Η τεχνητή νοημοσύνη είναι το κλειδί για τη μελλοντική εκπαίδευση

430

Η εκπαίδευση στην τεχνητή νοημοσύνη (Artificial intelligence-AI) κερδίζει δυναμική στην Κίνα. Το Υπουργείο Παιδείας της Κίνας (MOE) ανακοίνωσε πρόσφατα μια λίστα με 184 σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που επιλέχθηκαν ως βάσεις εκπαίδευσης για την τεχνητή νοημοσύνη, με στόχο την καλύτερη προώθηση της ανάπτυξης της εκπαίδευσης στην τεχνητή νοημοσύνη.

Έξι σχολεία στο Πεκίνο ήταν στη λίστα, συμπεριλαμβανομένου του Beijing Hongzhi Middle School.

«Από το 2018, εξερευνούμε σταδιακά την εφαρμογή της τεχνολογίας AI στις τάξεις μας», δήλωσε ο Cai Lei, διευθυντής του Γυμνασίου Hongzhi του Πεκίνου. Επί του παρόντος, οι μαθητές επωφελούνται από τους καρπούς των εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης σε πολλά μαθήματα, πρόσθεσε ο Cai.

Στα μαθήματα αγγλικών, οι μαθητές μπορούν να χρησιμοποιήσουν προϊόντα τεχνητής νοημοσύνης για να βελτιώσουν τις δεξιότητες στην ομιλία. Κάθε φορά που μια λέξη προφέρεται λάθος, θα εμφανίζεται αμέσως σε μια οθόνη.

Μετά τα μαθήματα κινεζικής γλώσσας, οι δάσκαλοι θα χρησιμοποιήσουν ένα μεγάλο γλωσσικό μοντέλο που αναπτύχθηκε από το Ερευνητικό Κέντρο Γλωσσικής Ευφυΐας της Κίνας για να βαθμολογήσουν τις συνθέσεις των μαθητών, βελτιώνοντας τις δεξιότητες γραφής τους με αποτελεσματικό τρόπο.

Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων φυσικής αγωγής, ο εξοπλισμός τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να καταγράφει αυτόματα δεδομένα για την απόδοση κάθε μαθητή, όπως τον αριθμό των έλξεων και τις αποστάσεις άλματος εις μήκος όρθιας στάσης. Στη συνέχεια, τα δεδομένα αναλύονται προσεκτικά για να προσφέρουν προσαρμοσμένη καθοδήγηση για τη βελτίωση των φυσικών τους δυνατοτήτων.

Το Beijing Hongzhi Middle School έχει επίσης εισαγάγει προγράμματα σπουδών γενικής εκπαίδευσης για την τεχνολογία της πληροφορίας και έχει ιδρύσει μια ειδική λέσχη για να υποστηρίξει μαθητές με έντονο ενδιαφέρον για αυτό το θέμα και να τους βοηθήσει να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους. Κατά τη διάρκεια του χειμερινού διαλείμματος φέτος, το σχολείο ξεκίνησε ένα μάθημα AI ειδικά για μαθητές γυμνασίου.

“Πιστεύω ότι η ανάπτυξη της τεχνολογίας AI θα πρέπει να επιτρέψει στις ευφυείς μηχανές να βοηθήσουν την ανθρώπινη ζωή, ακόμη και να επεκτείνουν την ανθρώπινη νοημοσύνη. Είμαι σίγουρος ότι αυτή η τεχνολογία έχει μια φωτεινή προοπτική ανάπτυξης”, δήλωσε ο Li Muqi, δευτεροετής φοιτητής που συμμετείχε στο μάθημα.

«Η απόκτηση γνώσεων σχετικά με την τεχνολογία AI είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη των μαθητών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε πολλούς τομείς», σημείωσε ο Cai.

Η προσφορά μαθημάτων που σχετίζονται με την τεχνητή νοημοσύνη σε σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όχι μόνο προετοιμάζει τους μαθητές για τον μεταβαλλόμενο κόσμο, αλλά επίσης αναπτύσσει τις γνωστικές τους διαδικασίες και ενισχύει την επιστημονική τους επάρκεια, θέτοντας τα θεμέλια για να αντιμετωπίσουν καλύτερα τον ανταγωνισμό και τις προκλήσεις στην εποχή της νοημοσύνης, είπε. .

Η τεχνητή νοημοσύνη δεν αλλάζει μόνο τον τρόπο με τον οποίο μαθαίνουν οι μαθητές, αλλά και μεταμορφώνει τις μεθόδους διδασκαλίας.

Ο Wei Yungang, διευθυντής του κέντρου πειραματικής εκπαίδευσης στη Σχολή Τεχνητής Νοημοσύνης του Beijing Normal University, δήλωσε στην People’s Daily ότι επί του παρόντος, ο κύριος ρόλος της τεχνολογίας AI στην εκπαίδευση είναι να βοηθά στον προγραμματισμό μαθημάτων και στην οργάνωση διδασκαλίας.

“Για παράδειγμα, με τη βοήθεια της όρασης υπολογιστών και άλλων τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης, οι δάσκαλοι μπορούν να αποκτήσουν καλύτερες γνώσεις για την κατάσταση μάθησης, την κατανόηση της γνώσης και τη συναισθηματική κατάσταση των μαθητών. Αυτό παρέχει νέους τρόπους στους δασκάλους να αξιολογούν με ακρίβεια την κατάσταση κάθε μαθητή και να αναπτύσσουν εξατομικευμένα σχέδια διδασκαλίας για να καλύψει τις ανάγκες τους», είπε ο Wei.

Επιπλέον, η τεχνητή νοημοσύνη προσφέρει περισσότερες δυνατότητες για διδακτικό σχεδιασμό και διδακτική εφαρμογή.

“Η τεχνολογία AI μπορεί να καλύψει τους περιορισμούς των παραδοσιακών τάξεων και να βοηθήσει τους δασκάλους να δημιουργήσουν πιο καινοτόμο και συναρπαστικό πρόγραμμα σπουδών. Για παράδειγμα, η ανάλυση μεγάλων δεδομένων μπορεί να βοηθήσει στον εντοπισμό των πιο αποτελεσματικών μεθόδων και υλικών διδασκαλίας. Η γενετική τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να χρησιμοποιηθεί για αναζήτηση γνώσης και σενάρια στην τάξη προσομοιώσεις· η τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας μπορεί να κάνει τις παρουσιάσεις στην τάξη πιο ελκυστικές και αποτελεσματικές», εξήγησε ο Wei.

Σήμερα, τα κινεζικά πανεπιστήμια ενισχύουν την ανάπτυξη των κλάδων της τεχνητής νοημοσύνης. Από το 2023, 498 πανεπιστήμια στη χώρα είχαν προσφέρει προπτυχιακά προγράμματα στην τεχνητή νοημοσύνη.

Πολλά κινεζικά πανεπιστήμια συνεργάζονται με μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας για την παροχή κοινών προγραμμάτων κατάρτισης για ταλέντα τεχνητής νοημοσύνης, προκειμένου να προσαρμοστούν στην ταχεία επανάληψη της τεχνολογίας AI, στην υψηλή ζήτηση για επαγγελματίες τεχνητής νοημοσύνης και στις εκτεταμένες εφαρμογές της τεχνητής νοημοσύνης.

Το Πανεπιστήμιο της Γουχάν ανακοίνωσε πρόσφατα ότι θα ιδρύσει ένα τμήμα ρομποτικής στη Σχολή Επιστήμης Υπολογιστών μαζί με την τεχνολογική εταιρεία Xiaomi. Εστιάζοντας στις βασικές τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης, το τμήμα ρομποτικής στοχεύει στη δημιουργία ενός συνεργατικού συστήματος καινοτομίας που ενσωματώνει επιχειρήσεις, πανεπιστήμια, ερευνητικά ιδρύματα και τελικούς χρήστες.

Το Πανεπιστήμιο Επιστήμης και Τεχνολογίας Huazhong συνεργάστηκε με τον τεχνολογικό γίγαντα Baidu για τη δημιουργία ενός κέντρου καινοτομίας για εκπαίδευση τεχνητής νοημοσύνης, το οποίο θα συνδυάζει σενάρια διδασκαλίας με βιομηχανικές ανάγκες για τη διεξαγωγή εκπαίδευσης και επιστημονικής έρευνας αιχμής, παρέχοντας έτσι τη βιομηχανία με καινοτόμα ταλέντα σε μεγάλες εφαρμογές μοντέλων και ανάπτυξη.

“Η τεχνητή νοημοσύνη είναι ένας κλάδος που περιλαμβάνει την επιστήμη των υπολογιστών, τα μαθηματικά, τη στατιστική, τη γνωστική επιστήμη και άλλους συναφείς τομείς. Όταν καλλιεργούμε ταλέντα τεχνητής νοημοσύνης σε ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, θα πρέπει να δίνουμε μεγάλη έμφαση στην οικοδόμηση μιας γερής βάσης γνώσης, ενώ παράλληλα ενισχύουμε τις σχολικές επιχειρήσεις τη συνεργασία και τη συνεργασία μεταξύ επιχειρήσεων, πανεπιστημίων και ερευνητικών ιδρυμάτων, επιτρέποντας έτσι στους μαθητές να αναπτυχθούν μέσω της πρακτικής εμπειρίας», δήλωσε ο Wei.

Πηγη: PD Online