Προϊόντα που πωλούνται από εταιρείες όπως οι Nestle, Pepsico και Unilever αξιολογήθηκαν στο πλαίσιο παγκόσμιου καταλόγου που δημοσιεύθηκε από το Access to Nutrition Initiative για πρώτη φορά από το 2021.
Η Μη Κερδοσκοπική Οργάνωση διαπίστωσε αξιολογώντας 30 εταιρείες ότι τα προϊόντα που διατίθενται σε χώρες χαμηλού εισοδήματος έχουν χαμηλότερο βαθμό στο σύστημα βαθμολόγησης Health Star Rating, το οποίο κατατάσσει τα προϊόντα με αστέρια βάσει του πόσο υγιεινά είναι. Τα 5 αστέρια είναι η μεγαλύτερη βαθμολογία και ένα σκορ πάνω από τα 3,5 αστέρια θεωρείται υγιεινότερη επιλογή.
Στις χώρες χαμηλού εισοδήματος, τα προϊόντα των πολυεθνικών βαθμολογούνται με 1,8 αστέρι κατά μέσον όρο. Στις πλούσιες χώρες, όπου βαθμολογήθηκε μεγαλύτερος αριθμός προϊόντων, η μέση βαθμολογία είναι 2,3 αστέρια.
Είναι η πρώτη φορά που ο κατάλογος κάνει τον διαχωρισμό ανάμεσα σε φτωχές και πλούσιες χώρες στην βαθμολόγηση.
Σύμφωνα με την οργάνωση, ο κατάλογος έχει μεγάλη σημασία δεδομένου ότι οι τυποποιημένες τροφές φέρουν μέρος τις ευθύνης στην κρίση παχυσαρκίας που πλέον αποτελεί παγκόσμιο φαινόμενο. Περισσότερο από ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι είναι παχύσαρκοι, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας. Σύμφωνα με την Παγκόσμια Τράπεζα, το 70% των υπέρβαρων ή παχύσαρκών ανθρώπων ζουν σε φτωχές ή μεσαίου εισοδήματος χώρες.
«Έχουμε δεσμευθεί να αυξήσουμε τις πωλήσεις περισσότερο θρεπτικών ειδών διατροφής, καθώς και να κατευθύνουμε τους ανθρώπους προς πιο ισορροπημένη διατροφή», δήλωσε εκπρόσωπος της Nestle απαντώντας με email και πρόσθεσε ότι η εταιρεία ενισχύει τα προϊόντα της για να πληρωθούν τα κενά σε θρεπτικές ουσίες για τις «αναπτυσσόμενες» χώρες.
Εκπρόσωπος της PepsiCo αρνήθηκε να σχολιάσει. Τον περασμένο χρόνο η εταιρεία έθεσε νέους στόχους για την προσθήκη λιγότερου νατρίου στα πατατάκια της και περισσότερων υλικών ολικής άλεσης στα προϊόντα διατροφής που παράγει.
πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ