Το 43% των Ευρωπαίων σκέφτεται την αγορά EV λόγω της κλιματικής αλλαγής

500

Το 43% των Ευρωπαίων θεωρούν πιθανή πλέον την αγορά ηλεκτρικού οχήματος και την κλιματικής αλλαγής ως έναν από τους κύριους λόγους για αυτό.

Αυτό είναι μόνο ένα από τα αποτελέσματα του ετήσιου EVBox Mobility Monitor με ερωτηθέντες από έξι ευρωπαϊκές χώρες.

Ο ολλανδικός πάροχος υποδομής φόρτισης EVBox επεξεργάζεται την ετήσια ερευνητική του έκθεση σχετικά με την υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων και τα εμπόδια μαζί με την Ipsos.  Οι υπεύθυνοι μάρκετινγκ συγκέντρωσαν απαντήσεις από 3.600 Ευρωπαίους πολίτες σε έξι χώρες: Κάτω Χώρες, Γερμανία, Γαλλία, Βέλγιο, Νορβηγία και Ηνωμένο Βασίλειο.

Σε γενικές γραμμές, οι περιβαλλοντικές εκτιμήσεις έχουν φτάσει στην κορυφή της ατζέντας των πιθανών οδηγών ηλεκτρικών οχημάτων όταν ψάχνουν να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο.  Αυτό το νέο ύψος αφορά ιδίως τους ερωτηθέντες από τη Γερμανία (72%), το Βέλγιο (69%), το Ηνωμένο Βασίλειο (68%) και τη Γαλλία (66%).

Έτσι, κοιτάζοντας τους πιθανούς αγοραστές σε συνάρτηση με τους λόγους για να μην αγοράσουν ακόμα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, η EVBox πιστεύει ότι οι ανησυχίες περιορίζονται σχετικά με την υποδομή φόρτισης και την αντίληψη των υψηλών τιμών των ηλεκτρικών οχημάτων παραμένουν τα μεγαλύτερα εμπόδια.  Αυτό ισχύει και στις έξι χώρες εκτός από τη Νορβηγία όπου το κόστος δεν είναι το κύριο ζήτημα.  Άλλες ανησυχίες σχετίζονται με το χρόνο που απαιτείται για την φόρτιση και την αντίληψη ότι η φόρτιση ενός ηλεκτρικού οχήματος κοστίζει περισσότερο από τον ανεφοδιασμό με βενζίνη.

Αυτές οι αντιλήψεις στο γενικό πληθυσμό αλλάζουν, εξετάζοντας τις απαντήσεις εκείνων που ήδη οδηγούν ηλεκτρικό αυτοκίνητο.  Εδώ η έκθεση διαπιστώνει ότι η πλειονότητα των τρεχόντων οδηγών ηλεκτρικών οχημάτων δεν αντιμετωπίζουν προβλήματα κατά τη διάρκεια φόρτισης (89%).

Στην ίδια σημείωση, το 82% των σημερινών οδηγών ηλεκτρικών οχημάτων δηλώνουν ότι θα επιλέξουν ξανά ηλεκτρικό όχημα.  Αυτό δείχνει ότι «όσο οι άνθρωποι είναι πρόθυμοι να το δοκιμάσουν, πιθανότατα δεν θα κοιτάξουν πίσω», καταλήγει η ερευνητική ομάδα.  Πρέπει να ειπωθεί, ωστόσο, ότι η μελέτη περιλάμβανε μόνο 600 οδηγούς ηλεκτρικών οχημάτων μεταξύ των οποίων και κατόχων PHEV ή υβριδικών οχημάτων.

Ωστόσο, για τους υπόλοιπους 3.000 ερωτηθέντες που θεωρούνται υποδομή «γενικού πληθυσμού» παραμένει ανησυχητικό, με την ελπίδα ότι οι κυβερνήσεις θα οδηγήσουν τις πολιτικές για την ανακούφιση της κλιματικής αλλαγής που γίνεται όλο και πιο σημαντική.

Εδώ οι Γάλλοι ανησυχούν ιδιαίτερα καθώς περισσότερα από τα δύο τρίτα των ερωτηθέντων που ζουν στη Γαλλία (72%) δηλώνουν ότι ανησυχούν για το μέλλον του περιβάλλοντος, σε σύγκριση με το 62% όλων των ευρωπαίων πολιτών στις χώρες που ρωτήθηκαν.  Περισσότεροι από τους μισούς εξετάζουν επίσης αυτήν την ανησυχία κατά την αγορά ενός νέου αυτοκινήτου, και αυτή η ανησυχία είναι ακόμη πιο διαδεδομένη στους οδηγούς ηλεκτρικών οχημάτων (85%) στη Γαλλία, σημειώνει η EVBox.

Εκτός από τις εθνικές επιδοτήσεις, το 50% των Γάλλων θεωρούν επίσης την Πράσινη Συμφωνία, τον χάρτη πορείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για να καταστήσει την Ευρώπη την πρώτη ήπειρο μηδενικών εκπομπών έως το 2050, θετική. Η στρατηγική περιλαμβάνει περισσότερα από 13 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα, Ευρωπαϊκους δρόμους και ένα εκατομμύριο σημεία φόρτισης διαθέσιμα στο κοινό έως το 2025.

Αν και η Πράσινη Συμφωνία δεν θα επηρεάσει πλέον το Ηνωμένο Βασίλειο αμέσως μετά το Brexit, η πλειοψηφία των Βρετανών πολιτών (69%) πιστεύουν ότι η μείωση του CO2 στις μεταφορές είναι ο καλύτερος τρόπος αντιμετώπισης των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στον κόσμο.  Αυτό το ποσοστό αυξάνεται στο 81% μεταξύ των ατόμων που επιθυμούν να αγοράσουν ή να οδηγήσουν ήδη ένα ηλεκτρικό όχημα.

Όσον αφορά τα εθνικά κίνητρα, το 39% των ερωτηθέντων στο Ηνωμένο Βασίλειο φτάνουν στο βαθμό που λένε ότι η κυβέρνησή τους θα πρέπει να παρέχει οικονομική βοήθεια μόνο σε σχέση με την πανδημία της Covid 19 σε εταιρείες που λαμβάνουν σοβαρά μέτρα για τη μείωση των περιβαλλοντικών τους επιπτώσεων.  Στη Γερμανία, το 44% των ερωτηθέντων ήταν υπέρ αυτής της λύσης.  Επιπλέον, μια ισχυρή πλειοψηφία πιθανών οδηγών ηλεκτρικών οχημάτων (69%) υποστηρίζει σθεναρά τις φορολογικές εκπτώσεις για την αγορά ηλεκτρικού ή υβριδικού οχήματος στη Βρετανία.