Pin It

της Όλγας Γερούτη

Νιώθεις κουρασμένος καθημερινά;  Έχεις παρατηρήσει ότι δυσκολεύεσαι να ξυπνήσεις το πρωί; Κάνεις μεγάλη κατανάλωση καφέ και παρόλα αυτά δεν έχεις ενέργεια;Εχεις σκεφτεί ότι μπορεί να έχεις σύνδρομο χρόνιας κόπωσης;

Το άγχος, η εξάντληση, η συναισθηματική φόρτιση, οι λοιμώξεις ή και οι αλλεργίες έχουν βρεθεί να διαταράσσουν την ισορροπία του οργανισμού. Σε μία πρόσφατη μελέτη μάλιστα, βρήκαν ότι μπορεί να οφείλεται σε διαταραχές στη βιοενέργεια του κυττάρου. Επιβαρυντικοί παράγοντες έχουν θεωρηθεί η κόπωση των επινεφριδίων όπως επίσης και η υπερβολική κατανάλωση καφέ.

Το σύνδρομο αναφέρεται ως μία διαταραχή του σύγχρονου δυτικού κόσμου που χαρακτηρίζεται από εξαιρετική κόπωση αγνώστου αιτιολογίας.

Η διάγνωση πολλές φορές γίνεται εσφαλμένα ή καθυστερημένα εξαιτίας της μη σαφούς αιτιολογίας. Ωστόσο υπάρχουν κλίμακες αξιολόγησης της κόπωσης και διάφορα θεραπευτικά πρωτόκολλα. Στην Ελλάδα είναι λίγες οι προσπάθειες θεραπευτικής προσέγγισης σε σχέση με το εξωτερικό. Η ομάδα μας όμως, έχει κάνει μια πρώτη προσπάθεια για την βελτίωση και πρόληψη των συμπτωμάτων του συνδρόμου, με μη φαρμακευτικές μεθόδους. Σε μια προσπάθεια διαχείρισης των συμπτωμάτων,  μελετήσαμε την διαθέσιμη διεθνή αρθρογραφία για τα καταλληλότερα θεραπευτικά πρωτόκολλα. Πρέπει να ακολουθήσουμε μία σειρά από βήματα αλλάζοντας το τρόπο ζωής μας.

1.Πρώτον υγιεινή διατροφή.

"Είθε η τροφή να είναι το φάρμακο σου και το φάρμακο σου η τροφή σου"   Ιπποκράτης

2.Επαρκής κατανάλωση νερού.

3.Ποιοτικός ύπνος μεταξύ των ωρών 10 και 11 για την  έκκριση της μελατονίνης.Η βραδινή έκθεση σε ακτινοβολία όπως είναι το κινητό ή ο υπολογιστής ταλαιπωρεί τον οργανισμό.

Όσον αφορά τις θεραπευτικές προσεγγίσεις πολύ σημαντική είναι η άσκηση. Ερευνητικά έχουν βρει ότι η καθιέρωση ενός καθημερινού προγράμματος δημιουργεί βελτιστοποίηση των συμπτωμάτων. Σημαντική είναι η επιλογή μιας συγκεκριμένης φυσικής δραστηριότητας η οποία θα περιλαμβάνει προοδευτική αύξηση της διάρκειας και της έντασης. Ωστόσο αν η συμπτωματολογία αυξηθεί θα πρέπει να παραμείνουμε στην ίδια ένταση και διάρκεια μέχρι η αίσθηση να σταθεροποιηθεί.

Σημαντικός είναι και ο συνδυασμός ήπιας άσκησης με την αναπνοή. Στην Αγγλία υπάρχουν στοχευμένα θεραπευτικά πρωτόκολλα, τα οποία χρησιμοποιούν ειδικές τεχνικές ενεργοποιώντας το συμπαθητικό και το λεμφικό σύστημα. Το συμπαθητικό σύστημα διαχειρίζεται την ισορροπία του σώματος ενώ το λεμφικό λειτουργεί σαν μία μονάδα αποβλήτων που διαχειρίζεται τη τοξικότητα στο σώμα. Με ένα συνδυασμό οστεοπαθητικής, θεραπευτικής και λεμφικής μάλαξης και κινητοποίηση σπονδυλικής στήλης δημιουργείται διαχείριση των συμπτωμάτων.

Άλλες εναλλακτικές θεραπευτικές τεχνικές όπως ωτοβελονισμός, βελονισμός και ηλεκτροβελονισμός έχουν δείξει θετικά αποτελέσματα στη διαχείριση των συμπτωμάτων, περαιτέρω μελέτες υψηλής ποιότητας κρίνονται απαραίτητες. Η κόπωση είναι ένα από τα κυρίαρχα συμπτώματα. Ωστόσο στο σύνδρομο περιλαμβάνονται και συμπτώματα όπως τακτικοί πονοκέφαλοι, μυϊκοί και αρθρικοί πόνοι, συναισθηματικές διαταραχές, πρησμένοι λεμφαδένες κ.λ.π. Είναι σημαντικό αν η κούραση είναι κυρίαρχη για εσάς μην περιμένετε την παρουσία και των υπόλοιπων συμπτωμάτων. Φροντίστε τον εαυτό σας.  Δώστε ποιότητα στην  ζωή σας! 


‘Κάλλιον του θεραπεύειν, το προλαµβάνειν

’Ιπποκράτης

Tags: