίδας ότι υπάρχουν «παλιές, επιστρωμένες» δομές στα κεντρικά γραφεία της VW στο Βόλφσμπουργκ.

Ο Diess, 62 ετών, είχε ζητήσει παράταση συμβολαίου για να ενισχύσει τη θέση του καθώς προχωρά στις μεταρρυθμίσεις.  Τα συνδικάτα και ορισμένα μέλη του διοικητικού συμβουλίου δήλωσαν ότι ήταν πολύ νωρίς για να συζητήσουν το θέμα.

“Αυτό θέτει τέλος, τουλάχιστον προς το παρόν, στις υπερβολικές τριβές μεταξύ της διοίκησης και άλλων βασικών ενδιαφερομένων», έγραψε ο Arndt Ellinghorst, αναλυτής του Sanford C. Bernstein σε έκθεση του την Τρίτη. «Τα χθεσινά ψηφίσματα αποσαφηνίζουν την εντολή της διοίκησης και προσφέρουν  ευκαιρία να επικεντρωθούμε στα θεμελιώδη θέματα της VW».