Pin It

Το φούσκωμα, τα αέρια και η πρησμένη κοιλιά είναι άβολα συμπτώματα που όλοι αντιμετωπίζουμε κατά καιρούς.

Πρόκειται για συνηθισμένη διαταραχή του γαστρεντερικού, η οποία συχνά επηρεάζει έντονα τόσο τη ψυχολογία όσο και την κοινωνική ζωή.

Ουσιαστικά, τα αέρια δημιουργούνται στο έντερο κατά την πέψη και προκαλούν το γνωστό «φούσκωμα». Αυτό μπορεί να προκαλέσει κοιλιακή δυσφορία και αν δεν αντιμετωπιστεί άμεσα, μπορεί να προκαλέσει έντονους κοιλιακούς πόνους και διαταραχές στον ύπνο, εφόσον παρατηρείται και κατά τη διάρκεια της νύχτας.

 

 

Ακόμα και υγιεινές τροφές μπορούν να δημιουργήσουν υπερβολική συγκέντρωση αερίων στο λεπτό έντερο, προκαλώντας φούσκωμα.

Ποια φρούτα προκαλούν φούσκωμα:

Δαμάσκηνα: Είναι πλούσια σε πολυόλες, οι οποίες όταν ζυμώνονται από τα βακτήρια του εντέρου, προκαλούνται στομαχικά προβλήματα, όπως φούσκωμα.

Καρπούζι: Λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς του σε φρουκτόζη, στο φυσικό σάκχαρο που δεν απορροφάται πλήρως από το πεπτικό, προκαλεί φούσκωμα. Σύμφωνα με τους ειδικούς, 1 στους 3 υποφέρει από δυσαπορρόφηση της φρουκτόζης.

Βατόμουρα: Είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά, αλλά έχουν πολυόλες, το κύριο συστατικό των υποκατάστατων ζάχαρης, που συχνά ενοχοποιούνται για κοιλιακή δυσφορία. Οι πολυόλες παραμένουν για μεγάλο διάστημα στο πεπτικό, δεν απορροφώνται εντελώς και προκαλούν φούσκωμα ή υπερβολικό μετεωρισμό.

Μάνγκο: Περιέχει περισσότερη φρουκτόζη από ότι γλυκόζη, μια ανισορροπία που κάνει πιο δύσκολη την απορρόφηση της φρουκτόζης από το σώμα. Όταν συμβεί αυτό, προκαλείται φούσκωμα και άλλα στομαχικά προβλήματα.

Πηγή: Reader's digest

Tags: