Το Fiat 131 Abarth Rally αναβιώνει από το χέρι του σχεδιαστή της Mercedes-Benz AMG GT Gabriel Nemeth και μας αναστατώνει! (ΦΩΤΟ-VIDEO)

446

Γράφει ο Νίκος Μιχαλόπουλος

Fiat 131, ένα αυτοκίνητο με τη δική του σφραγίδα στην ιστορία της αυτοκίνησης που κέρδισε επάξια τον σεβασμό όλων των αυτοκινητόφιλων, όχι μόνο λόγω των αγωνιστικών του επιτυχιών, αλλά κυρίως για την δυναμική του οδική συμπεριφόρα, καθιστώντας το έναν θρύλο στο σύγχρονο αυτοκινητιστικό στερέωμα. Ποιος λοιπόν δεν θα ήθελε να το ξαναδεί να κυκλοφορεί στους δρόμους;

Οι παλαιότεροι θυμούνται  το αγωνιστικό 131 να βρυχάται στα χέρια των  Walter Röhrl και Markku Alen κερδίζοντας τα παγκόσμια πρωταθλήματα ράλι 1977, 1978 και 1980.

Page 3

Το 131, όχι μόνο με το αγωνιστικό του DNA αλλά και με τον οικογενειακό του χαρακτήρα, αποτελεί ακόμα και σήμερα μετά το δημοφιλές 500 το πιο εμβληματικό Fiat της νεότερης ιστορίας καθώς το 131 Mirafiori και Supermirafiori θεωρούνται ακόμα και σήμερα θρύλος.

1959 abarth works museum For Sale | Car And Classic

Το 131 Abarth Rally εν δράσει στα χέρια του Walter Röhrl:

Και την οδηγική εμπειρία του διάσημου Davide Cironi από την  «πολιτική» έκδοση 131 Abarth Stradale:

Η Fiat αναλώθηκε τόσα χρόνια με το 500, ξεχνώντας σπουδαία σημεία της ιστορίας της, ωστόσο οι απανταχού Petrolheads δεν την ξεχνάνε. Πολλοί έχουμε φανταστεί μία αναγέννηση του αγαπητού μικρομεσαίου οκογενειακού αυτοκινήτου της Fiat αλλά δυστυχώς ποτέ δεν είδαμε κάποια διάθεση αναβίωσης του.

Fiat 131 Tribute by Gabriel Nemeth

Αλλά πάντα τα καλύτερα έρχονται από εκεί που δεν το περιμένεις, ο σχεδιαστής της  Mercedes, Gabriel Nemeth έκανε «δώρο» στον μέντορα του, εκφραστή της σύγχρονης σχεδιαστικής ταυτότητας της Mercedes και νυν αντιπρόεδρο του σχεδιαστικού τμήματος  της FCA Europe, Klaus Busse το 131 Abarth του μέλλοντος, όπως το φαντάστηκε. Ο αρχισχεδιαστής των σύγχρονων Fiat το ανήρτησε στον προσωπικό του λογαριασμό στο Instagram ευχαριστώντας τον μαθητή του για αυτήν την πρωτοβουλία.

Το σύγχρονο 131 σύμφωνα με τον Nemeth απορρίπτει την τελείως τετράγωνη αισθητική του κλασικού αυτοκινήτου αλλά διατηρεί αριστοτεχνικά την σχεδιαστική του ταυτότητα, εμπλουτίζοντας με το με σύγχρονες καμπύλες που το καθιστούν ένα ελκυστικό σπορ αυτοκίνητο. Στο εμπρός τμήμα πρωταγωνιστούν τα δυσανάλογα διπλά στρογγυλά φωτιστικά σώματα με LED γραφικό, σχεδόν αυτούσια όπως στο κλασικό 131, με μία μεγάλη σπορ μαύρη μάσκα και αεραγωγούς σε καπό και φτερά.

Το μεγαλύτερο όμως ενδιαφέρον το έχει το πίσω μέρος του αυτοκινήτου το οποίο υιοθετεί στρογγυλεμένο κόψιμο, ενώ τα άχρωμα τετράγωνα πίσω φώτα αντικαθιστούνται με νέα στρογγυλά LED με ένα γραφικό on-off διακόπτη όταν αυτά είναι αναμμένα δίνοντας του έτσι επιπλέον σπορτίφ χαρακτήρα. Στα αξιοσημείωτα είναι ο αεροδυναμικός διαχύτης στο κάτω μέρος του πίσω προφυλακτήρα που φιλοξενεί στο κέντρο του την διπλή απόληξη της εξάτμισης, ελλειπτικής μορφής.

Δεν γνωρίζουμε ακόμα πως αντέδρασε η διοίκηση της FCA σε αυτό το ερέθισμα, ωστόσο θεωρούμε σίγουρο πως τον κ. Busse, ως σχεδιαστή και άνθρωπο που αγαπάει το αυτοκίνητο σίγουρα θα τον έχει «τσιγκλήσει» αυτή η ιδέα.

Η δική μας πρόταση

Γνωρίζουμε πως η Fiat θα επανέλθει επίσημα στην κατηγορία D με ένα επταθέσιο ηλεκτρικό SUV επηρεασμένο από το πρωτότυπο centoventi , αντικαθιστώντας ουσιαστικά  το Freemont.

Η Fiat απέχει σχεδόν 3 δεκαετίες από την μεσαία κατηγορία των οικογενειακών Sedan, επομένως θα ήταν δύσκολη η επάνοδος της ακόμα και με ένα εμβληματικό μοντέλο όπως το 131 Mirafiori, έχοντας να αντιμετωπίσει τόσο τον σκληρό ανταγωνισμό όσο και μεγάλο μέρος του καταναλωτικού κοινού προς άλλες κατηγορίες και κυρίως στα SUV.

Ωστόσο υπάρχει λύση και σύμφωνα με το Marketing αυτή είναι η διαφοροποίηση του προϊόντος της.

Η Fiat έχοντας επιδείξει μερικά από τα πιο ποθητά coupe αυτοκίνητα στην ιστορία του αυτοκινήτου, θέλουν όλοι να την δουν να επιστρέφει και στις σπορ ρίζες της. Με ένα αυτοκίνητο όπως το 131 μπορεί να το πράξει συνδυαστικά ακολουθώντας την σύγχρονη μόδα των τετράθυρων coupe.

Το 131 του μέλλοντος μεγαλώνει κατηγορία και από το C Segment περνάει στο D. Θα μπορούσαμε να το φανταστούμε σε αμαξώματα Coupe Sedan και Shooting Brake συνδυάζοντας τον οικογενειακό με τον σπορ χαρακτήρα, φυσικά θα ακολουθεί το πρότυπο All Electric της  Fiat της νέας εποχής καθώς θα πρόκειται για ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο με αναφορές στην ιστορία της μάρκας.

Η κίνηση θα βρίσκεται στον πίσω άξονα στην βασική έκδοση, όπως στο κλασικό 131 αλλά θα υπάρχουν και τετρακίνητες εκδόσεις με δύο ηλεκτροκινητήρες, ενώ τόσο για τους ηλεκτροκινητήρες που θα χρησιμοποιηθούν, όπως και για την μπαταρία και την αυτονομία, θα μπορούν να εξεταστούν οι λύσεις που θα δούμε στο μεσαίο Crossover.

Θεωρείται δεδομένο πως το 131 θα κυκλοφορήσει και με έμβλημα τον σκορπιό της Abarth σε εκδόσεις υψηλής απόδοσης, αλλά και ως Cross εκδοχή του Shooting Brake.

Το Fiat 131 ήταν ένα από τα πιο αγαπημένα αυτοκίνητα όχι μόνο των ιταλόφιλων αλλά για το σύνολο των αυτοκινητόφιλων, προερχόμενο από μία περίοδο που η αυτοκίνηση έβαζε τις βάσεις της για την σύγχρονη εποχή. Είναι φανερό λοιπόν πως η πρωτοβουλία αυτή του Nemeth, ξύπνησε μνήμες και ελπίζουμε να άνοιξε την όρεξη των ιθυνόντων του ιταλοαμερικάνικου ομίλου να τολμήσει το παραπάνω βήμα τοποθετώντας το εμβληματικό Fiat 131 Mirafiori στην θέση της ναυαρχίδας της τορινέζικης εταιρείας.