Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν στην Κίνα για την πράσινη ανάπτυξη

220

Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο BMW i5 βγήκε από τη γραμμή συναρμολόγησης την Τετάρτη στο Σενγιάνγκ της βορειοανατολικής Κίνας, την πρωτεύουσα της επαρχίας Λιαονίνγκ, σηματοδοτώντας το σύνολο των 6 εκατομμυρίων αυτοκινήτων που παράγονται από την κοινοπραξία της BMW Group στην Κίνα, BMW Brilliance Automotive (BBA).

Πριν από λιγότερο από μισό μήνα, ο γερμανικός γίγαντας αυτοκινήτων ανακοίνωσε μια πρόσθετη επένδυση 20 δισεκατομμυρίων γιουάν (περίπου 2,8 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ) στην παραγωγική του βάση στη Σενγιάνγκ.

Η επένδυση θα χρησιμοποιηθεί για αναβάθμιση καθώς και τεχνολογική καινοτομία στο εργοστάσιο Dadong της BBA, το οποίο αναμένεται να θέσει τα θεμέλια για την τοπική κατασκευή της νέας γενιάς μοντέλων της BMW, γνωστής ως NEUE KLASSE, το 2026.

Ενισχύοντας την αγορά, την έρευνα και τις μελλοντικές τους προσπάθειες στην Κίνα, ένας αυξανόμενος αριθμός επιχειρήσεων που χρηματοδοτούνται από το εξωτερικό, όπως το BMW Group, είναι αισιόδοξες για τον κλάδο των κινεζικών νέων ενεργειακών οχημάτων (NEV), πραγματοποιώντας συνεχείς επενδύσεις και αξιοποιώντας περισσότερες ευκαιρίες στην Κίνα.

Ο Όμιλος Volkswagen δημιούργησε το μεγαλύτερο κέντρο έρευνας και ανάπτυξης εκτός Γερμανίας στην Κίνα, εστιάζοντας στην ανάπτυξη έξυπνων συνδεδεμένων οχημάτων.

Η επιτυχία των επιχειρήσεων που χρηματοδοτούνται από το εξωτερικό στην Κίνα είναι αδιαχώριστη από την υπερμεγάλη αγορά της χώρας. Η αγορά NEV της Κίνας απέχει πολύ από το να είναι κορεσμένη και θα συνεχίσει να διατηρεί ταχύτερη και ισχυρότερη δυναμική ανάπτυξης σε σύγκριση με τις αγορές της Ευρώπης και της Αμερικής, σύμφωνα με τον Ferdinand Dudenhoeffer, διευθυντή του Center Automotive Research Institute στο Μπόχουμ στη Γερμανία.

Το 2023, η παραγωγή και οι πωλήσεις αυτοκινήτων της Κίνας έφτασαν τα 30,2 εκατομμύρια και 30,1 εκατομμύρια οχήματα, αντίστοιχα, αντιπροσωπεύοντας αντίστοιχες αυξήσεις 11,6% και 12% σε ετήσια βάση. Μεταξύ αυτών, η παραγωγή και οι πωλήσεις NEV ανήλθαν σε 9,6 εκατομμύρια και 9,5 εκατομμύρια αντίστοιχα, σημειώνοντας αύξηση 35,8% και 37,9% σε ετήσια βάση.

Η αγορά αυτοκινήτων της Κίνας κατέχει την πρώτη θέση παγκοσμίως όσον αφορά την παραγωγή και τις πωλήσεις για 15 συναπτά έτη, με την παραγωγή και τις πωλήσεις νέων ενεργειακών οχημάτων να κατατάσσονται στην πρώτη θέση παγκοσμίως για εννέα συνεχόμενα χρόνια. Η Κίνα εξήγαγε επίσης ένα ρεκόρ 4,9 εκατομμυρίων οχημάτων το 2023, σημειώνοντας αύξηση 57,9% από έτος σε έτος.

Το 2023, η BMW είχε καταφέρει να παραδώσει περισσότερα από 375.000 ηλεκτρικά οχήματα παγκοσμίως, σημειώνοντας ετήσια αύξηση 74,2 τοις εκατό από έτος σε έτος, συμπεριλαμβανομένων περίπου 100.000 ηλεκτρικών οχημάτων που παραδόθηκαν στην Κίνα. Ο Όμιλος Volkswagen παρέδωσε περίπου 191.800 ηλεκτρικά οχήματα στην κινεζική αγορά το 2023, σημειώνοντας αύξηση 23,2 τοις εκατό από έτος σε έτος.

Επί του παρόντος, η μεταποιητική βιομηχανία της Κίνας επιταχύνει τον μετασχηματισμό και την αναβάθμισή της προς την υψηλού επιπέδου, έξυπνη και πράσινη ανάπτυξη, δημιουργώντας περισσότερες ευκαιρίες ανάπτυξης και προσελκύοντας ξένες επενδύσεις σε τομείς υψηλής τεχνολογίας.

Για πολλές ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες, η Κίνα δεν είναι μόνο η μεγαλύτερη ενιαία αγορά στον κόσμο, αλλά και σημαντική πηγή καινοτομίας. Για παράδειγμα, το BMW Group έχει δημιουργήσει το μεγαλύτερο σύστημα έρευνας και ψηφιοποίησης εκτός Γερμανίας στην Κίνα.

Ομοίως και η Mercedes-Benz έχει κάνει βήματα καινοτομίας στην Κίνα. Το 2023, οι πωλήσεις της Mercedes-Benz στην Κίνα ανήλθαν σε 765.000 οχήματα, αντιπροσωπεύοντας το 29,6 τοις εκατό των παγκόσμιων πωλήσεων της Mercedes-Benz και καθιστώντας για άλλη μια φορά την Κίνα τη μεγαλύτερη περιφερειακή αγορά της Mercedes-Benz.

Συγκεκριμένα, η πρώτη παρτίδα σταθμών υπερφόρτισης Mercedes-Benz χρησιμοποιείται ήδη στην Κίνα. Μέχρι στιγμής, οι δημόσιες υπηρεσίες χρέωσης της Mercedes-Benz έχουν καλύψει περισσότερες από 360 πόλεις της χώρας.

Η κινεζική αγορά θα συνεχίσει να αναπτύσσεται και να διαδραματίζει ηγετικό ρόλο στη βιομηχανική καινοτομία, δήλωσε ο Ola Kaellenius, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του Ομίλου Mercedes-Benz, ο οποίος σημείωσε ότι η Κίνα δεν είναι μόνο η μεγαλύτερη αγορά NEV στον κόσμο, αλλά και το κέντρο καινοτομίας της. με κορυφαίες εταιρείες και μια ώριμη νέα αλυσίδα εφοδιασμού της βιομηχανίας ενέργειας.

Η ανάπτυξη και η άνοδος των κινεζικών εγχώριων κατασκευαστών αυτοκινήτων σημαίνει ότι ο ανταγωνισμός στην αγορά αυτοκινήτων συνεχίζει να εντείνεται. Η δέσμευση της Κίνας να επιτύχει κορύφωση του άνθρακα έως το 2030 και ουδετερότητα άνθρακα έως το 2060 σημαίνει επίσης ότι όλο και περισσότεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων στη χώρα που χρηματοδοτούνται από το εξωτερικό εστιάζουν την προσοχή τους στους τομείς της έξυπνης κινητικότητας και των νέων ενεργειακών οχημάτων.

Βρίσκεται στην πόλη Changchun, πρωτεύουσα της επαρχίας Jilin της βορειοανατολικής Κίνας, η Audi FAW NEV Co., Ltd. είναι η πρώτη παραγωγική βάση της Audi στην Κίνα αφιερωμένη στην κατασκευή μοντέλων ηλεκτρικών οχημάτων.

Με μια επένδυση που προγραμματίζεται να ξεπεράσει τα 30 δισεκατομμύρια γιουάν, η εταιρεία επιταχύνει την κατασκευή αυτού του έργου NEV, στοχεύοντας στην παραγωγή μέχρι το τέλος του 2024 και με ετήσια δυναμικότητα άνω των 150.000 οχημάτων.

Η εισροή ξένων επενδύσεων στην κινεζική αγορά αντικατοπτρίζει όχι μόνο την απήχηση της τεράστιας αγοράς και τις ευνοϊκές πολιτικές της Κίνας, αλλά και τη συλλογική φιλοδοξία για αμοιβαία επωφελή συνεργασία.

Τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το Υπουργείο Εμπορίου της Κίνας έδειξαν ότι το πρώτο δίμηνο του 2024, ο αριθμός των νεοϊδρυθέντων επιχειρήσεων με ξένες επενδύσεις σε εθνικό επίπεδο έφθασε τις 7.160, σημειώνοντας αύξηση 34,9% από έτος σε έτος, το υψηλότερο επίπεδο σε σχεδόν πέντε χρόνια.