O Σπίρτζης ελέγχει τα ταμειακά διαθέσιμα της Εγνατίας Οδού εν όψει εκλογών

201

Να ελέγξει τα ταμειακά διαθέσιμα της Εγνατίας Οδού, ύψους 188 εκατομμυρίων ευρώ, επιχειρεί ο υπουργός Υποδομών για την υλοποίηση έργων με έντονο προεκλογικό άρωμα τα οποία δεν έχουν σχέση με το αντικείμενο της εταιρείας.

Ο Χρήστος Σπίρτζης έστειλε επείγουσα επιστολή στα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας στις 10 Ιανουαρίου, απευθύνοντας προειδοποίηση να μην δεσμευθούν τα διαθέσιμα της Εγνατίας για έργα βαριάς συντήρησης, παρά το γεγονός πως αυτά είναι απαραίτητα. 

Μεταξύ των έργων που θέλει ο υπουργός να κατασκευαστούν είναι η τοποθέτηση ξύλινου δαπέδου στο παραλιακό μέτωπο της Θεσσαλονίκης, από το λιμάνι έως το Λευκό Πύργο, στα πρότυπα της ανάπλασης της νέας παραλίας της πόλης. 

Εξετάζεται επίσης η αναβάθμιση τελωνείων, η κατασκευή οδικών αξόνων στη βόρεια Ελλάδα και η κατασκευή διοδίων στις εισόδους της χώρας. 

Η απαίτηση του κου Σπίρτζη εκδηλώνεται σε μία περίοδο στην οποία η Εγνατία Οδός έχει μεγάλα έξοδα, δεδομένου πως βρίσκεται σε εξέλιξη η κατασκευή σταθμού διοδίων στο Στρυμονικό Σερρών, ενώ σύντομα αναμένεται να ξεκινήσει η κατασκευή τριών ακόμα σταθμών στην Καβάλα, το Αρδάνιο Έβρου και τα Σιάτιστα Κοζάνης. 

Σύμφωνα με τον skai.gr στην Εγνατία Οδό δεν έχουν πραγματοποιηθεί ποτέ εργασίες βαριάς συντήρησης, οι οποίες αφορούν πρωτίστως στην αλλαγή οδοστρώματος. Σύμφωνα με τις προδιαγραφές που εφαρμόζονται διεθνώς πρέπει να λαμβάνουν χώρα κάθε 8 χρόνια. Τα νεότερα τμήματα του οδοστρώματος στην Εγνατία μετρούν ήδη 9 έτη ζωής. 

Η επιστολή του υπουργού Υποδομών εντάσσεται στην προσπάθειά του να εκτροχιάσει τον διαγωνισμό για την παραχώρηση του οδικού άξονα σε ιδιώτες, ο οποίος αποτελεί μνημονιακή υποχρέωση.