Με τεχνικό πρόβλημα το μοιραίο αεροσκάφος της Lion Air

234

Μετά την απογείωσή του από το Ντενπασάρ, στο Μπαλί, το απόγευμα της Κυριακής, το αεροσκάφος ανέφερε ασυνήθιστες μεταβολές στο ύψος και στην ταχύτητα πτήσης, περιλαμβανομένης της πτώσης κατά 875 πόδια μέσα σε 27 δευτερόλεπτα ενώ θα έπρεπε κανονικά να έχει ανοδική πορεία, προτού σταθεροποιηθεί και συνεχίσει την πορεία του για την Τζακάρτα.

Ωστόσο, οι πιλότοι συνέχισαν την πτήση σε ανώτατο ύψος 28.000 πόδια σε σχέση με τα 36.000 πόδια που πετούσε εκτελώντας το ίδιο δρομολόγιο νωρίτερα μέσα στην εβδομάδα.

Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Lion Air Έντουαρντ Σιράιτ δήλωσε χθες στους δημοσιογράφους ότι προέκυψε ένα τεχνικό πρόβλημα στην πτήση Ντενπασάρ-Τζακάρτα αλλά επιλύθηκε "σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες".

Δύο από τους επιβάτες της συγκεκριμένης πτήσης ανέβασαν στο Instagram σχόλια για προβλήματα στο σύστημα κλιματισμού και στον φωτισμό της καμπίνας προτού αναχωρήσει το αεροσκάφος με καθυστέρηση περίπου τριών ωρών.

"Θύμωσα καθώς είχα πληρώσει εισιτήριο και ως εκ τούτου είχα κάθε δικαίωμα να αμφισβητήσω την ασφάλεια του αεροσκάφους", σχολίασε μία από τις επιβάτες, η τηλεπαρουσιάστρια Κοντσίτα Κάρολαϊν. Η ίδια πρόσθεσε ότι ο κινητήρας έκανε έναν "περίεργο" ήχο κατά την απογείωση, ο οποίος συνεχίστηκε και στη διάρκεια της πτήσης.

Δεν είναι σαφές αν τα προβλήματα που εμφανίστηκαν στην καμπίνα συνδέονταν με το τεχνικό πρόβλημα που ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της αεροπορικής εταιρείας.

Η πτήση Ντενπασάρ-Τζακάρτα προσγειώθηκε στις 10:55 μμ τοπική ώρα της Κυριακής δίνοντας στους μηχανικούς 6,5 ώρες το μέγιστο για να πραγματοποιήσουν ελέγχους προτού το αεροσκάφος αναχωρήσει για την μοιραία πτήση Τζακάρτα-Πανγκάλ Πινάνγκ στις 6:20 πμ της Δευτέρας.

Το αεροσκάφος κατέπεσε στη θάλασσα λίγα λεπτά μετά την απογείωσή του από την Τζακάρτα και οι 189 επιβαίνοντές του θεωρούνται όλοι νεκροί.

Η FlightRadar24 ανέφερε επίσης ασυνήθιστες ταχύτητες πτήσης και ύψος κατά τα λίγα λεπτά που η πτήση Flight JT610 βρισκόταν στον αέρα την Δευτέρα.

Κανένας θόρυβος

Τα δεδομένα από την FlightRadar24 δείχνουν ότι η πρώτη ένδειξη πως κάτι δεν πάει καλά στην πτήση της Δευτέρας ήρθε περίπου δύο λεπτά μετά την απογείωση, όταν το αεροσκάφος είχε φθάσει σε ύψος 2.000 ποδών.

Σε εκείνο το σημείο έχασε ύψος περισσότερων από 500 ποδών και πήρε κλίση προς τα αριστερά προτού πάρει και πάλι ύψος και ανέβει στα 5.000 πόδια, όπου και παρέμεινε για το μεγαλύτερο μέρος της πτήσης.

Κατά τα τελευταία λεπτά της πτήσης το αεροπλάνο ξεκίνησε να αναπτύσσει πάλι ταχύτητα φθάνοντας τα 397 μίλια την ώρα, προτού χαθούν τα δεδομένα όταν πετούσε στα 3.650 πόδια.

"Πετούσαν πολύ πιο γρήγορα απ΄ό,τι θα περίμενε κάποιος", είπε ένας δεύτερος πιλότος άλλης αεροπορικής εταιρείας.

Δύο ψαράδες που το είδαν να πέφτει είπαν στο Reuters ότι το αεροσκάφος ταλαντεύτηκε λίγο αλλά δεν έκανε κανέναν θόρυβο πέφτοντας σχεδόν οριζόντια. Κάνοντας κάθετη πτώση και πέφτοντας στη θάλασσα το αεροπλάνο έκανε έναν εκκωφαντικό θόρυβο και έπειτα εμφανίστηκε μια στήλη καπνού.

Ο καιρός ήταν καλός την ώρα του δυστυχήματος περί τις 6:33 πμ της Δευτέρας, σύμφωνα με τον επικεφαλής της Επιτροπής Ασφάλειας των Μεταφορών της Ινδονησίας, ο οποίος είπε ότι οι πιλότοι είχαν ζητήσει να επιστρέψουν στην Τζακάρτα.

Πηγές των πιλότων υποστήριξαν ότι θα ήταν δυνατή μια ασφαλής προσγείωση ακόμη και με πρόβλημα στους δείκτες των οργάνων του αεροπλάνου και χωρίς να υπάρχει σύστημα αυτόματου πιλότου.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ