“Μπλόκο” από φιλέλληνα Γερουσιαστή για την αγορά F-16 από την Τουρκία!

252
Áðü ôçí ÊõñéáêÞ 17 Ýùò êáé ôçí ÐÝìðôç 28 Ïêôùâñßïõ 2021, ïé ÅëëçíéêÝò ¸íïðëåò ÄõíÜìåéò óõììåôåß÷áí óôçí Üóêçóç «BLUE FLAG 2021» óôï ÉóñáÞë, ìå êëéìÜêéï ôåóóÜñùí (4) áåñïóêáöþí F-16 Block 52+ Advance ôçò 336 Ìïßñáò, ôçò 116 ÐôÝñõãáò ÌÜ÷çò (ÐÌ), ôá ïðïßá ìåôáóôÜèìåõóáí óôçí ÁåñïðïñéêÞ ÂÜóç Uvda. Ç «BLUE FLAG 2021» Þôáí ç ìåãáëýôåñç êáé ðéï ðñïçãìÝíç åíáÝñéá Üóêçóç ôïõ ÉóñáÞë, ç ïðïßá Ýëáâå ÷þñá ìå ôçí óõììåôï÷Þ ôùí Ðïëåìéêþí Áåñïðïñéþí ôçò ÅëëÜäáò, ôçò Ãáëëßáò, ôçò Ãåñìáíßáò, ôïõ ÇíùìÝíïõ Âáóßëåéïõ, ôùí ÇíùìÝíùí Ðïëéôåéþí ÁìåñéêÞò, ôçò Éíäßáò êáé ôçò Éôáëßáò. Óôü÷ïò ôçò Üóêçóçò Þôáí ç åíßó÷õóç ôçò äéåèíïýò óõíåñãáóßáò ìÝóù ôçò ïëïêëçñùìÝíçò óõíåêðáßäåõóçò áåñïóêáöþí 4çò êáé 5çò ãåíéÜò óå óýíèåôá åðé÷åéñçóéáêÜ óåíÜñéá, çìÝñá êáé íý÷ôá, ìå Ýìöáóç óôçí åíßó÷õóç ôçò ìá÷çôéêÞò éêáíüôçôáò ôùí áåñïðïñéêþí äõíÜìåùí ðïõ óõììåôÝ÷ïõí óå áõôÞ. ÊáôÜ ôçí äéÜñêåéá ôçò åêôåëÝóôçêáí óåíÜñéá áðïóôïëþí áÝñïò-áÝñïò êáé áÝñïò-åäÜöïõò, áíôéìåôþðéóçò áðåéëþí áðü áíôéáåñïðïñéêÜ óõóôÞìáôá êáé åéäéêÜ áðü ðõñáýëïõò åäÜöïõò-áÝñïò, êáèþò êáé ðñïóïìïßùóçò áåñïðïñéêþí åðé÷åéñÞóåùí óå å÷èñéêü Ýäáöïò, ìå ôéò ôñåéò ôåëåõôáßåò çìÝñåò ôçò Üóêçóçò íá åðéêåíôñþíïíôáé óôçí ðñïóïìïßùóç ðñïùèçìÝíïõ ðïëåìéêïý óåíáñßïõ, óôï ïðïßï óõíåîåôÜóèçêáí êáé áíôéêåßìåíá ÄéïéêçôéêÞò ÌÝñéìíáò ðïõ åðçñåÜæïõí ôéò áåñïðïñéêÝò åðé÷åéñÞóåéò. Ôçí Ôñßôç 26 Ïêôùâñßïõ 2021, ðñáãìáôïðïéÞèçêå ç ÇìÝñá ÄéáêåêñéìÝíùí Åðéóêåðôþí (Distinguished Visitors Day – DV Day), ôéò äñáóôçñéüôçôåò ôçò ïðïßáò ðáñáêïëïýèçóáí ï Áñ÷çãüò ôïõ Ãåíéêïý Åðéôåëåßïõ Áåñïðïñßáò ÁíôéðôÝñáñ÷ïò (É) Ãåþñãéïò Ìðëéïýìçò, ï ïðïßïò åêôÝëåóå êáé ðôÞóç óå ðñïãñáììáôéóìÝíç áðïóôïëÞ ôçò Üóêçóçò, ï ÐñÝóâçò ôçò ÅëëÜäáò óôï Ôåë Áâßâ ê. ÊõñéÜêïò ËïõêÜêçò, ïé ÐñÝóâåéò ôçò Ãáëëßáò, ôçò Ãåñìáíßáò êáé ôïõ ÇíùìÝíïõ Âáóéëåßïõ, ïé Áñ÷çãïß ÐÁ ôùí óõììåôå÷ïõóþí ÷ùñþí, êáèþò êáé Áñ÷çãïß ÐÁ áðü åðéðëÝïí 6 ÷þñåò (ÂÝëãéï, ÇíùìÝíá ÁñáâéêÜ ÅìéñÜôá, Äáíßá, Êýðñï, Íïñâçãßá êáé Ïëëáíäßá). Ç åí ëüãù Üóêçóç, óôçí ïðïßá ïé ÅëëçíéêÝò ¸íïðëåò ÄõíÜìåéò óõììåôåß÷áí óôï ðëáßóéï ôïõ ó÷åäéáóìïý ô

Μία σημαντική πληροφορία μεταφέρει ο λογαριασμός της Αρμενικής διασποράς στις ΗΠΑ.

Σύμφωνα με το ”ANCA: ”Ο Αμερικανός γερουσιαστής Senator Bob Menendez, έκλεισε την πόρτα οριστικά στη Τουρκία σχετικά με τα F-16, κατά την διάρκεια της διάσκεψης Νοτιοανατολικής Ευρώπης και Ανατολικής Μεσογείου στην Ουάσιγκτον, DC.

Το επίσημο αίτημα της Τουρκίας

Πριν λίγους μήνες, η Toυρκία υπέβαλε επίσημο αίτημα για την αγορά 40 μαχητικών αεροσκαφών F-16 Βlock-70 στην αμερικανική εταιρεία Lockheed Martin και ζήτησε τον εκσυγχρονισμό 80 F-16 παλαιότερων εκδόσεων, σε μια προσπάθεια αναβάθμισης της πολεμικής αεροπορίας της μετά την αποβολή της από το πρόγραμμα των F-35.

Υπενθυμίζεται ότι η Αγκυρα είχε παραγγείλει περισσότερα από 100 αεροσκάφη F-35, επίσης της Lockheed Martin, αλλά εξοβελίστηκε από το πρόγραμμα μετά την απόκτηση των ρωσικών πυραυλικών συστημάτων S-400. Σύμφωνα με την Ουάσιγκτον, απειλούν (σ.σ. τα ρωσικά πυραυλικά συστήματα) τα F-35, τα οποία είναι 5ης γενιάς και αποκαλούνται «αόρατα»αεροσκάφη.

Το ζήτημα είναι αν οι ΗΠΑ θα αρνηθούν και αυτό το αίτημα της Αγκυρας, καθώς ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν σε συνομιλία του με Τούρκους δημοσιογράφους είχε αναφέρει πως «η Ουάσιγκτον δεν δίνει στην Τουρκία ούτε τους Patriot ούτε τα F-35 και δεν γνωρίζουμε αν θα υποστηρίξει τα F-16».

Η κατάσταση της πολεμικής αεροπορίας της γείτονος είναι τραγική

Η κατάσταση της πολεμικής αεροπορίας της γείτονος είναι τραγική. Σύμφωνα με αξιόπιστες πηγές ενημέρωσης του Directus,gr, οι διαθεσιμότητες στα μαχητικά F-16 δεν υπερβαίνουν το 40% με 50% και τείνουν μειούμενες.

Η Τουρκία έχει διπλό πρόβλημα, ως απόρροια της προμήθειας του ρωσικού αντιαεροπορικού συστήματος S-400 και την επιβολή κυρώσεων από τις ΗΠΑ βάσει του νόμου CAATSA.

To πρώτο πρόβλημα έχει να κάνει με την ροή των ανταλλακτικών. Παρά το «στοκ» που είχε κάνει τα προηγούμενα χρόνια όσο φάνταζε στον ορίζοντα ως πιθανό σενάριο η επιβολή κυρώσεων από τις ΗΠΑ, τα ανταλλακτικά δεν είναι ανεξάντλητα.

Όπως επίσης η πολυδιαφημιζόμενη εγχώρια αμυντική βιομηχανία δεν έχει τις δυνατότητες που πίστευε για να κρατήσει σε υψηλά επίπεδα τις διαθεσιμότητες. Η συντηρητική – δομική αναβάθμιση των F-16 πρώτης γενιάς block 30, που απέκτησε η τουρκική πολεμική αεροπορία, με σκοπό να επεκτείνουν την επιχειρησιακή τους ζωή από τις 8.000 στις 12.000 ώρες σκοντάφτει σε πολλά προβλήματα και δεδομένες αδυναμίες της τουρκικής βιομηχανίας. Αλλιώς, η κάθε χώρα θα έφτιαχνε από μόνη της τα αεροσκάφη της, αγοράζοντας ανταλλακτικά από το ελεύθερο εμπόριο.

Πηγή: directus.gr