Δευτέρα 16.12.2019

Cosco: Πού κολλάνε οι συμπληρωματικές επενδύσεις στον Πειραιά

Έντονο παρασκήνιο υπάρχει όσο αφορά στις συμπληρωματικές επενδύσεις που θέλει να κάνει η Cosco στο λιμάνι του Πειραιά.

Πρόκειται για την προβλήτα IV, η οποία, σύμφωνα με τους Κινέζους, θα αυξήσει τα φορτία στα 10 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια ετησίως και θα φέρει το λιμάνι στην πρώτη τριάδα της κορυφής της Ευρώπης από την 5η θέση που είναι τώρα.

Η Επιτροπή Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Λιμένων-ΕΣΑΛ δεν ενέκρινε την κατασκευή της τέταρτης προβλήτας με το αιτιολογικό ότι δεν είναι «ώριμες οι συνθήκες».

Οι Κινέζοι πιέζουν παρασκηνιακά, ειδικά μετά και την επίσκεψη του προέδρου Σι στην Αθήνα.

Κύκλοι του Μεγάλου Λιμανιού επισημαίνουν ότι

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες μέσα στις επόμενες εβδομάδες θα αρχίσει ο διάλογος με τις τοπικές κοινωνίες ώστε να ανοίξει ο δρόμος τόσο για την κατασκευή της προβλήτας IV στην περιοχή που είναι τώρα ο τερματικός σταθμός αυτοκινήτων-car terminal όσο και η μεταφορά και επέκταση του τερματικού προς το Πέραμα.
Κύκλοι της Cosco επισημαίνουν ότι εάν δεν φτιαχτεί η προβλήτα τότε η επένδυσή της θα είναι προβληματική, ανολοκλήρωτη.

«Για να ανέβει ο Πειραιάς στην πρώτη θέση της Ευρώπης θα πρέπει να φθάσει να διακινεί 10 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια τον χρόνο. Όμως σήμερα δεν έχει τον χώρο για να το κάνει. Έχει πιάσει ταβάνι» και προσθέτουν:

«Χρειάζονται τουλάχιστον δύο χρόνια για να κατασκευαστεί η νέα προβλήτα. Αν καθυστερήσει το έργο τότε θα χαθεί πολύτιμος χρόνος και μαζί φορτία και εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Τώρα είναι η κατάλληλη συγκυρία που υπάρχουν φορτία και ο Πειραιάς είναι δραστήριος να έρθουν και άλλα».

Οι Κινέζοι ενδιαφέρονται πρωτίστως για το εμπορικό λιμάνια αφού από τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων και τη χρήση του car terminal γίνεται ο μεγάλος τζίρος.

Στις προτεραιότητές τους έχουν κατά σειρά:

– Τη νέα προβλήτα

– Τη βελτίωση της σιδηροδρομικής εξυπηρέτησης αφού τώρα, σε καθημερινή βάση, λειτουργούν δύο συρμοί για την προώθηση των προϊόντων στην κεντρική και βόρεια Ευρώπη, ενώ χρειάζονται τουλάχιστον πέντε συρμούς. Δεν υπάρχουν όμως βαγόνια από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να καλυφθεί η ζήτηση

– Το κέντρο logistic

– Τη ναυπηγοεπισκευή

Την κρουαζιέρα θα την αναπτύξουν αλλά θεωρούν ότι δεν υπάρχουν μεγάλα περιθώρια κέρδους όπως συμβαίνει με τις άλλες τέσσερις δραστηριότητες.

Επίσης, τονίζουν κύκλοι της Cosco ότι με τη νέα προβλήτα ανοίγουν χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας για τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά ενώ απαντούν στους επικριτές τους ότι πάντοτε τηρούσαν και τηρούν όλους τους κανόνες προστασίας του περιβάλλοντος.

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης επεσήμανε για το θέμα της νέας προβλήτας και των επενδύσεων στον Πειραιά:

«Η παρουσία του Προέδρου της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας Σι Τζινπίνγκ στο Λιμάνι του Πειραιά, πιστοποιεί και την πραγματική σημασία που δίνει η Κίνα στην υλοποίηση της επένδυσης. Το Λιμάνι του Πειραιά είναι στρατηγικής σημασίας για τη σχέση των δύο χωρών. Θέλουμε και οι δύο πλευρές να υπάρξουν ακόμη μεγαλύτερες επενδύσεις, αυτό όμως θα πρέπει να γίνει με όρους συναίνεσης και συνεννόησης και με τις τοπικές κοινωνίες. Κοινό όραμα είναι το λιμάνι του Πειραιά να γίνει ένα από τα πρώτα λιμάνια Container σε Ευρωπαϊκό Επίπεδο.»

 

Πηγή: newmoney.gr

Το meaculpa.gr είναι διαδικτυακός κόμβος αδέσμευτης ενημέρωσης, πρωτογενούς ρεπορτάζ και ελεύθερης άποψης με έμφαση στη χρήση πολυμέσων και την παραγωγή αυθεντικού υλικού.

Αναγνώστε, παρακολουθήστε, μοιραστείτε και επικοινωνήστε μαζί μας υπεύθυνα!

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΕ ΕΙΚΟΝΕΣ

© Copyright 2019 MeaCulpa | angellight | web hosting vps domains.