Η MINI σχεδιάζει τριπλή αντεπίθεση στους αντιπάλους της με την νέα γκάμας της
Το Hatchback MINI έχει προγραμματιστεί να συρρικνωθεί ενώ το Countryman θα αυξηθεί, αφήνοντας χώρο στο μεταξύ για ένα νέο ηλεκτρικό SUV.
Η MINI επιβεβαίωσε ένα μεγάλο σχέδιο αναδιοργάνωσης που περιλαμβάνει πρότζεκτς για την ανάπτυξη ενός μικρότερου hatchback τριών θυρών, ενός νέου ηλεκτρικού crossover και μιας μεγαλύτερης έκδοσης του Countryman. Ταυτόχρονα, μοντέλα με μικρό αριθμό πωλήσεων όπως το Convertible και το Clubman, καθώς και τα plug-in υβριδικά, θα εγκαταλειφθούν καθώς η MINI κάνει τα πρώτα βήματα για να γίνει μια αμιγώς ηλεκτρική μάρκα.
Το σχέδιο για την επόμενη γενιά αυτοκινήτων της MINI έχει ολοκληρωθεί κατά «80%», σύμφωνα με τον επικεφαλής του MINI, Bernd Körber. Το πρώτο από τα τρία «βασικά» αυτοκίνητα της εταιρείας θα φτάσει το 2023 και θα είναι ένα μικρότερο τρίθυρο hatchback, σχεδιασμένο να φέρει το MINI πίσω στις ρίζες του για την ανάπτυξη αστικής, λειτουργικής «κινητικότητας». Θα το δούμε τόσο ως πλήρως ηλεκτρικό αλλά και ως βενζινοκίνητο.
Μιλώντας αποκλειστικά στην Auto Express, ο Körber είπε: «Όταν λέω μικρά, εννοώ ότι θέλω να φτιάξω ξανά ένα μικρό αυτοκίνητο τριών θυρών. Σήμερα υπάρχουν ορισμένοι περιορισμοί για την ασφάλεια των πεζών, αλλά θα θέλαμε, όσον αφορά το σχεδιασμό και το εξωτερικό, να κάνουμε το τρίθυρο όσο το δυνατόν μικρότερο. “
Το EV θα κατασκευάζεται στην Κίνα σε μια ολοκαίνουργια πλατφόρμα από τον συνεργάτη της MINI, την Great Wall, και θα πωλείται παγκοσμίως. Το μοντέλο βενζίνης θα έχει τον ίδιο σχεδιασμό και τις ίδιες διαστάσεις, αλλά θα βασίζεται στις βάσεις του BMW Group και θα κατασκευαστεί στο εργοστάσιο της MINI στην Οξφόρδη.
Στην απόδοση της φωτογραφίας που παρουσιάζει το βρετανικό Autoexpress, το μικρό τρίθυρο, είτε αν πρόκειται για έκδοση βενζίνης είτε ηλεκτρικό, θα υιοθετήσει πολλά ρετρό στοιχεία, παραμένοντας πιστό στην τρέχουσα σχεδιαστική γλώσσα της MINI.
Ακολουθώντας το τρίθυρο θα δούμε ένα εντελώς νέο μοντέλο από την MINI, ένα ηλεκτρικό crossover, το οποίο αναμένεται το 2024. Ο νεοεισερχόμενος έχει την ευθύνη να αξιοποιήσει την αυξανόμενη όρεξη των καταναλωτών για πλήρως ηλεκτρικά crossover, καθώς και να βοηθήσει το MINI να αποκτήσει ισχυρότερο όγκο πωλήσεων στην Κίνα.
«Πηγαίνουμε μόνο σε κατηγορίες όπου μπορούμε να φέρουμε το ΜΙΝΙ DNA. αυτή είναι η κατευθυντήρια γραμμή για τον τρόπο ανάπτυξης του χαρτοφυλακίου μας », εξήγησε ο Körber. «Το Countryman θα μετακινηθεί σε ένα μεγαλύτερο τμήμα και το νέο hatch θα γίνει μικρότερο, γεγονός που δημιουργεί χώρο για ένα άλλο crossover»
Το νεοεισερχόμενο μοντέλο θα βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα EV που θα κατασκευάζεται στην Κίνα. Ο Körber μας είπε ότι το μέγεθος και η εμφάνιση των νέων αυτοκινήτων θα ξεχωρίζουν σαφώς το ένα από το άλλο.
«Δεν μπορείς να αναπτύξεις το τρίθυρο ως SUV μικρού μεγέθους. Αυτό δεν λειτουργεί», πρόσθεσε. «Αλλά οι πελάτες θέλουν προσωπικότητα, αναζητούν τη φιλικότητα».
«Θα έλεγα ότι η δύναμη του χαρτοφυλακίου μοντέλων επόμενης γενιάς είναι ότι έχουμε τρεις καθορισμένους χαρακτήρες, σε τρία τμήματα. Πιστεύω ότι αυτό επιτρέπει επίσης στην MINI να αναπτυχθεί παγκοσμίως, αλλά και να κάνει τα επόμενα βήματα όσον αφορά την εξέλιξη του σχεδιασμού.
«Η MINI σχετίζεται πολύ με τo τρίθυρο hatchback. Αυτό είναι που καθορίζει την επωνυμία. Αλλά θα ήθελα να δω μια εξέλιξη. Κοιτάξτε την Porsche, όπου έχει ως βασικό μοντέλο, την 911, ωστόσο έχει μια εξέλιξη της μάρκας σε καθοριστικούς τομείς. Και με αυτό έρχονται επίσης αλλαγές στο σχεδιασμό. Προσαρμόζοντας το σχέδιο στην κατηγορία».
Όσο για το Countryman, ο Körber εξήγησε ότι το τρέχον μεγαλύτερο μοντέλο της MINI θα γίνει ακόμη μεγαλύτερο για την επόμενη γενιά του. «Θα έλεγα από άποψη διαστάσεων, μιλάμε για αύξηση κατηγορίας για το Countryman, οπότε προς την κατεύθυνση του μεγέθους θα είναι μια BMW X1 αλλά με τις αναλογίες MINI», εξήγησε.
*Φωτογραφίες: Autoexpress/Avarvarii