Κανένα πρόβλημα στα ελληνικά αεροδρόμια παρά τα διεθνή προβλήματα

277
Ελ. Βενιζέλος

Παρά το πρωτοφανές χάος που παρατηρείται εν μέσω τουριστικής σεζόν σε πολλά ευρωπαϊκά αεροδρόμια, τα ελληνικά αεροδρόμια έχουν αποφύγει να περιέλθουν σε παρόμοια κατάσταση. Αιτία για τις πολύωρες καθυστερήσεις ή και ματαιώσεις πτήσεων που σημειώνονται σε μεγάλα διεθνή αεροδρόμια είναι, σύμφωνα με τους ειδικούς, η αδυναμία τους συμπεριλαμβανομένων των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας να επανέλθουν σε προ πανδημίας επίπεδα απόδοσης ενόσω σημειώνεται πολύ μεγάλη ανάκαμψη της ζήτησης για διεθνή ταξίδια.

Ωστόσο, παρά τις καλές επιδόσεις των ελληνικών αεροδρομίων, ο ελληνικός τουρισμός δεν μένει ανεπηρέαστος αφού πτήσεις που ακυρώνονται, για παράδειγμα εξαιτίας προβλημάτων στο Gatwick του Λονδίνου, στη Φρανκφούρτη ή στο Παρίσι, οδηγούν συχνά σε ακυρώσεις και σίγουρα καθυστερήσεις πτήσεων προς την Ελλάδα. Επιπλέον, οι καθυστερήσεις που σωρεύουν σε ξένα αεροδρόμια αεροσκάφη τα οποία έχουν τελικό προορισμό την Ελλάδα, οδηγούν σε αντίστοιχες καθυστερήσεις και αναβολές πτήσεων που θα πραγματοποιούνταν με τα συγκεκριμένα αεροσκάφη από την Ελλάδα, εξηγούν κύκλοι της ελληνικής αεροπορικής βιομηχανίας.

Σύμφωνα με τη γερμανική οικονομική εφημερίδα Handelsblatt, «τα πράγματα πηγαίνουν κάπως καλύτερα στην Ελλάδα όπου επιβάτες αναφέρουν μόνο λίγα λεπτά αναμονής στους ελέγχους ασφαλείας, ενώ η παραλαβή αποσκευών λειτουργεί χωρίς καθυστερήσεις». Η Handelsblatt επικαλείται πηγές του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, σύμφωνα με τις οποίες «μέχρι στιγμής δεν αντιμετωπίζουμε προβλήματα στην εναέρια και επιβατική κίνηση» αν και αναγνωρίζεται το «φαινόμενο ντόμινο στην ταξιδιωτική αλυσίδα που μπορεί να οδηγήσει σε προβλήματα». Αυτό κυρίως σημαίνει καθυστερήσεις αφίξεων αεροπλάνων από άλλα επιβαρυμένα ευρωπαϊκά αεροδρόμια. Η Deutsche Welle από την πλευρά της αποδίδει τις καλές επιδόσεις των ελληνικών αεροδρομίων και στο γεγονός πως η γερμανική Fraport ανέλαβε πριν από πέντε χρόνια τη διαχείριση 14 περιφερειακών αεροδρομίων επενδύοντας 440 εκατομμύρια ευρώ για τον εκσυγχρονισμό τους.

Τα μπόνους απέδωσαν

Σύμφωνα με την Ενωση Ευρωπαϊκών Αεροδρομίων ΑΙC, η Ελλάδα έχει γίνει πλέον η πρώτη χώρα που έχει επιστρέψει στα επίπεδα προ του 2019 σε ό,τι αφορά την εναέρια κυκλοφορία. Αυτό αποδίδεται και σε μια νομοθετική ρύθμιση που ψήφισε το ελληνικό Κοινοβούλιο υπό την πίεση της συμφόρησης στην εναέρια κίνηση το 2019. Από τον Μάιο έως τον Οκτώβριο δίνει μπόνους σε ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας για όσες λιγότερες καθυστερήσεις υπάρχουν. Σύμφωνα με τα πρώτα δεδομένα, η ακρίβεια στις ώρες πτήσεων τον φετινό Ιούνιο βελτιώθηκε κατά 70% σε σχέση με το 2019.