Η έκρηξη της κατανάλωσης καφέ στην Κίνα είναι η επόμενη μεγάλη ευκαιρία για τις παγκόσμιες εταιρείες καφέ

216

Πρόσφατα, ο κινεζικός γίγαντας Luckin Coffee, μια αλυσίδα πώλησης καφέ, άνοιξε το 20.000ό κατάστημά του φτάνοντας νέο ορόσημο, ενώ η γερμανική μάρκα καφέ Neumann Kaffee Gruppe (NKG), μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες εμπορίας καφέ στον κόσμο, εγκαινίασε μια θυγατρική στη Σαγκάη τον Αύγουστο.

Σύμφωνα με τα στατιστικά της Παγκόσμιας Πύλης Καφέ (World Coffee Portal), η Κίνα ξεπέρασε πέρυσι τις Ηνωμένες Πολιτείες και έγινε η χώρα με τα περισσότερα καταστήματα καφέ στον κόσμο.

Η Κίνα, παραδοσιακά ένα έθνος που πίνει τσάι, έχει πλέον αναδειχθεί ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά της Ανατολικής Ασίας για την κατανάλωση καφέ, διαμορφώνοντας μια μοναδική θέση στο παγκόσμιο τοπίο του καφέ.

 

Οι Κινέζοι καταναλωτές καφέ έχουν γίνει πιο απαιτητικοί στις προτιμήσεις τους. Ο στιγμιαίος καφές κάποτε κυριαρχούσε στην κινεζική αγορά. Ωστόσο, οι στατιστικές δείχνουν μια αύξηση στην αγορά του φρεσκοαλεσμένου καφέ.

Το 2023, το μέγεθος της κινεζικής αγοράς φρεσκοαλεσμένου καφέ έφτασε περίπου τα 162,35 δισεκατομμύρια γιουάν (περίπου 22,76 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ), υποδηλώνοντας σημαντική αύξηση από το προηγούμενο έτος, ενώ η αξία προβλέπεται να ξεπεράσει τα 193 δισεκατομμύρια γιουάν (περίπου 27 δισεκατομμύρια δολάρια) μέχρι το 2024, σύμφωνα με την γερμανική πλατφόρμα στατιστικών Statista.

Οι Κινέζοι καταναλωτές αναζητούν καφέ υψηλής ποιότητας μέσω ειδικών προσφορών και θεωρούν ότι η «προέλευση του καφέ» είναι σημαντικός παράγοντας κατά την αγορά φρεσκοψημένου καφέ. Πολλοί εργαζόμενοι του «λευκού κολάρου» (white collar) είναι πρόθυμοι να καταβάλλουν υψηλό αντίτιμο προκειμένου να έχουν υψηλής ποιότητας καφέ.

Οι εταιρείες καφέ στην Κίνα καταβάλλουν προσπάθειες για να ανταποκριθούν στις τοπικές προτιμήσεις. Μια καινοτομία είναι ο καφές με τσάι και φρούτα, ένα παρασκεύασμα που αναμειγνύει τα δύο ροφήματα.

«Όπως το κινεζικό τσάι, το οποίο μπορεί να φτιάχνεται με διαφορετικούς τρόπους σε άλλες χώρες, ένα ξένο προϊόν όπως ο καφές μπορεί επίσης να έχει τοπική γεύση», είπε ο Λονγκγέ, ιδρυτής μιας καφετερίας με την ονομασία Γουγινμέν στην πόλη Τσονγκτσίνγκ της νοτιοδυτικής Κίνα.

 

Ο καφές έγινε ένα δημοφιλές ρόφημα στην Κίνα μετά την άφιξη ξένων επωνυμιών καφέ, ξεκινώντας με τη Starbucks, την πρώτη μεγάλη δυτική αλυσίδα καφέ που εισήλθε στην κινεζική αγορά το 1999, ακολουθούμενη από την Costa Coffee το 2006 και την Tim Hortons το 2019.

Όλο και περισσότεροι πελάτες έχουν ξεκινήσει να αγαπούν τον καφέ και γνωρίζουν πολλά για την ποιότητα του καφέ. «Για μένα, ο καφές είναι ένα ρόφημα που μπορεί να σε κάνει να νιώθεις σωματικά και ψυχικά άνετα. Έτσι, ελπίζω ότι και οι πελάτες μου μπορούν να βρουν μια στιγμή γαλήνης ενώ πίνουν τον καφέ μου», δήλωσε ο Λονγκγέ.

Από το 2010 εως το 2022, η κατανάλωση καφέ ανά άτομο στην Κίνα τετραπλασιάστηκε, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Καφέ (International Coffee Organization). Περισσότεροι από τους μισούς Κινέζους καταναλωτές καφέ καταναλώνουν τουλάχιστον τρία φλιτζάνια την εβδομάδα, σύμφωνα με την πλατφόρμα στατιστικών Statista.

Για μια παραδοσιακή χώρα που αγαπάει το τσάι, ο καφές θα μπορούσε να γίνει το νέο φλιτζάνι τσαγιού της Κίνας. Η αυξανόμενη δημοτικότητα της κουλτούρας του καφέ σε ολόκληρη την Κίνα και το τεράστιο δυναμικό της αγοράς για τους κόκκους καφέ παρουσιάζουν μια μεγάλη ευκαιρία που οι ξένες μάρκες είναι πρόθυμες να εκμεταλλευτούν.

 

Πηγή: PD Online