Ο Τζο Μπάιντεν επέκρινε τις εταιρείες τροφίμων γιατί συρρικνώνουν τις συσκευασίες των τροφίμων ενώ κρατούν ίδιες τις τιμές τους, μιλώντας για «ληστεία».
Με αφορμή το Super Bowl, ο Αμερικανός πρόεδρος τα έβαλε με τις μεγάλες φίρμες για το φαινόμενο του shrinkflation (από το «συρρίκνωση» και το «πληθωρισμός»).
Επισήμανε ακόμη ότι «το αμερικανικό κοινό έχει κουραστεί να το κοροϊδεύουν» και πρόσθεσε ότι «ορισμένες εταιρείες κάνουν κόλπα, συρρικνώνοντας τα προϊόντα σιγά-σιγά με την ελπίδα ότι δεν θα το καταλάβετε».
While you were Super Bowl shopping, did you notice smaller-than-usual products where the price stays the same?
Folks are calling it Shrinkflation and it means companies are giving you less for every dollar you spend.
I’m calling on the big consumer brands to put a stop to it. pic.twitter.com/wL1NsEh78F
— President Biden (@POTUS) February 11, 2024
Ο πρόεδρος δεν κατονόμασε προϊόντα ή εταιρείες, αναφέρει ο Guardian, αλλά το βίντεο, που δημοσιεύθηκε στον επίσημο προεδρικό λογαριασμό στο X, έδειχνε προϊόντα όπως το ποτό Gatorade, το παγωτό Breyers, τα πατατάκια Tostitos και Doritos και τα μπισκότα Oreo.
Ο Μπάιντεν είπε: «Τα μπουκάλια των ισοτονικών ποτών είναι μικρότερα και το σακουλάκι με τα πατατάκια έχει λιγότερα, αλλά εξακολουθούν να χρεώνουν το ίδιο. Ως λάτρης του παγωτού, αυτό που με εξοργίζει περισσότερο είναι ότι οι συσκευασίες παγωτού στην πραγματικότητα έχουν συρρικνωθεί».
Ο δείκτης τιμών καταναλωτή στις ΗΠΑ εκτινάχθηκε πάνω από το 8% το 2022. Οι αιτίες, σύμφωνα με τους οικονομολόγους, είναι πολλές: η τόνωση της νομισματικής πολιτικής ως απάντηση στην πανδημία του Covid, η τεράστια άνοδος των παγκόσμιων τιμών της ενέργειας ως αποτέλεσμα της πλήρους εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία και οι μεγάλες κυβερνητικές δαπάνες που προωθήθηκαν από τον Μπάιντεν και άλλες χώρες.
Τον Δεκέμβριο, ο πληθωρισμός στις ΗΠΑ ήταν στο 3,1%.