Pin It

Το τυρί είναι μία από τις πιο αγαπημένες γεύσεις μικρών και μεγάλων και όχι άδικα. Υπάρχουν περισσότερα από 300 διαφορετικά είδη τυριού, καθένα με τα δικά του ιδιαίτερα αρώματα, που μπορούν να ικανοποιήσουν ακόμη και τους πιο απαιτητικούς ουρανίσκους και να βρουν τη θέση τους σε κάθε γεύμα της ημέρας.

Όλα τα τυριά, όπως και τα γαλακτοκομικά γενικότερα, αποτελούν εξαιρετική πηγή ασβεστίου, το οποίο είναι απαραίτητο για την υγεία των οστών. Επίσης, το τυρί βοηθά να καλύψουμε τις ημερήσιες ανάγκες του οργανισμού μας σε πρωτεΐνες και παράλληλα δίνει πολύτιμα μικροθρεπτικά συστατικά όπως ο φώσφορος, ο ψευδάργυρος, η βιταμίνη Α και η βιταμίνη Β12.

Δεν είναι όμως όλα τα τυριά εξίσου υγιεινά, καθώς ορισμένα είναι ιδιαίτερα πλούσια σε βλαβερά για την καρδιά κορεσμένα λιπαρά ή έχουν πολλές θερμίδες ανά μερίδα.

Παρμεζάνα: 22 θερμίδες ανά κουταλιά της σούπας – Δύο κουταλιές της σούπας παρμεζάνα επάνω από τα μακαρόνια δίνουν λιγότερες από 50 θερμίδες.

Φέτα: 77 θερμίδες ανά μερίδα 28 γρ. – Το αγαπημένο ελληνικό τυρί πρωταγωνιστεί στη χωριάτικη σαλάτα, αλλά ταιριάζει εξίσου και στις κόκκινες σάλτσες.

Κατσικίσιο: 75 θερμίδες ανά μερίδα 28 γρ. – Το κρεμώδες τυρί μπορεί να αντικαταστήσει τη μαγιονέζα σε σάντουιτς και σαλάτες και αποτελεί εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης.

Μοτσαρέλα: 70-85 θερμίδες ανά μερίδα 28 γρ. – Είναι ιδανικό για φαγητά όπως το σουφλέ, καθώς η μεγάλη ποσότητα τυριού που θα χρησιμοποιήσετε δεν θα εκτοξεύσει τις θερμίδες του πιάτου.

Καμαμπέρ: 85 θερμίδες ανά μερίδα 28 γρ. – Μοιάζει με το μπρι ως προς τη μέθοδο παρασκευής και τη γεύση του, όμως έχει ελαφρώς λιγότερες θερμίδες.

* Ανάλογα με τον τύπο του τυριού που θα επιλέξετε η θερμιδική του αξία ενδέχεται να διαφέρει σημαντικά. Διαβάστε προσεκτικά την ετικέτα του προϊόντος ώστε να βεβαιωθείτε ότι δεν δίνει πολλές θερμίδες ανά μερίδα.

Tags: