Παρασκευή 10.04.2020
  • Αρχική
  • Υγεία
  • Wellness
  • Αυτές είναι οι επιλογές που βοηθούν στη μείωση του αλατιού στη διατροφή μας

Αυτές είναι οι επιλογές που βοηθούν στη μείωση του αλατιού στη διατροφή μας

Υπάρχουν τροφές που βοηθούν στη μείωση της καθημερινής πρόσληψης του αλατιού.

Το νάτριο διευκολύνει τη μεταφορά θρεπτικών ουσιών στο εσωτερικό των κυττάρων.

Δεν παχαίνει, δεν μας δίνει δηλαδή θερμίδες, προκαλεί όμως κατακράτηση που μας φουσκώνει και μας κάνει να δείχνουμε βαρύτεροι.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα όμως, είναι ότι το νάτριο-αλάτι, όταν υπάρχει σε αυξημένες ποσότητες στον οργανισμό, μέσα από περίπλοκους μηχανισμούς δημιουργεί κατακρατήσεις υγρών και κυρίως αναγκάζει τον όγκο του αίματος που κυκλοφορεί στα αγγεία να αυξάνεται, οδηγώντας κατ’ επέκταση σε αύξηση και της αρτηριακής πίεσης.

Δείτε παρακάτω ποια σνακ θα σας βοηθήσουν να μειώσετε την πρόσληψη αλατιού:

Μήλο με φυστικοβούτυρο: Μία κουταλιά γνήσιου φουστικοβούτυρου, που δεν έχει υποστεί επεξεργασία, έχει μηδέν αλάτι. Το ίδιο ισχύει και για ένα μέτριο μήλο. Το μήλο σας παρέχει φυτικές ίνες και νερό, ενώ το φυστικοβούτυρο είναι πλούσιο σε πρωτεΐνες που σας χορταίνουν.

Ανάλατοι ξηροί καρποί: ¼ του φλιτζανιού ψημένα αμύγδαλα χωρίς πρόσθετο αλάτι, σας δίνουν μόλις 2mg νατρίου. Οι καρποί και οι σπόροι είναι πλούσιοι σε μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά που ωφελούν την υγεία της καρδιάς.

Ποπκόρν: Είναι εξαιρετική πηγή φυτικών ινών ολικής αλέσεως, αρκεί να μην προσθέσετε βούτυρο και αλάτι. Δίνει μόλις 31 θερμίδες ανά φλιτζάνι.

Ενταμάμε: Τα φασολάκια σόγιας δίνουν μόλις 5mg νατρίου ανά φλιτζάνι, ενώ είναι καλή πηγή πρωτεϊνών, ασβεστίου, σιδήρου και βιταμίνης C.

Στικς λαχανικών και ελληνικό γιαούρτι: Μην συνδυάζετε τα στικς καρότου και σέλινου με σάλτσες που περιέχουν πολύ αλάτι και συντηρητικά. Προτιμήστε το γνήσιο ελληνικό γιαούρτι, το οποίο έχει πλούσια γεύση και λίγο αλάτι, αλλά πολλές πρωτεΐνες που σας χορταίνουν.

Φρούτα: Τα περισσότερα έχουν ελάχιστο νάτριο, 2 mg ή λιγότερο. Πολλά από αυτά είναι πλούσια σε κάλιο που βοηθά στην αντιμετώπιση της υψηλής αρτηριακής πίεσης.

Στραγάλια: Τα ψημένα ρεβίθια είναι εξαιρετικό σνακ, πλούσιο σε φυτικές ίνες, πρωτεΐνες και φυλλικό οξύ. Για έξτρα γεύση και θρεπτική αξία, προσθέστε λίγο έλαιο αβοκάντο και μπαχαρικά όπως το κάρι, η πάπρικα και το κύμινο που είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά.

Τσιπς από κέιλ: Φτιάξτε τα δικά σας τσιπς από το σούπερ θρεπτικό λαχανικό ώστε να αποφύγετε τα έλαια, τα συντηρητικά και το πρόσθετο αλάτι των συσκευασμένων. Το κέιλ θεωρείται υπερτροφή, καθώς είναι πλούσιο σε βήτα καροτένιο, βιταμίνες C και Κ, ασβέστιο κ.α.

Smoothies: Φτιάξτε χυμούς με φρέσκα φρούτα και λαχανικά που δεν περιέχουν αλάτι, αλλά σας παρέχουν θρεπτικά συστατικά όπως πρωτεΐνες, κάλιο και καλά λιπαρά. 

Η Νίκη Λυμπεράκη περιμένει το πρώτο της παιδί!

Πρόεδρος Ιατρικού Συλλόγου Λάρισας: Η πόλη κρατά στα χέρια της μια υγειονομική βόμβα

Ζαχαράκη: Ίσως να μην γίνουν φέτος προαγωγικές εξετάσεις

«Είμαστε σε καθημερινή επικοινωνία με την επιτροπή των λοιμωξιολόγων όλα όμως εξαρτώνται από το επόμενο χρονικό διάστημα» ...

Το meaculpa.gr είναι διαδικτυακός κόμβος αδέσμευτης ενημέρωσης, πρωτογενούς ρεπορτάζ και ελεύθερης άποψης με έμφαση στη χρήση πολυμέσων και την παραγωγή αυθεντικού υλικού.

Αναγνώστε, παρακολουθήστε, μοιραστείτε και επικοινωνήστε μαζί μας υπεύθυνα!

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΕ ΕΙΚΟΝΕΣ

© Copyright 2019 MeaCulpa | angellight | web hosting vps domains.