Pin It

Σκέψου, ωστόσο, πρώτα πόσο χρήσιμα είναι.

H λάθος χρήση –ή η μη χρήση– του εξοπλισμού σου κατά τη διάρκεια της άσκησης μπορεί να σου επιφέρει τραυματισμούς και ενοχλήσεις. Εδώ εντοπίσαμε τρία από τα πιο συνηθισμένα λάθη που κάνεις, ίσως όμως, αν σκεφτείς τις προπονήσεις σου, να βρεις κι εσύ κάποια δικά σου λάθη. Διόρθωσέ τα για να είναι κάθε σου προπόνηση 100% διασκεδαστική, ευχάριστη και αποδοτική για το σώμα σου.

1.Δε βάζεις κράνος όταν κάνεις ποδήλατο

Πόσο επικίνδυνο μπορεί να είναι αυτό; Σύμφωνα με αποτελέσματα συστηματικής βιβλιογραφικής ανασκόπησης από το FAME Lab, οι συχνότεροι τραυματισμοί στους ποδηλάτες που μπορούν να προληφθούν σε εξαιρετικά μεγάλο ποσοστό με τη χρήση ποδηλατικού κράνους είναι:

▶ Ελαφροί τραυματισμοί στο κεφάλι κατά 48%

▶ Σοβαροί τραυματισμοί στο κεφάλι κατά 60%

▶ Κακώσεις εγκεφάλου κατά 53%

▶ Τραυματισμοί προσώπου κατά 23%

▶ Συνολικό ποσοστό θανάτων ή σοβαρά τραυματισμένων ποδηλατών κατά 34%

«Έξυπνο» κράνος

Γιατί όμως δε φοράμε κράνος ενώ είναι τόσο σημαντικό για την ασφάλειά μας; Σύμφωνα με έρευνες, ένας λόγος που οι ποδηλάτες δε φοράνε κράνος είναι η… εμφάνιση (!). Και παρότι εδώ η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά, ο δεύτερος συχνότερος λόγος, η θερμική δυσφορία λόγω της μονωτικής φύσης των υλικών που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή του ποδηλατικού κράνους, είναι κάτι που οι ειδικοί λαμβάνουν σοβαρά υπόψη. «Η ποδηλασία, ως φυσική δραστηριότητα, ανεβάζει τη θερμοκρασία του σώματος, η οποία κατά ένα σημαντικό βαθμό αποβάλλεται από το κεφάλι. Γι’ αυτό και οι χρήστες των ποδηλάτων δυσφορούν, αφού το κράνος εμποδίζει την αποβολή αυτής της έντονης θερμότητας» εξηγεί η ερευνήτρια Παρασκευή Γκιάτα.

Το πρόβλημα της θερμικής δυσφορίας από το ποδηλατικό κράνος προσπαθεί να λύσει το ευρωπαϊκό ερευνητικό πρόγραμμα Smart Helmet, διάρκειας 4 ετών και χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση, που έχει ως στόχο τη δημιουργία ενός «έξυπνου» κράνους, που να βελτιώνει τη θερμική απόδοσή του σε διάφορες περιβαλλοντικές συνθήκες. Το περιμένουμε, αλλά ως τότε βάζε πάντα –και σωστά– το κράνος σου όταν κυκλοφορείς με το ποδήλατο!

2. Έχεις λάθος παπούτσια για το άθλημά σου

Ναι, τα παπούτσια που επιλέγεις για το workout σου έχουν σημασία, αφού μπορούν είτε να «απογειώσουν» την εκάστοτε προπόνησή σου είτε να την καταστρέψουν και να σε αφήσουν τραυματισμένη. Πώς θα επιλέξεις το κατάλληλο παπούτσι για το άθλημά σου;

▶ Για το τρέξιμο επίλεξε παπούτσια σύμφωνα με τον τρόπο βαδίσματος και το βάρος σου. Σε αυτό σίγουρα θα σε βοηθήσει ένα τεστ πέλματος.

▶ Για αθλήματα σε γήπεδο (τένις, μπάσκετ, βόλεϊ κ.λπ.) τα παπούτσια είναι σχεδιασμένα για να κινούνται προς κάθε κατεύθυνση και δεν έχουν χρώμα στις σόλες, ώστε να μη λεκιάσεις την επιφάνεια του γηπέδου. Αν και υπάρχουν διαφορετικά παπούτσια για κάθε είδος γηπέδου, τα περισσότερα έχουν παρόμοιες ιδιότητες.

▶ Για τα ομαδικά προγράμματα του γυμναστηρίου χρειάζεσαι ένα παπούτσι που θα είναι ιδανικό και για πλευρικές κινήσεις. Αν είσαι fan των ομαδικών προγραμμάτων, προτίμησε παπούτσια που προσφέρουν πλευρική υποστήριξη και συνδυάζουν ευκαμψία με απορρόφηση κραδασμών.

▶ Για την προπόνηση με βάρη θα διαπιστώσεις πως χρειάζεσαι ένα παπούτσι που είναι σκληρό και σταθερό στηρίζοντας το πόδι σου 100%.

3. Δε φοράς γυαλιά κολύμβησης στην πισίνα

Αυτά τα ειδικά γυαλιά συγκαταλέγονται στον απαραίτητο εξοπλισμό πριν από τη βουτιά σου στην πισίνα. Οι λόγοι; Κατ’ αρχάς, σε προστατεύουν από ερεθισμούς που μπορεί να προκαλέσει η παρατεταμένη έκθεση των ματιών σου στο χλώριο της πισίνας και διατηρούν την όρασή σου καθαρή κάτω από το νερό. Ειδικότερα, αν έχεις κάποιο fitness στόχο, ένα καλό ζευγάρι γυαλιών θα σε βοηθήσει να βελτιώσεις την αντίληψή σου σε σχέση με το βάθος και την απόσταση και, τελικά, να αξιολογείς καλύτερα την απόδοσή σου.