Διχάζει το Παρίσι το νέο λογότυπο των Ολυμπιακών Αγώνων

179

Το νέο σχέδιο των Ολυμπιακών Αγώνων απεικονίζει την ολυμπιακή φλόγα μέσα σε ένα χρυσό μετάλλιο αλλά και τα μαλλιά και τα χείλη της Μαριάννας – την προσωποποίηση της Γαλλικής Δημοκρατίας από την επανάσταση του 1789.

Οι διοργανωτές ισχυρίζονται ότι το λογότυπο συγκεντρώνει τα εικονικά σύμβολα του αθλητισμού, τους Ολυμπιακούς Αγώνες και την Γαλλία. Αλλά κάποιοι δεν το είδαν έτσι, θεωρώντας πως μοιάζει περισσότερο με το σύμβολο ενός σάιτ γνωριμιών, ή κομμωτήριο.
Να σημειωθεί πως το λογότυπο – το οποίο θα χρησιμοποιηθεί για πρώτη φορά τόσο για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2024 όσο και για τους Παραολυμπιακούς – χρειάστηκε ενάμιση χρόνο για να δημιουργηθεί και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Παρίσι την Δευτέρα.

Το νέο σχέδιο σηματοδοτεί μια αλλαγή στην κατεύθυνσή από την πολύχρωμη απεικόνιση του Πύργου του Άιφελ που χρησιμοποιείται συνήθως, σε μια προσπάθεια να φιλοξενήσει το Παρίσι τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2024. Οι διοργανωτές δήλωσαν ότι τα τρία αυτά σύμβολα προορίζονταν να είναι «τόσο απλά όσο και ισχυρά».

To χρυσό μετάλλιο συμβολίζει την «προσπάθεια για αριστεία» ενώ η φλόγα «αντανακλά την μοναδική ενέργεια» των Αγώνων, όπως είπαν. Η εικόνα της Μαριάννας ενσωματώθηκε ως μια υπενθύμιση ότι οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2024 είναι για όλους στην Γαλλία, αλλά και για να τιμήσουν όλους τους αθλητές που αγωνίζονται. Η Μαριάννα χρησιμοποιείται επίσης ως μια ωδή στην ιστορία – οι γυναίκες πήραν για πρώτη φορά μέρος στους Ολυμπιακούς Αγώνες, που έγιναν στο Παρίσι το 1900.

«Ο συνδυασμός του χρυσού μεταλλίου, της ολυμπιακής φλόγας και της Μαριάννας συγκεντρώνει τις αξίες, την ιστορία και την γαλλική πινελιά που θα κάνουν τους Ολυμπιακούς Αγώνες πραγματικά ξεχωριστούς» δήλωσε ο Pierre-Olivier Beckers-Vieujant, πρόεδρος της Συντονιστικής Επιτροπής της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής στα αποκαλυπτήρια του λογότυπου.

Πολλοί άνθρωποι έχουν εγκωμιάσει το σχέδιο ως το απόλυτο φόρο τιμής στην Γαλλία και στους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Η κυβερνητική εκπρόσωπος Sibeth Ndiaye, ήταν μεταξύ αυτών που το περιέγραψαν ως μεγαλοπρεπές. Αλλά το νέο λογότυπο έχει επίσης εμπνεύσει ένα πλήθος αστείων στο διαδίκτυο.

Ωστόσο, αρκετοί χρήστες των κοινωνικών μέσων ενημέρωσης δήλωσαν ότι το νέο σχέδιο μοιάζει περισσότερο με μια μοντέρνα Παριζιάνα παρά με την Μαριάννα, ενώ άλλοι ισχυρίστηκαν πως οι σχεδιαστές εμπνεύστηκαν από το λογότυπο της δημοφιλούς εφαρμογής γνωριμιών Tinder. Ένα από τα πιο συνηθισμένα αστεία για το νέο λογότυπο λέει ότι μοιάζει με μια αγγελία για κομμωτήριο ή προϊόν κομμωτηρίου. «Είναι ένα καινούριο σαμπουάν;» έγραψε ένας χρήστης του Twitter. «Ένα νέο κομμωτήριο θα ανοίξει στο Παρίσι το 2024» σχολίασε κάποιος άλλος.