Η προετοιμασία του Brexit κοστίζει στη βιομηχανία αυτοκινήτων 735 εκατομμύρια λίρες

408
Brexit Car Industry

Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας από τους βασικότερους οικονομικούς πόρους του Ηνωμένου Βασιλείου.

Τις τελευταίες ώρες, η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει εκδώσει μια τελευταία ένσταση σχετικά με μια εμπορική συμφωνία μηδενικών δασμών με την Ευρώπη.  Σύμφωνα με μια νέα έρευνα που πραγματοποιήθηκε από την Εταιρεία Κατασκευαστών και Εμπορευμάτων Αυτοκινήτων (SMMT), το κόστος για τη βιομηχανία για την προετοιμασία του Brexit ξεπέρασε τα 735 εκατομμύρια £, με περισσότερα από 235 εκατομμύρια £ να δαπανηθούν μόνο το 2020.

Το 67% των εταιρειών στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας δηλώνουν ότι κάνουν ό, τι μπορούν για να προετοιμαστούν για τους κανονισμούς που θα τεθούν σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2021. Ωστόσο, εξακολουθούν να υπάρχουν ορισμένα σημαντικά κενά στην ικανότητα σχεδιασμού της βιομηχανίας, με έλλειψη σαφήνειας στις μελλοντικές σχέσεις μεταξύ του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Πολλές εταιρείες ετοιμάζονται να αντιμετωπίσουν τις επιπτώσεις του Brexit

Προς το παρόν, οι εταιρείες δεν μπορούν να αντέξουν καθυστερήσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού, επομένως είναι σημαντικό να έχουμε μια σαφή κατανόηση του τρόπου λειτουργίας των νέων τελωνειακών συστημάτων.  Επιπλέον, ακόμη και αν το Ηνωμένο Βασίλειο και η ΕΕ συνάψουν συμφωνία ελευθέρων συναλλαγών προς το τέλος του τρέχοντος έτους, εξακολουθεί να υπάρχει αβεβαιότητα ως προς τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες θα αποδείξουν την καταγωγή ή τα προϊόντα τους.

Σύμφωνα με ορισμένες προβλέψεις, το Brexit χωρίς συμφωνία θα μπορούσε να κοστίσει στη βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία έως και 47 δισεκατομμύρια λίρες σε απώλειες αυτοκινήτων και φορτηγών για τα επόμενα πέντε χρόνια.  Ο κλάδος πρέπει να λάβει μια συμφωνία που προσφέρει μηδενικά τιμολόγια, συναλλαγές μηδενικού κόστους και μια μεταβατική περίοδο που επιτρέπει στις εταιρείες να προσαρμοστούν σωστά.

Η μη επίτευξη αυτών των απαιτήσεων θα ισοδυναμούσε με καμία συμφωνία.  Επιπλέον, πρέπει να προσθέσουμε τις αρνητικές επιπτώσεις που προκαλούνται από τον κορωνοϊό, ο οποίος ήδη κοστίζει στον βρετανικό τομέα περίπου 27,5 δισεκατομμύρια λίρες στην παραγωγή και πώληση αυτοκινήτων.

Ακολουθούν οι δηλώσεις του CEO της SMMT Mike Hawes

Ο Mike Hawes, διευθύνων σύμβουλος της SMMT, δήλωσε: «Καθώς οι διαπραγματεύσεις για το ελεύθερο εμπόριο μεταξύ του Ηνωμένου Βασιλείου και της ΕΕ τίθενται σε εφαρμογή, τώρα είναι η ώρα και για τις δύο πλευρές να εκπληρώσουν τις υποσχέσεις τους για προστασία της αυτοκινητοβιομηχανίας».

Ο Hawes συνέχισε λέγοντας: «Για να εργαστεί η αυτοκινητοβιομηχανία του Ηνωμένου Βασιλείου, πρέπει να την προμηθεύει με προϊόντα το Ηνωμένο Βασίλειο και αυτό σημαίνει τη διασφάλιση των σωστών όρων και προϋποθέσεων που επιτρέπουν στις εξαγωγές μας – τώρα και στο μέλλον – να είναι χωρίς δασμούς.  Μια συμφωνία που δεν επιτυγχάνει αυτό θα ισοδυναμεί σαν να μην έγινε καμία συμφωνία, μη ασφαλείς θέσεις εργασίας φρενάροντας τις φιλοδοξίες του Ηνωμένου Βασιλείου να γίνει ο κορυφαίος κατασκευαστής στον κόσμο στην αγορά ηλεκτροκίνησης και της τεχνολογίας μπαταριών».

Ο Διευθύνων Σύμβουλος κατέληξε στο συμπέρασμα: «Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένα από τα πιο πολύτιμα οικονομικά περιουσιακά στοιχεία του Ηνωμένου Βασιλείου αξίας περίπου 78,9 δισεκατομμυρίων λιρών, εξάγει περισσότερα αγαθά από οποιονδήποτε άλλο τομέα, δημιουργεί δισεκατομμύρια για την οικονομία και υποστηρίζει  περίπου 180.300 θέσεις υψηλής εξειδίκευσης και καλά αμειβόμενες σε κάθε χώρα και περιοχή του Ηνωμένου Βασιλείου.  Η βιομηχανία παρέχει 15,3 δισεκατομμύρια λίρες προστιθέμενης αξίας στην οικονομία του Ηνωμένου Βασιλείου ετησίως».