Ακρίβεια: Ανεξέλεκτο «ράλι» στις τιμές των τροφίμων, απόγνωση στους καταναλωτές

248

Οι ανατιμήσεις σε βασικά είδη ανάγκης αποτελούν το υπ’ αριθμόν 1 πρόβλημα των πολιτών, με τις τιμές των προϊόντων να αυξάνονται σχεδόν κάθε μήνα. Οι Έλληνες καταναλωτές πλήρωσαν επιπλέον 1 δισ. ευρώ από τις αρχές του έτους, για την αγορά τροφίμων από τα σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με ρεπορτάζ του ΑΝΤ1.

Το συνεχές ανοδικό «ράλι» σε βασικά αγαθά ανησυχεί ολοένα και περισσότερο τα νοικοκυριά, ειδικότερα από τη στιγμή που μετράμε αντίστροφα για τις γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς και τα έξοδα παραδοσιακά αυξάνονται, όπως και οι… κοινωνικές υποχρεώσεις.

Συγκεκριμένα, από τις αρχές του 2023, οι πολίτες έχουν δώσει 1 δισ. ευρώ επιπλέον για αγορά βασικών προϊόντων, ενώ, το δεκάμηνο, ξοδέψαμε 7.5 δισ. ευρώ μόνο για τις κύριες ανάγκες μας, σύμφωνα με το ρεπορτάζ.

Ο «αγέρωχος» δείκτης του πληθωρισμού

Μπορεί ο πληθωρισμός να εμφανίζει ασθενή μείωση, ωστόσο, στα τρόφιμα εξακολουθεί να «ίπταται». Ο δείκτης είναι στο 3% από το 3.4% του περασμένου μήνα, όμως, στα τρόφιμα ανέρχεται στο 9% από 9.9%.

Μέσα σε έναν χρόνο, στα λάδια έχουν παρατηρηθεί αυξήσεις της τάξεως του 31.4%, στα φρούτα κατά 12%, στα λαχανικά κατά 10.8%, στα μεταλλικά νερά και τους χυμούς κατά 13.3% και στα φαρμακευτικά προϊόντα κατά 11.8%.

Οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις
Η ακρίβεια έχει «χτυπήσει» ιδιαίτερα τα σνακ (+13.7%), τα αναψυκτικά και τα καθαριστικά σπιτιού (+11,4) και τα γαλακτοκομικά (+11.5%), προκαλώντας «πονοκέφαλο» στα ελληνικά νοικοκυριά.