Οι Βρετανοί βάζουν αντικλεπτικά στα τρόφιμα – Στις 7,25 λίρες το βούτυρο

240

Αντικλεπτικά συστήματα ασφαλείας σε τυριά, βούτυρο και βρεφικό γάλα τοποθετούν τα σούπερ μάρκετ στην Αγγλία, καθώς οι τιμές των προϊόντων έχουν εκτοξευτεί εν μέσω κρίσης του κόστους ζωής.

Φωτογραφίες που αναρτήθηκαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έδειχναν συσκευασίες τυριού αλλά και βουτύρου σε κατάστημα μεγάλης αλυσίδας σούπερ μάρκετ, με ηλεκτρονικές ετικέτες ασφαλείας τοποθετημένες επάνω τους. Άλλα καταστήματα έχουν τοποθετήσει αντικλεπτικά συστήματα ακόμη και στο βρεφικό γάλα!

Κι όλα αυτά, την ώρα που το αφεντικό της Sainsbury, μιας από τις μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ που δραστηριοποιείται στο Ηνωμένο Βασίλειο, να προειδοποιεί σήμερα πως η πίεση στους προϋπολογισμούς των νοικοκυριών «θα ενταθεί μόνο κατά το υπόλοιπο του έτους» εν μέσω της κρίσης του πληθωρισμού.

«Καταλαβαίνουμε πραγματικά πόσο δύσκολα είναι τα πράγματα για εκατομμύρια νοικοκυριά αυτή τη στιγμή και κάνουμε ό,τι μπορούμε για να κρατήσουμε τις τιμές μας χαμηλές, ειδικά στα προϊόντα που οι πελάτες αγοράζουν πιο συχνά» δήλωσε ο Σάιμον Ρόμπερτς, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου σούπερ μάρκετ. «Η πίεση στους προϋπολογισμούς των νοικοκυριών θα ενταθεί μόνο κατά το υπόλοιπο του έτους και προσπαθούμε να κάνουμε το σωστό για τους πελάτες και τους συναδέρφους μας. Αυτή είναι η πρώτη μας προτεραιότητα» πρόσθεσε, την ώρα που στα καταστήματα του ομίλου του, για παράδειγμα η τιμή του βουτύρου Lurpak εκτοξεύτηκε στις 7,25 λίρες (στη συσκευασία των 750 γραμ).

«Τα χειρότερα ίσως να μην έχουν έρθει ακόμα»

Η είδηση αυτή έρχεται εν μέσω της χειρότερη κρίσης κόστους ζωής από τη δεκαετία του 1970, η οποία πυροδοτείται από τον ανεξέλεγκτο πληθωρισμό – με τους εμπειρογνώμονες να προειδοποιούν πως τα χειρότερα ίσως να μην έχουν έρθει ακόμα.

Η Σάρα Κόουλς, της χρηματοοικονομικής εταιρείας Hargreaves Lansdown, δήλωσε ότι οι πιέσεις στα οικονομικά των νοικοκυριών «καταστρέφουν» την «έξτρα δόση ανθεκτικότητας» που είχαν δημιουργήσει οι Βρετανοί κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Αντικλεπτικά συστήματα σε γάλατα, τυριά και κρέατα

Την ίδια ώρα, οι ξαφνιασμένοι Βρετανοί καταναλωτές ποστάρουν φωτογραφίες στα social media των προϊόντων με τα αντικλεπτικά συστήματα που βλέπουν στα σούπερ μάρκετ.

Ένας χρήστης έγραψε: «Αν νομίζετε ότι αυτό με το Lurpak είναι κακό – τα τοπικά Aldi και Coop έχουν αρχίσει να βάζουν ηλεκτρονικές ετικέτες ασφαλείας στα τρόφιμα. Έχουν βάλει GPS ακόμη και σε συσκευασία με αρνίσια παϊδάκια». Στα καταστήματα Tesco, το προσωπικό αναγκάστηκε να βάλει αντικλεπτικά συστήματα στα βρεφικά γάλατα μετά από μια σειρά κλοπών.

Η οικονομική κρίση που πλήττει τους Βρετανούς είναι τόσο μεγάλη, που σύμφωνα με έρευνα της Hargreaves Lansdown, τους τελευταίους τρεις μήνες, το 41% των νοικοκυριών χρησιμοποίησε τις αποταμιεύσεις του ή δανείστηκε για να καλύψει τα έξοδά του.

Η έκθεση αυτή έρχεται μετά την αποκάλυψη πως οι λογαριασμοί μιας μέσης τετραμελούς οικογένειας για ψώνια θα μπορούσαν να αυξηθούν έως και 40 λίρες το μήνα, καθώς οι τιμές στα αγαθά όπως τα γαλακτοκομικά και το ψωμί έχουν ακριβύνει.