Τα τελευταία αμερικανικά μαχητικά αεροπορίας F-15C/D εγκαταλείπουν την Ταϊβάν μετά από 45 χρόνια παρουσίας

129

Το τελευταίο μαχητικό αεροπορίας υπεροχής F-15C/D Eagle αποσύρθηκε από την αεροπορική βάση Καντένα στην Οκινάουα της Ιαπωνίας, πάνω από 45 χρόνια αφότου η κλάση τοποθετήθηκε για πρώτη φορά στις εγκαταστάσεις σε μόνιμη ανάπτυξη.

Αυτό σηματοδοτεί το τέλος μιας εποχής για την μπροστινή παρουσία της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ στη Βορειοανατολική Ασία, με την αεροπορική βάση Kadena να θεωρείται βασικό σημείο λόγω της κοντινής της απόστασης από τα στενά της Ταϊβάν, όπου ο κινεζικός εμφύλιος πόλεμος μεταξύ της αντίπαλης Δημοκρατίας της Ταϊπέι.

Ο Ταγματάρχης της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ Peter Gawor, ο διευθυντής των επιχειρήσεων για την 67η Μοίρα Μαχητών που εκμεταλλεύεται F-15C/D στην εγκατάσταση, πέταξε την τελευταία πτήση F-15C/D της μόνιμης ανάπτυξης σχεδόν μισού αιώνα.

«Η Πολεμική Αεροπορία τοποθέτησε αυτό το αεροσκάφος ειδικά στην Καντένα.

Στην πραγματικότητα είναι η αιχμή του δόρατος σε σχέση με τις απειλές που έχουμε γύρω μας.

Μας βοήθησε να στηρίξουμε αυτήν την έννοια της αεροπορικής υπεροχής», δήλωσε σχετικά με τη θέση.

Η απόφαση για απόσυρση των F-15C/D ανακοινώθηκε τον Οκτώβριο του 2022 και θεωρήθηκε καθυστερημένη πάνω από μια δεκαετία, με τα μαχητικά της εποχής του Ψυχρού Πολέμου να έχουν υπηρετήσει πολύ καιρό πριν από την αναμενόμενη επιχειρησιακή τους ζωή.

Η μεγάλη πλειονότητα των F-15C/D του στόλου αναμενόταν για δεκαετίες να αντικατασταθούν από μαχητικά αεροπορίας πέμπτης γενιάς F-22, αν και τελικά οδήγησαν σοβαρά προβλήματα με το νέο αεροσκάφος, που κυμαίνονταν από υπερβολικές απαιτήσεις συντήρησης έως ασυνήθιστα μικρή εμβέλεια η Πολεμική Αεροπορία να μειώσει το 75% των παραγγελιών.

Αυτό άφησε τα F-15C/D στο Kadena χωρίς αντικατάσταση.

A F-15C Eagle assigned to the 44th Fighter Squadron takes off during a training mission at Kadena Air Base, Japan, July 12, 2022. Kadena Air Base conducts operations in support of the defense of Japan, as well as U.S. efforts to preserve a free-and-open Indo-Pacific. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Moses Taylor)

Κορυφαίο μαχητικό

Το F-15 θεωρήθηκε το κορυφαίο μαχητικό αεροπορίας υπεροχής στον δυτικό κόσμο όταν τέθηκε για πρώτη φορά σε υπηρεσία το 1975, αν και θα αντιμετώπιζε ένα στενό ταίριασμα από την προηγούμενη γενιά στο σοβιετικό αναχαιτιστή MiG-25 Foxbat το οποίο χρησιμοποίησε πολλές φορές.

Η τελευταία εμπλοκή έληξε με νίκη για το MiG-25, με μια μάχη δύο εναντίον δύο πάνω από το Ιράκ, όπου ένα F-15 καταστράφηκε, και σύμφωνα με ιρακινές πηγές καταρρίφθηκε, ενώ τα MiG-25 δεν είχαν απώλειες.

Μέχρι το τέλος του Ψυχρού Πολέμου, η διεθνής θέση του F-15 είχε μειωθεί σημαντικά, με το σοβιετικό μαχητικό αεροπορίας Su-27 και τον αναχαιτιστή MiG-31 να μπαίνουν σε υπηρεσία από το 1984 και το 1981 αντίστοιχα και να διαθέτουν πολύ σημαντικά πλεονεκτήματα απόδοσης έναντι του F-15.

Η θέση του Eagle θα ανακάμψει μετά το τέλος του Ψυχρού Πολέμου, με βελτιώσεις στο σχεδιασμό, συμπεριλαμβανομένης της ενσωμάτωσης του ραντάρ ενεργού ηλεκτρονικά σαρωμένης συστοιχίας AN/APG-63 από το έτος 2000, παρέχοντάς του ένα πλεονέκτημα έναντι των πιο πρόσφατων ρωσικών μαχητών της εποχής.

Το AN/APG-82 που είναι ενσωματωμένο στο νέο F-15EX διευρύνει σημαντικά περαιτέρω το πλεονέκτημα επίγνωσης της κατάστασης του F-15EX έναντι των ρωσικών μαχητικών.

Πηγή: bankingnews.gr