Ετοιμάζεται η νέα Jaguar XJ – Αμιγώς ηλεκτρική η νέα βρετανική ναυαρχίδα

180
Του Νίκου Μιχαλόπουλου
 
Η νέα Jaguar XJ θα είναι εξαιρετικά καινοτόμα και αμιγώς ηλεκτρική σύμφωνα με τον προϊστάμενο της Jaguar Land Rover.

 
Ο φωτογραφικός φακός εντόπισε ένα ολοκαίνουργιο μουλάρι δοκιμών, προσφέροντας μια πρώτη ματιά στην ηλεκτροκίνητη Jaguar XJ που πρόκειται να αποκαλυφθεί μέχρι τα τέλη του 2020.
 
 
Πρόκειται για την δεύτερη αμιγώς ηλεκτρική Jag, ακολουθώντας το SUV I-Pace. Ωστόσο, ενώ το I-Pace ήταν ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο. Η επόμενη XJ θα είναι μια τολμηρή επανάσταση ενός από τα πιο εικονικά μοντέλα της βρετανικής μάρκας. Θα αποτελέσει μια καθαρή ηλεκτρική εναλλακτική πρόταση απέναντι από την Mercedes S-Class, η οποία σύντομα θα αποκτήσει ένα ηλεκτρικό αδελφάκι, του EQS.
 
 
Αν και οι κατασκοπευτικές λήψεις είναι λιγότερο αποκαλυπτικές από την teaser φωτογραφία του πίσω άκρου του αυτοκινήτου που έδωσε η Jaguar τον περασμένο Σεπτέμβρη στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης. Στην πραγματικότητα, αυτό το μουλάρι εξέλιξης δεν διαθέτει ακόμα το επόμενο αμάξωμα της XJ. Αντ ‘αυτού, οι τεχνολογικές βάσεις του αυτοκινήτου είναι κρυμμένες κάτω από αυτό που μοιάζει με ένα τροποποιημένο σώμα της XF.
 
 
Το μεταξόνιο έχει αυξηθεί, ενώ αυξημένη φαίνεται και η απόσταση από το έδαφος, πιθανότατα να φιλοξενηθούν οι μπαταρίες για τον ηλεκτροκίνητο κινητήρα.
 
Σύμφωνα με την εικόνα teaser, φαίνεται ότι το νέο XJ θα έχει ένα πιο έντονο σώμα εμπνευσμένο από την XF, με κεντρικό σήμα και γράμματα Jaguar.
 
Το νέο XJ θα κατασκευάζεται στο Ηνωμένο Βασίλειο στην περιοχή παραγωγής του Castle Bromwich της JLR, διασφαλίζοντας χιλιάδες θέσεις εργασίας τα επόμενα χρόνια.
 
 
Βασισμένο σε μια νέα πλατφόρμα που ονομάζεται MLA, για τις μεγάλες Jaguars επιτρέπει την ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων, plug-in υβριδικών και ήπιων υβριδικών κινητήρων στην ίδια γραμμή παραγωγής. Μέχρι στιγμής, η Jaguar έχει συζητήσει μόνο την επόμενη γενιά XJ σε ένα ηλεκτροκίνητο πλαίσιο, αλλά είναι τεχνικά εφικτό να παράγονται εκδόσεις του αυτοκινήτου με θερμικούς κινητήρες και υβριδικά συστήματά.
 
Στο περυσινό Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, ο προϊστάμενος της JLR, Sir Ralf Speth, δήλωσε: “Με βάση τις πλούσιες γνώσεις μας και την εμπειρία που αποκομίσαμε από την I-Pace, Formula-E και I-Pace eTROPHY, η ομάδα μηχανικών μας βρίσκεται σε αποστολή για την εξέλιξη ενός αμιγώς ηλεκτρικού πολυτελές Sport Sedan. Την ναυαρχίδα της Jaguar, την ολοκαίνουργια XJ.
 
 
“Η νέα, ηλεκτροκίνητη XJ θα είναι εξαιρετικά ανανεωμένη με στόχο να προσφέρει ελευθερία στους πελάτες μας”, δήλωσε. “Ακολουθώντας την κομψότητα, τη λειτουργικότητα και με συνείδηση ​​για το περιβάλλον”.
 
Ο βρετανός κατασκευαστής έχει δεσμευτεί να προσφέρει ηλεκτροκίνητες επιλογές για όλα τα νέα του μοντέλα από το 2020. Το νέο XJ θα είναι το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα παράγεται στο εργοστάσιο του Castle Bromwich που σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε από την ίδια ομάδα υπεύθυνων για το ηλεκτρικό SUV, το I-Pace.
 
Η Jaguar στοχεύει ακόμα στην παραγωγή μπαταριών “giga-scale” για την υποστήριξη των μοντέλων της, με ένα νέο εργοστάσιο στο Ηνωμένο Βασίλειο στο Hams Hall του North Warwickshire. Η εγκατάσταση θα λειτουργήσει το 2020 και θα έχει ως στόχο να παράγει αρκετές μπαταρίες για την προμήθεια 150.000 ηλεκτρικών μοντέλων Jaguar Land Rover κάθε χρόνο.
 
“Εάν η παραγωγή μπαταριών βγαίνει από το Ηνωμένο Βασίλειο τότε η αυτοκινητοβιομηχανία δεν θα βγει από το Ηνωμένο Βασίλειο”, εξήγησε ο CEO της Jaguar Land Rover. “Η μπαταρία ανέρχεται στο 40% του κόστους ενός ηλεκτρικού οχήματος και θέλουμε να διατηρήσουμε αυτό το είδος προστιθέμενης αξίας στο Ηνωμένο Βασίλειο”.
 
Η βασική παραγωγή της ηλεκτρικής XJ στο Castle Bromwich θα προσφέρει στην Jaguar Land Rover, εύκολη πρόσβαση στο κέντρο παραγωγής ηλεκτρικών κινητήρων της εταιρείας στο Wolverhampton. Η εμπειρία των υπαρχόντων εργαζομένων του εργοστασίου (που ειδικεύονται στην εργασία με την κατασκευή αλουμινίου της XJ) θα αποδειχθεί ανεκτίμητη.
 
Η μετατροπή της XJ σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα επιτρέψει στην Jaguar να ανακόψει τους γερμανούς αντιπάλους της, ακολουθώντας την επιτυχία του I-Pace. Το αυτοκίνητο κυκλοφόρησε περίπου ένα χρόνο πρωτού η Mercedes και η Audi παρουσιάσουν το EQC και το e-Tron αντίστοιχα, τα οποία βασίζονται σε υπάρχουσες πλατφόρμες αντί για αμιγώς ηλεκτρική αρχιτεκτονική όπως της Jaguar.