Pin It

Υπάρχουν αρκετοί τρόποι να αντιμετωπίσεις τα κρυολογήματα καθώς και τις ιώσεις που κυκλοφορούν, χωρίς να πέσεις «του θανατά» στο κρεβάτι.

Περίπου δυόμισι χρόνια περνάμε αγκαλιά με… χαρτομάντιλα στη διάρκεια της ζωής μας προκειμένου να αντιμετωπίσουμε τις χειμωνιάτικες ιώσεις. Για να μην την πατήσουμε και αυτή την εποχή που τα κεφάλια μπαίνουν μέσα και οι ιοί καραδοκούν καλό είναι να λάβουμε τα μέτρα μας. Ποια είναι αυτά;

– Είμαστε σε απόσταση από όσους είναι κρυωμένοι. Δεδομένου ότι τα σταγονίδια που εκτοξεύονται με το βήχα ή το φτέρνισμα φτάνουν σε μια απόσταση άνω των 4,5 μέτρων μέσα σε ένα δευτερόλεπτο καλό είναι να τηρούμε μια απόσταση ασφαλείας. Επίσης αποφεύγουμε χειραψίες και αγκαλιές με όσους είναι εμφανώς συναχωμένοι.

– Κοιμόμαστε καλά.  Απαραίτητη προϋπόθεση για την ενίσχυση της άμυνας του οργανισμού είναι οι επαρκείς ώρες ύπνου. Για τους περισσότερους οι 7-9 ώρες είναι αρκετές.

– Αέρα! Φροντίζουμε να αερίζουμε τους χώρους στους οποίους περνάμε πολλές ώρες καθημερινά δηλαδή τόσο το σπίτι όσο και το γραφείο.

– Αποφεύγουμε τις απότομες εναλλαγές της θερμοκρασίας π.χ. από τους κλιματιζόμενους χώρους στο εξωτερικό περιβάλλον.

– Μένουμε όσον το δυνατό λιγότερο σε κλειστούς χώρους ή ανοίγουμε το παράθυρο για να ανανεωθεί ο αέρας.

-Το σημαντικότερο ίσως μέτρο για την αποφυγή της μετάδοσης των ιών είναι το καλό πλύσιμο των χεριών για τουλάχιστον 20 δευτερόλεπτα με σαπούνι και νερό. Επίσης δεν πρέπει να ακουμπάμε με τα χέρια το πρόσωπό μας.

– Περπατάμε καθημερινά τουλάχιστον 20-30′. Η φυσική δραστηριότητα είναι ζωτική για ένα ισχυρό ανοσοποιητικό σύστημα.

– Λέμε «ναι» στις βιταμίνες! Εάν  δεν θέλουμε να μας «ρίξει» στο κρεβάτι μια ίωση καλό είναι να λάβουμε από τώρα τα μέτρα μας. Οι βιταμίνες C, A και Ε καθώς και το φυλλικό οξύ αποτελούν φύλακες της άμυνας του οργανισμού μας που αποτρέπουν την είσοδο των παθογόνων εισβολέων.