Τούρκος αναλυτής: “Πρέπει να ισιώσουμε τα όρια του FIR Αθηνών”

166

Τους φταίνε τα … ζιγκ ζαγκ, οι γωνίες και οι στροφές στα όρια του FIR Αθηνών στο Αιγαίο, για αυτό συνηθίζουν τις παραβιάσεις.

Μιλώντας σε εκπομπή του Haber Turk, ο Τούρκος αναλυτής και απόστρατος αντιπτέραρχος Ερντογάν Καρακούς, που για πολλούς θεωρείται «λαγός» του Ερτογάν, αναφέρθηκε στις «δυσκολίες» που έχουν τα τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη να ακολουθήσουν την γραμμή του FIR στο Αιγαίο «Βλέπετε πως η γραμμή FIR περνά από τα χωρικά ύδατα, δηλαδή το σύνολο του FIR του Αιγαίου ανήκει στην Ελλάδα.

Καθώς ακολουθεί τα χωρικά ύδατα, η γραμμή του SAR είναι καμπύλη. Για αυτό το λόγο συμβαίνουν οι παραβιάσεις» δήλωσε ο Καρακούς, προτείνοντας να … ισιώσουν τα όρια του FIR Αθηνών. «Πρέπει να είναι εντελώς ευθεία, πρέπει με κάποιο τρόπο η γραμμή του FIR να καταστεί ολόισια» είπε, χωρίς βέβαια να εξηγήσει πως θα μπορούσε να γίνει αυτό (μετάφραση : tourkikanea.gr).

Στην ίδια εκπομπή ο Καρακούς αναφέρθηκε και στον θάνατο του υποσμηναγού Νικόλαου Σιαλμά το 1992, μετά από αερομαχία με τουρκικά F-16 στην περιοχή του Αγίου Ευστρατίου. Αλγεινή εντύπωση προκαλούν τα «γέλια» του Τούρκου απόστρατου αντιπτέραρχου, όταν αναφέρεται στον θάνατο του Σιαλμά.

Δήλωσε συγκεκριμένα: «Όταν ήμουν εγώ διοικητής βάσης, εκείνος ο πιλότος κατά τη διάρκεια μιας αερομαχίας, προσπαθούσε να ρίξει προς το νερό έναν φίλο μας και τελικά κατέπεσε ο ίδιος στο νερό. Καθώς ο δικός μας με το F-16 κέρδισε στην αερομαχία, εκείνος για να γλυτώσει ως τελευταία λύση, επειδή το Μιράζ έχει μεγαλύτερη δυνατότητα στροφής, το έστρεψε προς την θάλασσα.

Αλλά ο δικός μας πιλότος να είναι καλά, ακολούθως υπάκουσε στις οδηγίες που του είχαν δοθεί και μετά (γέλια ) ο Έλληνας πιλότος κατέπεσε» δήλωσε ο Καρακούς (μετα 01:16 στο βίντεο). Πρόσφατα ο Τούρκος αναλυτής και απόστρατος αντιπτέραρχος υποστήριξε πως τυχόν «θερμό επεισόδιο» με την Ελλάδα, θα εξελιχθεί σε «ολοκληρωτικό πόλεμο» ανάμεσα στις δύο χώρες, επισημαίνοντας τη σημασία της «αεροπορικής υπεροχής» που θα πρέπει να έχει η Τουρκία, προκειμένου να μην υποστεί σοβαρές απώλειες στο έδαφος.