Το «Made in China» ενισχύεται στην εγχώρια αγορά της Κίνας

184

Η κατανάλωση της Κίνας έπαιξε ζωτικό ρόλο στην ενίσχυση της οικονομικής ανάπτυξης το πρώτο τρίμηνο του έτους, υπογραμμίζοντας τη σταθερή μεταμόρφωση της χώρας προς μια οικονομία με γνώμονα την εγχώρια κατανάλωση.

Το ΑΕΠ της Κίνας αυξήθηκε κατά 5,3% σε ετήσια βάση το πρώτο τρίμηνο (1ο τρίμηνο), με την εγχώρια κατανάλωση να συμβάλλει κατά 73,7% στην οικονομική ανάπτυξη, σύμφωνα με στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας νωρίτερα αυτή την εβδομάδα.

Η άνθηση της κατανάλωσης υπηρεσιών, ιδίως η κατανάλωση που σχετίζεται με τα φεστιβάλ, και η συνεχιζόμενη διαρθρωτική αναβάθμιση της κατανάλωσης των νοικοκυριών ήταν μεταξύ των σημαντικότερων σημείων του κλάδου της κατανάλωσης.

Η Κίνα έχει γνωρίσει μια ταχεία ανάπτυξη νέων καταναλωτικών προτύπων σε ένα ευρύ φάσμα τομέων, από την ψυχαγωγία και τον τουρισμό έως την ψηφιακή βιομηχανία.

Για παράδειγμα, οι περίπατοι στην πόλη έχουν γίνει ένα μοντέρνο χόμπι για τους Κινέζους. Οι περίπατοι περιλαμβάνουν καθηλωτική εξερεύνηση της πόλης με τα πόδια για να ανακαλύψετε ιστορικά ορόσημα, πολιτιστικούς χώρους και μοναδικά σημεία.

“Οι περίπατοι στην πόλη μου επιτρέπουν να βιώσω βαθιά την τοπική κουλτούρα. Είναι πραγματικά μια καλή επιλογή”, είπε ένας ταξιδιώτης από την επαρχία Anhui.

Οι εγχώριες μάρκες έχουν γίνει επίσης επιτυχία μεταξύ των Κινέζων καταναλωτών. Οι πωλήσεις γυναικείων ρούχων και νεο-κινεζικά κοσμήματα αυξήθηκαν 6,3 φορές και 1,7 φορές σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα κατά τους πρώτους δύο μήνες του 2024.

Η άνοδος ενός νέου «Made in China» είναι μόνο η αρχή μιας επανάστασης, που τροφοδοτείται από μια νέα γενιά που έχει αυξανόμενη αγάπη για τη χώρα, είπαν οι αναλυτές.

Επιπλέον, η αθλητική οικονομία έχει αναπτυχθεί με την αύξηση της ευαισθητοποίησης της δημόσιας υγείας. Οι πωλήσεις παπουτσιών για τρέξιμο, ρούχων που στεγνώνουν γρήγορα και άλλου αθλητικού εξοπλισμού εξωτερικού χώρου ανθούν σε πόλεις πρώτης και δεύτερης κατηγορίας.

«Η αλλαγή στο καταναλωτικό πρότυπο δεν θα πρέπει να παρερμηνεύεται ως «υποβάθμιση της κατανάλωσης»», δήλωσε ο Xu Guangjian, αναπληρωτής επικεφαλής του Price Association of China.

Η συνεχιζόμενη αστικοποίηση και τα αυξανόμενα επίπεδα εισοδήματος είναι οι κύριοι μοχλοί της ανθεκτικότητας της Κίνας στη βιώσιμη κατανάλωση.

Μέχρι το τέλος του 2023, περίπου το 66,2 τοις εκατό του συνολικού πληθυσμού στην Κίνα ζούσε σε πόλεις, ακόμη χαμηλότερο από το μέσο επίπεδο του 80 τοις εκατό στις ανεπτυγμένες χώρες.

Υπολογίζεται ότι κάθε αύξηση κατά μία ποσοστιαία μονάδα στο ποσοστό αστικοποίησης θα μεταφράζεται σε επιπλέον 200 δισεκατομμύρια γιουάν ζήτησης κατανάλωσης.

Επί του παρόντος, υπάρχουν ακόμη 170 εκατομμύρια μετανάστες αγροτικοί εργαζόμενοι και τα μέλη των οικογενειών τους που δεν έχουν ακόμη αποκτήσει μόνιμη διαμονή στις πόλεις.

Εάν τους χορηγηθεί αστική κατοικία και απολαμβάνουν τις ίδιες βασικές δημόσιες υπηρεσίες με τους κατοίκους των πόλεων, τα επίπεδα κατανάλωσής τους αναμένεται να αυξηθούν κατά 30 τοις εκατό σε πραγματικούς όρους, έχουν δείξει μελέτες.

Η αύξηση του εισοδήματος των κατοίκων της Κίνας συμβαδίζει βασικά με την οικονομική ανάπτυξη της χώρας και το εισοδηματικό χάσμα μεταξύ των κατοίκων των πόλεων και των κατοίκων της υπαίθρου έχει μειωθεί.

Τα επίσημα στοιχεία έδειξαν ότι το κατά κεφαλήν διαθέσιμο εισόδημα της Κίνας διαμορφώθηκε σε 11.539 γιουάν (περίπου 1.624,57 δολάρια ΗΠΑ) το πρώτο τρίμηνο του 2024, σημειώνοντας αύξηση 6,2% σε ετήσια βάση.

Το αστικό κατά κεφαλήν διαθέσιμο εισόδημα ανήλθε στα 15.150 γιουάν, αυξημένο κατά 5,3%, ενώ για τους κατοίκους της υπαίθρου στις αγροτικές περιοχές διαμορφώθηκε στα 6.596 γιουάν, αυξημένο κατά 7,6%.

Η αγορά εργασίας της Κίνας έχει παρουσιάσει συνολική βελτίωση χάρη στη συνεχή ανάκαμψη της οικονομίας και των πολιτικών υπέρ της απασχόλησης.

«Η αίσθησή μας είναι ότι υπάρχει μια μικρή αλλά αυξανόμενη αίσθηση των εργαζομένων ότι η κατάσταση της αγοράς βελτιώνεται και αυτό οδηγεί επίσης σε μεγαλύτερη προθυμία για δαπάνες», δήλωσε ο Ben Cavender, διευθύνων σύμβουλος της China Market Research Group με έδρα τη Σαγκάη.

Είπε ότι ορισμένες εταιρείες σκέφτονται πώς να αναπτύξουν ξανά τις δραστηριότητές τους στην Κίνα μετά από χρόνια αναμονής για επενδύσεις, κάτι που βοήθησε να βελτιωθεί το κλίμα.

«Τα εισοδήματα των κατοίκων αυξάνονται και η απασχόληση βελτιώνεται, γεγονός που συμβάλλει στην ενίσχυση της ικανότητας των ανθρώπων να καταναλώνουν», δήλωσε ο Sheng Laiyun, αναπληρωτής επικεφαλής του Εθνικού Γραφείου Στατιστικής.

Η Κίνα έχει δεσμευτεί να επεκτείνει την εγχώρια ζήτηση και να προωθήσει υγιείς οικονομικές ροές, προωθώντας παράλληλα τη σταθερή αύξηση των καταναλωτικών δαπανών φέτος.

Τον περασμένο μήνα, το Κρατικό Συμβούλιο εξέδωσε ένα σχέδιο δράσης που περιέχει λεπτομερή μέτρα για την προώθηση ενός προγράμματος που έχει σχεδιαστεί για την ενίσχυση της αναβάθμισης εξοπλισμού και του εμπορίου καταναλωτικών αγαθών.

Η κυβέρνηση θα παράσχει φορολογικά κίνητρα και επιδοτήσεις επιτοκίων σε επιχειρήσεις που ασχολούνται με την αναβάθμιση εξοπλισμού και θα επιδοτήσει τους καταναλωτές που καταργούν επιβατικά αυτοκίνητα υψηλών εκπομπών για να αγοράσουν ενεργειακά αποδοτικά οχήματα ή νέα ενεργειακά οχήματα.

Για τις μεταχειρισμένες οικιακές συσκευές, η χώρα θα παράσχει οικονομική υποστήριξη για τη δημιουργία συστημάτων ανακύκλωσης για ανανεώσιμες πηγές. Οι τοπικές κυβερνήσεις και οι εταιρείες οικιακών συσκευών ενθαρρύνονται να προσφέρουν επιδοτήσεις ή προτιμησιακές πολιτικές για καταναλωτές που αγοράζουν ή εμπορεύονται πράσινες και έξυπνες οικιακές συσκευές.

“Αυτός ο χώρος της αγοράς είναι πολύ τεράστιος και το πρόγραμμα όχι μόνο θα ενισχύσει την κατανάλωση και τις επενδύσεις, αλλά θα προωθήσει επίσης την εξοικονόμηση ενέργειας και την ανάπτυξη υψηλής ποιότητας”, δήλωσε ο Zhao Chenxin, αναπληρωτής επικεφαλής της Εθνικής Επιτροπής Ανάπτυξης και Μεταρρύθμισης.

Σύμφωνα με τον Sheng Laiyun, το καταναλωτικό δυναμικό της χώρας εξακολουθεί να είναι τεράστιο, με μια αγορά άνω των 1,4 δισεκατομμυρίων ανθρώπων και ένα συνεχώς αναβαθμιζόμενο καταναλωτικό πρότυπο.

«Περιμένω ότι η καταναλωτική αγορά της Κίνας θα συνεχίσει να βελτιώνεται και ότι η κατανάλωση θα συνεχίσει να παίζει τον ρόλο του «πέτρας έρματος» για σταθερή οικονομική ανάπτυξη», δήλωσε ο Sheng.