Κυριακή 26.01.2020

Tί και πόσο μπορώ να φάω στις γιορτές για να μην παχύνω;

 Όση εγκράτεια κι αν επιδείξουμε, δεν γίνεται να μην υποκύψουμε στον πειρασμό του εορταστικού τραπεζιού!

Και μετά αρχίζουν οι τύψεις! 

Εμείς συγκεντρώσαμε τις συμβουλές διατροφολόγων, ώστε φέτος και να φάτε και να μη σκάσετε (μεταφορικά και κυριολεκτικά)!

Το κύριο μυστικό είναι στο μέτρο.

Όπως εξηγούν οι ειδικοί αν κάνουμε μια παρασπονδία, καλό είναι την επομένη να είμαστε περισσότερο πειθαρχημένοι. Το βασικό είναι να μην παίρνουμε περισσότερες θερμίδες απ΄ όσες καίμε. Δεν τρώμε μία ημέρα ότι θα τρώγαμε για μία εβδομάδα. Ας φροντίσουμε λοιπόν να επιλέξουμε το είδος και το μέγεθος του γλυκού που αναλογεί στις ανάγκες μας και αν μπορούμε ας πάμε και μία βόλτα με τα πόδια. Μία καλή λύση είναι να κάνουμε τα χριστουγεννιάτικα ψώνια μας περπατώντας αντί να πάρουμε το αυτοκίνητο ή να χρησιμοποιούμε τις σκάλες, αντί το ασανσέρ.

Για να έχετε μία ακριβή εικόνα των θερμίδων των χριστουγεννιάτικων γλυκών, ρίξτε μία ματιά παρακάτω:

 Μελομακάρονα:Eίναι ίσως το πιο αγαπημένο γλυκό των γιορτών με πολλές πλέον παραλλαγές. Η γλυκύτητά τους προέρχεται από το μέλι και όχι από τη ζάχαρη, οπότε βελτιώνεται η περιεκτικότητα σε πολύτιμα θρεπτικά συστατικά.
Ένα μελομακάρονο, μέτριο σε μέγεθος, έχει 180-220 θερμίδες. Θεωρούνται καλύτερη επιλογή από θερμιδικής απόψεως σε σχέση με τους κουραμπιέδες καθώς παρασκευάζονται με ελαιόλαδο αντί για βούτυρο, και μέλι αντί για ζάχαρη.
Κουραμπιέδες: Ο κουραμπιές εκτός από βούτυρο έχει και καβουρδισμένα αμύγδαλα, με υψηλή θρεπτική αξία. Επειδή ποτέ ένας κουραμπιές δεν είναι αρκετός να θυμάστε ότι το κάθε κομμάτι έχει 150-250 θερμίδες ( το μέγεθος είναι μικρό προς μέτριο).
Δίπλες:Οι περισσότεροι τις αποφεύγουν γιατί πιστεύουν ότι το λάδι στο οποίο έχουν τηγανιστεί, προσθέτει πολλά κιλά ενώ δημιουργεί μια αίσθηση κορεσμού επιβαρύνοντας το στομάχι. Η αλήθεια είναι πως έχουν λιγότερα λιπαρά από τους κουραμπιέδες, αλλά επειδή τηγανίζονται αλλοιώνεται η ποιότητα του λαδιού, με αποτέλεσμα να καταστρέφονται τα θρεπτικά συστατικά τους. Εδώ ανεβαίνουμε λίγο σε θερμίδες, καθώς μία δίπλα έχει περί τις 200-240.
Βασιλόπιτα: Πρωτοχρονιά χωρίς βασιλόπιτα και φλουρί; Δεν γίνεται. Η παραδοσιακή βασιλόπιτα παρασκευάζεται με πολλά αυγά και βούτυρο, με αποτέλεσμα να έχει υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά. Το ένα κομμάτι των 100γρ. προσδίδει 390-450 θερμίδες ανάλογα με τα υλικά.

Όσον αφορά τα χριστουγεννιάτικα φαγητά, η γαλοπούλα και το χοιρινό είναι τα κατ’ εξοχήν παραδοσιακά φαγητά. Χρειάζεται όμως προσοχή και μέτρο. Τι εννοούμε; Είναι ενδεικτικό ότι τα 15 γραμμάρια πέτσας από τη γαλοπούλα αποδίδουν 70 θερμίδες και 6 γραμμάρια λίπους. Αντίστοιχα, οι θερμίδες του γουρουνόπουλου στον φούρνο αυξάνονται κατά σχεδόν 300 ανά 100 γραμμάρια κρέατος όταν καταναλώνεται με την πέτσα του. Χωρίς πέτσα, πάντως, η γαλοπούλα είναι η καλύτερη επιλογή ( δεν μιλάμε για την γέμιση) ενώ όσον αφορά το χοιρινό, επιλέξτε μπούτι, ψαρονέφρι ή κότσι.

Το meaculpa.gr είναι διαδικτυακός κόμβος αδέσμευτης ενημέρωσης, πρωτογενούς ρεπορτάζ και ελεύθερης άποψης με έμφαση στη χρήση πολυμέσων και την παραγωγή αυθεντικού υλικού.

Αναγνώστε, παρακολουθήστε, μοιραστείτε και επικοινωνήστε μαζί μας υπεύθυνα!

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΕ ΕΙΚΟΝΕΣ

© Copyright 2019 MeaCulpa | angellight | web hosting vps domains.