Pin It

Η ακμή δεν αφορά μόνο τους εφήβους.

Ξέρεις ότι η διατροφή επηρεάζει σημαντικά την εικόνα της επιδερμίδας σου. Όπως υπάρχουν τροφές που μπορούν να προκαλέσουν λιπαρότητα και σπυράκια στο δέρμα σου, έτσι υπάρχουν και τροφές κατά της ακμής που το βοηθούν να καθαρίσει.

Αυτές οι 14 τροφές κατά της ακμής που σου προτείνουμε, περιέχουν αντιοξειδωτικά, βιταμίνες και άλλα θρεπτικά συστατικά που προσφέρουν στο δέρμα όλα όσα χρειάζεται για να φαίνεται αλλά και να είναι πιο υγιές!

Μούρα

Όλα τα είδη των μούρων –βατόμουρα, μύρτιλλα, φράουλες, σμέουρα- είναι πολύ πλούσια σε αντιοξειδωτικά που προστατεύουν την υγεία του δέρματος –και του οργανισμού συνολικά- καταπολεμώντας τις ελεύθερες ρίζες. Έχει διαπιστωθεί ότι προλαμβάνουν πολλές ασθένειες, όπως κάποιες μορφές καρκίνου, καρδιαγγειακές νόσους και ακμή, ενώ έχουν αντιγηραντικές ιδιότητες. Προσθέτοντας τέτοιες πλούσιες σε αντιοξειδωτικά τροφές στο καθημερινό διαιτολόγιό σου, το δέρμα σου θα γίνει πιο ελαστικό, πιο απαλό και πιο λαμπερό.

Λάδι καρύδας

Η ευεργετική δράση του στο σώμα και το δέρμα είναι αδιαμφισβήτητη και όχι μόνο καταπολεμά την ακμή αλλά και βοηθάει να «σβήσουν» τα σημάδια που ενδεχομένως έχουν προκληθεί από τα σπυράκια στην επιδερμίδα. Το λάδι καρύδας είναι εξαιρετική πηγή λαυρικού οξέως που είναι γνωστό για την αντιμικροβιακή, αντιική και αντι-μυκητιασική δράση. Επιπλέον, έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες και προλαμβάνει την καταστροφική δράση των ακτινών UV.

Λαχανικά με μεγάλα πράσινα φύλλα

Λαχανικά όπως το σπανάκι, η λαχανίδα, τα σέσκουλα είναι πολύ πλούσια σε μαγγάνιο, που είναι απαραίτητο για την παραγωγή κολλαγόνου και βοηθάει το δέρμα να παραμένει καθαρό, στιλπνό και ελαστικό. Επιπλέον, αυτά τα λαχανικά είναι πλούσια σε βιταμίνη Α που συμβάλλει στον καθαρισμό του προσώπου από την ακμή και από άλλα δερματικά προβλήματα.

Αβοκάντο

Περιέχει μια πληθώρα από βιταμίνες του συμπλέγματος Β, και ιδιαίτερα βιταμίνη Β3 (νιασίνη) που έχει έντονη αντιφλεγμονώδη δράση. Έτσι, βοηθάει στην αντιμετώπιση πολλών δερματικών προβλημάτων, όπως ροδόχρου ακμή, έκζεμα, ψωρίαση και ακμή. Επιπλέον, το αβοκάντο είναι πλούσιο σε βιταμίνη Α, D και Ε, οι οποίες είναι σημαντικές για την αναπλήρωση των κυττάρων στο σώμα.

Ψάρια

Τα ψάρια και ιδιαίτερα τα λιπαρά, όπως ο σολομός, η σαρδέλα και η ρέγγα , είναι εξαιρετικές πηγές ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, που είναι απαραίτητα για την υγεία του δέρματος. Τα ωμέγα-3 βοηθούν στη σωστή ενυδάτωση της επιδερμίδας και ενισχύει την πυκνότητά της. Επίσης, βοηθούν στην ενίσχυση του δέρματος απέναντι στην ηλιακή ακτινοβολία.

Μανιτάρια

Είναι κι αυτά πολύ πλούσια σε βιταμίνη Β, κυρίως ριβοφλαβίνη που είναι απαραίτητη για τη συνολική υγεία του δέρματος, καθώς βοηθάει στην επιδιόρθωση και συντήρηση των ιστών του δέρματος. Η βιταμίνη αυτή συμβάλλει επίσης στη μείωση της ακμής και των κηλίδων στην επιδερμίδα.

Ακτινίδια

Είναι πολύ πλούσια σε βιταμίνη C και άλλα αντιοξειδωτικά που είναι υπεύθυνα για την ανανέωση των κυττάρων του δέρματος. Η βιταμίνη C προωθεί την παραγωγή κολλαγόνου, το οποίο είναι απαραίτητο για να είναι το δέρμα υγιές και λαμπερό και προφυλάσσει από το σχηματισμό λεπτών γραμμών και ρυτίδων.

Σοκολάτα

Πολύς κόσμος πιστεύει ότι η σοκολάτα επιδεινώνει την ακμή, όμως αυτή η αντίληψη είναι απλώς ένας μύθος. Αντιθέτως, η σοκολάτα μπορεί να σε βοηθήσει να αντιμετωπίσεις την ακμή, καθώς είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά και φλαβονοειδή, ενώ παίζει σημαντικό ρόλο στη σωστή ενυδάτωση του δέρματος.

Μάνγκο

Όπως τα περισσότερα εξωτικά φρούτα, περιέχουν μεγάλες ποσότητες βιταμίνης Α, που είναι απαραίτητη στην επανόρθωση των φθορών στο δέρμα και στην πρόληψη της γήρανσης. Επιπλέον, θεραπεύει την ακμή και τις πανάδες, ενώ προλαμβάνει την εμφάνιση καρκίνου του δέρματος.

Αμύγδαλα

Είναι πλούσια σε βιταμίνη Ε, που είναι σημαντική για την ενυδάτωση ολόκληρου του οργανισμού, και βελτιώνει την εμφάνιση της επιδερμίδας σε όλο το σώμα. Προστατεύουν από τις βλάβες που προκαλεί η ακτινοβολία UV και περιορίζει την ακμή. Προσπάθησε να καταναλώνεις μια χούφτα σαν σνακ κάθε μέρα για μια περίοδο μερικών εβδομάδων.

Μάραθος

Είναι ένα από τα πιο αποτελεσματικά φυσικά καθαριστικά, βελτιώνει τη λειτουργία της πέψης και συμβάλλει στην αποτοξίνωση του οργανισμού, περιορίζοντας έτσι και τα σπυράκια της ακμής.

Καστανό ρύζι

Είναι κι αυτό ιδιαίτερα πλούσιο σε βιταμίνη Β, που παίζει σημαντικό ρόλο στην αντιμετώπιση του στρες. Επιπλέον, περιέχει σημαντική ποσότητα πρωτεΐνης, μαγνησίου και αντιοξειδωτικών. Η βιταμίνη Β είναι απαραίτητη επίσης για την διατήρηση της ορμονικής ισορροπίας και, με αυτό τον τρόπο, αποτρέπει την εκδήλωση της ακμής.

Σκόρδο

Είναι ένα από τα τρόφιμα με την πιο έντονη αντιφλεγμονώδη δράση. Περιέχει αλισίνη, ένα φυσικό χημικό στοιχείο που καταπολεμά κάθε είδους μικρόβιο και ιό που εισβάλλει στον οργανισμό.

Μπρόκολο

Είναι από τις ιδανικές τροφές για καθαρό δέρμα, καθώς περιέχει πολλές βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά, όπως βιταμίνη Α,Κ,Ε.Β και C. Επιπλέον, περιέχει αντιοξειδωτικά που καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες που υπάρχουν στον οργανισμό συμβάλλοντας έτσι στο να παραμένει το δέρμα υγιές και λαμπερό.