Το εντυπωσιακό Gordon Murray T.50 είναι η σύγχρονη εκδοχή της McLaren F1 (Φωτό – Vid)

398

Ο Gordon Murray είναι γνωστός για τη δημιουργία του, τη McLaren F1 και τώρα ακολουθεί ο πνευματικός διάδοχος της, που ακούει στο όνομα T.50.

Σχεδιασμένο να είναι το πιο καθαρό, πιο ελαφρύ και πιο επικεντρωμένο στον οδηγό supercar που δημιουργήθηκε ποτέ, το T.50 βελτιώθηκε πάνω στη McLaren F1.

Το εμπρός μέρος του T.50 έχει σχήμα σφήνας, ενώ τα φώτα μοιάζουν με αυτά της McLaren F1. Αυτό που ξεχωρίζει είναι οι πόρτες, που ανοίγουν προς τα πάνω και η γυάλινη οροφή.

Το πιο αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό όμως είναι ο αεραγωγός στην οροφή, που τροφοδοτεί αέρα στον ατμοσφαιρικό V12 κινητήρα.

To αμάξωμα είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, στο πίσω μέρος υπάρχει ο κεντρικά τοποθετημένος ανεμιστήρας διαμέτρου 400 mm ανάμεσα στις δύο ενεργές αεροτομές και ένας μεγάλος διαχύτης. Το μοντέλο διαθέτει επίσης τρισδιάστατα πίσω φώτα και σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου 19 και 20 ιντσών, με ελαστικά Michelin Pilot Sport 4 S.

Τα φρένα υψηλής απόδοσης διαθέτουν δαγκάνες έξι εμβόλων που αρπάζουν τους carbon ceramic δίσκους των 370 mm. Πίσω, υπάρχουν δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων και δίσκοι 340 mm.

Ωστόσο, το πιο χαρακτηριστικό πράγμα στο αυτοκινήτου είναι ο πίσω ανεμιστήρας. Ο ανεμιστήρας των πολλαπλών λεπίδων είναι μια μοναδική προσθήκη και η Gordon Murray Automotive υποστηρίζει ότι μειώνει την οπισθέλκηση κατά 12,5% και προσθέτει περίπου 50 ίππους. Επίσης μειώνει την απόσταση φρεναρίσματος και αυξάνει την ισχύ κατά 100% στη λειτουργία πέδησης.

Μιλώντας για αεροδυναμική, το αυτοκίνητο διαθέτει δυναμική πίσω αεροτομή και ενεργά πάνελ. Υπάρχουν επίσης έξι λειτουργίες αεροδυναμικού στησίματος: Auto, High Downforce, Streamline, Braking, Test και V-Max Boost. Το τελευταίο έχει σχεδιαστεί για μέγιστη απόδοση και αυξάνει την απόδοση του αυτοκινήτου στους 710 ίππους

Όπως και η F1, το T.50 έχει ένα κεντρικό κάθισμα οδηγού που πλαισιώνεται από δυο καθίσματα αριστερά και δεξιά. Το αυτοκίνητο δεν έχει την παραδοσιακή κεντρική κονσόλα και χρησιμοποιεί ένα βραχίονα στα δεξιά του καθίσματος του οδηγού.

Το μοντέλο διαθέτει επίσης κεντρικό ταμπλό οργάνων με μεγάλο ταχύμετρο που πλαισιώνεται από δύο ψηφιακές οθόνες. Βρίσκονται πίσω από ένα τιμόνι από ανθρακονήματα και περιβάλλονται από «περιστροφικούς διακόπτες αλουμινίου ποιότητας αεροδιαστημικής».

Υπάρχουν κάμερες αντί των παραδοσιακών καθρεφτών, σύστημα ήχου 10 ηχείων και συμβατότητα Android Auto/Apple CarPlay.

Ο ατμοσφαιρικός V12 κινητήρας των 3.9 λίτρων της Cosworth αποδίδει 663 ίππους και 467 Nm ροπής. Σε συνδυασμό με το ήπια υβριδικό σύστημα 48V η απόδοση αυξάνεται στους 710 ίππους με την επιλογή του Vmax Mode. Η δύναμη μεταφέρεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων.

Ο κινητήρας έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί στις 12.100 σ.α.λ. και μπορεί να μεταβεί από το ρελαντί στα κόκκινα σε μόλις 0,3 δευτερόλεπτα.

Λαμβάνοντας υπόψη την εστίαση στο βάρος, το T.50 έχει carbon fiber monocoque, που υπόσχεται εξαιρετική ακαμψία και στρεπτική ακαμψία. Είναι επίσης εξαιρετικά ελαφρύ καθώς το συνολικό σώμα, συμπεριλαμβανομένου του monocoque, ζυγίζει λιγότερο 150 κιλά.

Αυτό, σε συνδυασμό με άλλα μέτρα εξοικονόμησης βάρους, επιτρέπει στο αυτοκίνητο να ζυγίζει μόλις 986 κιλά.