26.1 C
Athens
Δευτέρα, 01 Ιουλίου 2024
Αρχική Blog Σελίδα 7232

Συνάντηση Μητσοτάκη με Μεϊμαράκη, Μπακογιάννη και Δένδια

Με τους πρώην υπουργούς Άμυνας και Εξωτερικών, Βαγγέλη Μεϊμαράκη, Ντόρα Μπακογιάννη και Νίκο Δένδια συναντήθηκε ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκος Μητσοτάκης, μετά το πέρας της συνεδρίασης της Κοινοβουλευτικής Ομάδας.

Στο επίκεντρο της συζήτησης ήταν τα ελληνοτουρκικά αλλά και οι εξελίξεις στο θέμα ΠΓΔΜ.

Αμερικανικό Εφετείο: Αντισυνταγματική η ταξιδιωτική απαγόρευση του Τραμπ

Αμερικανικό Εφετείο έκρινε σήμερα ότι η τελευταία ταξιδιωτική απαγόρευση που εξέδωσε ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, η οποία αφορούσε τους υπηκόους έξι μουσουλμανικών χωρών, παραβιάζει το Σύνταγμα, κάθως κάνει διακρίσεις βάσει της θρησκείας. 

Συγκεκριμένα, το 4ο Εφετείο της Βιρτζίνια, που εδρεύει στο Ρίτσμοντ, είναι το δεύτερο ομοσπονδιακό δικαστήριο που αποφαίνεται κατά της ταξιδιωτικής οδηγίας, την οποία είχε ανακοινώσει ο Αμερικανός πρόεδρος τον περασμένο Σεπτέμβριο.

Το Ανώτατο Δικαστήριο είχε επιτρέψει να εφαρμοστούν οι απαγορεύσεις, ενώ παράλληλα συνεχίζονται οι προσφυγές κατά της απόφασης του Αμερικανού προέδρου.

Το Ανώτατο Δικαστήριο πρόκειται να συνεδριάσει τον Απρίλιο, για να ακούσει τα επιχειρήματα υπέρ και κατά της νομιμότητας της απαγόρευσης και να εκδώσει την απόφασή του μέχρι τα τέλη Ιουνίου.

Πηγή Reuters

Bitcoin: Ξεπερνά τα 10.000 δολάρια

To bitcoin ξεπερνά τα 10.000 δολάρια για πρώτη φορά από την 1η Φεβρουαρίου.

Συγκεκριμένα αυτή την ώρα κερδίζει 8,16% στα 10.040 δολάρια. Το κρυπτονόμισμα έχει βιώσει πολλές φορές άνοδο αλλά και μεγάλη βουτιά από το 2009.

Γιατί λέει «όχι» η ΝΔ στις 10 κάλπες

Σε προσπάθεια της κυβέρνησης «να δημιουργήσει εντυπώσεις και να διαστρέψει τη συζήτηση από την ουσία της υπόθεσης Novartis» αποδίδουν στη Νέα Δημοκρατία την απόφαση να στηθούν 10 κάλπες, μια για κάθε εμπλεκόμενο, στην ψηφοφορία επί της προτάσεως της κυβερνητικής πλειοψηφίας για τη συγκρότηση προανακριτικής επιτροπής. 

Κύκλοι της Ν.Δ. σημειώνουν ότι δεν θα σταθούν «στο γεγονός ότι στα πρόσωπα που θέτει προς παραπομπή η πρόταση της κυβέρνησης, δεν περιλαμβάνεται ο Παναγιώτης Κουρουμπλής, αν και αναφέρεται στο διαβιβαστικό της Εισαγγελέως του Αρείου Πάγου».

Όπως αναφέρουν οι ίδιοι κύκλοι, οι πολίτες αντιλαμβάνονται πια ότι ο μόνος στόχος του ΣΥΡΙΖΑ είναι να σπιλώσει τους πολιτικούς του αντιπάλους. Εστιάζουν, δε, «στους λόγους για τους οποίους η απόφαση αυτή παραβιάζει το Σύνταγμα και τον Κανονισμό της Βουλής, είναι παράλογη και τελικά εξυπηρετεί μόνο την επιχείρηση λάσπης που προσπαθεί να στήσει ο ΣΥΡΙΖΑ».

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, με βάση την πρόταση της κυβέρνησης για τη σύσταση προανακριτικής επιτροπής, δεν απαγγέλλονται συγκεκριμένες κατηγορίες στα πρόσωπα τα οποία αναφέρονται στη δικογραφία. «Η πρόταση είναι αόριστη και το μόνο ζητούμενο που θέτει είναι αν η Βουλή -δια της προανακριτικής που θα συστήσει- είναι αρμόδια να εξετάσει την ουσία της υπόθεσης ή αν θα πρέπει να επιστρέψει τη δικογραφία στη Δικαιοσύνη», συμπληρώνουν.

Προσθέτουν επίσης ότι, «ως εκ τούτου και με βάση το άρθρο 154 του κανονισμού της βουλής, αλλά και την κοινή λογική, πρέπει να στηθεί μία μόνο κάλπη γιατί το ζήτημα που έχει θέσει η κυβερνητική πρόταση είναι μόνο ένα: αν έχει αρμοδιότητα η επιτροπή για να επιληφθεί αυτού του ζητήματος».

Κατά τους ίδιους κύκλους, «είναι προφανές ότι η κυβέρνηση επιλέγοντας να στήσει 10 κάλπες έχει στόχο με τη συγκεκριμένη μεθόδευση να συνεχίσει το σόου που έχει οργανώσει και να δημιουργήσει νέες εντυπώσεις με μια προσχηματική ψηφοφορία για δέκα πολιτικούς της αντιπάλους, στους οποίους δεν έχει καν το θάρρος να απαγγείλει κατηγορίες, απλούστατα γιατί αυτές δεν στοιχειοθετούνται από τις ανώνυμες κατηγορίες».

Οι ίδιοι κύκλοι της Πειραιώς υπογραμμίζουν ότι η Νέα Δημοκρατία θα επιμείνει και στην ολομέλεια «στην αυτονόητη θέση της να υπάρξει μόνον μια κάλπη βάσει της κατάπτυστης πρότασης που κατέθεσε η κυβερνητική πλειοψηφία».

Πάντως, όπως συμπληρώνουν οι ίδιες πηγές, σε κάθε περίπτωση η Ν.Δ. θα πει «ναι» στη σύσταση προανακριτικής επιτροπής «για να έρθουν όλα στο φως με διαφανείς διαδικασίες και με πιστή τήρηση του Σύνταγματος και των νόμων».

«Θα κληθούν όλοι οι μάρτυρες να καταθέσουν ενώπιον όσων κατηγορούν και να αποδείξουν -αν μπορούν- τις συκοφαντίες τους.  Η Ν.Δ. δεν θα επιτρέψει στην κυβέρνηση να κλείσει άρον άρον την διαδικασία για να μείνει η λάσπη που ρίχνει στους πολιτικούς της αντιπάλους. Ο,τι και να κάνει, η Ν.Δ. θα αναδείξει τη σκευωρία η οποία στήθηκε με μοναδικό σκοπό την πολιτική διάσωση μίας κυβέρνησης που βουλιάζει κάτω από το βάρος των δικών τις καταστροφικών πολιτικών», καταλήγουν οι ίδιοι κύκλοι.

H συζήτηση και ψηφοφορία επί της προτάσεως της κυβερνητικής πλειοψηφίας για τη συγκρότηση προανακριτικής επιτροπής για την υπόθεση Novartis θα διεξαχθεί την προσεχή Τετάρτη, σύμφωνα με απόφαση που έλαβε η διάσκεψη των προέδρων της Βουλής.

Η διάσκεψη δέχθηκε, κατά πλειοψηφία, την εισήγηση του προέδρου της Βουλής να στηθούν 10 κάλπες, μια για κάθε εμπλεκόμενο.

naftemporiki.gr

SURVIVOR vs Master Chef

Για τον Έλληνα που βρίσκεται το βράδυ σπίτι του κουρασμένος ή άπραγος και που δεν έχει πρόσβαση σε συνδρομητικές πλατφόρμες ή NETFLIX, το βράδυ πέφτει αγκαλιά με τα κανάλια της DIGEA. Εκεί, εσχάτως και όλο και περισσότερο, κεντρικό ρόλο έχουν τα reality. Δύο είναι εκείνα που ξεχωρίζουν και η τομή μεταξύ τους διατρέχει τη χώρα πολύ πιο κάθετα από όσο ίσως φαντάζεται κανείς. 

Στο μεν SURVIVOR κυριαρχεί το άλογο. Οι παίκτες έχουν γίνει πολύ πιο πλαστικοί και ομοιόμορφοι σε σχέση με την περσινή σεζόν και κανείς τους δεν φαίνεται να διακρίνεται για το λέγειν του. Δεν είναι ότι τα ελληνικά σφαγιάζονται καθημερινά σε γραμματικό, συντακτικό και εννοιολογικό επίπεδο. Είναι ότι δεν υπάρχει επιχείρημα. Μόνο θέσεις. Παράλληλες θέσεις και ρηχοί διάλογοι δίπλα σε ονόματα στα greeklish. Όταν οι ομάδες καλούνται να συζητήσουν επικρατεί συχνά μιας μορφής αφασία. Ελάχιστοι επιζούν μέσα στη λαίλαπα. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο βασικός λόγος του (χαρισματικού παρουσιαστή) Τανιμανίδη μοιάζει όαση στο χαμό.

Εδώ οι παίκτες έχουν στερηθεί τη δυνατότητα να προχωρήσουν λόγω των ατομικών τους ικανοτήτων, προσόντων και δεξιοτήτων και σκοπός τους είναι να επιβιώσουν ως μέρος μιας καχύποπτης ομάδας. Προς ώρας, μπορείς να τρέχεις, να πηδάς, να κερδίζεις, αλλά παρά ταύτα να βρίσκεσαι υποψήφιος για αποχώρηση – κι αν δε σε ξέρει κανείς (πράγμα που ισχύει και για κάμποσους «διάσημους») να φεύγεις. Είναι ένας περίεργος κομμουνισμός το SURVIVOR, complete με tribal στοιχεία και Μεγάλο Αδελφό.

Στον αντίποδα, το πολίτευμα του Master Chef είναι αριστοκρατικό. Δεν έχουμε ακαδημαϊκή δημοκρατία, διότι δεν γνωρίζουν όλοι εξίσου καλά τους κανόνες και τους νόμους, ούτε έχουν όλοι αναπτύξει στον ίδιο βαθμό τις απαραίτητες δεξιότητες που οδηγούν στην υπεροχή. Εδώ οι διαγωνιζόμενοι πιέζονται ώστε να εμπεδώσουν, να αναλύσουν και να συνθέσουν, ούτως ώστε να διακριθούν και να προχωρήσουν. Οι κριτές είναι μαζί και δάσκαλοι και βαθμολογούν αναλυτικά τον καθένα. Τα βραβεία συνεπάγονται επίσης ευθύνες.

Τα ελληνικά της εκπομπής δίνουν στον τηλεθεατή μια μικρή ελπίδα, ότι δεν έχουν ακόμα γίνει εκεί έξω όλα ίσιωμα. Κοντιζάς, Ιωαννίδης και Κουτσόπουλος, άπαντες επαρκέσταστοι και συχνά δεινοί στο λόγο τους, εκφράζονται με πυκνότητα, σαφήνεια, πνεύμα, προοικονομίες, περιγραφικότητα και μιλούν με επιχειρήματα. Αυτό διότι εκείνο. Συνεπώς ετούτο. Άρα όχι το άλλο. Απόλαυση. Μέσα σ’αυτό το κλίμα οι παίκτες επίσης επικοινωνούν σαν άνθρωποι και οι προτάσεις τους έχουν αρχή, μέση και τέλος – τουλάχιστον των πιο πολλών, διότι τα ούφο είναι παντού και δεν δίνουν πόνο μόνο με μαργαριτάρια.

Είναι ευχάριστο να διαβάζει κανείς ότι, παρά τις τιτάνιες διαφορές των προϋπολογισμών τους, τα δύο προγράμματα δεν απέχουν σημαντικά σε νούμερα τηλεθέασης: 26,1 το SURVIVOR, 23,4 το Master Chef. Η απόκλιση δεν είναι μεγάλη ούτε στα δυναμικά κοινά κι αυτό είναι ανακουφιστικό, καθώς ούτε η νεότητα επιλέγει μαζικά το πρότυπο του πρωτογονισμού έναντι του δρόμου προς την εκλέπτυνση.

Πηγή Φιλελεύθερος

Οικονομικό Φόρουμ Δελφών: Επενδύσεις στην Ελλάδα και η πραγματική αναπτυξιακή προοπτική

Έτος – ορόσημο για τις ελληνοαμερικανικές σχέσεις το 2018 και το Οικονομικό Φόρουμ Δελφών ανοίγει φέτος τη θεματική ενότητα των επενδύσεων, με τον πρέσβη των ΗΠΑ στην Ελλάδα Geoffrey R. Pyatt σε μία εφ’ όλης της ύλης συζήτηση. 

Την ίδια στιγμή, οι προϋποθέσεις για βιώσιμη ανάπτυξη, οι διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις που θα αυξήσουν την ανταγωνιστικότητα της χώρας, αλλά και η άντληση επενδυτικών κεφαλαίων ως μοχλός ενίσχυσης της εθνικής οικονομίας, θα αποτελέσουν το επίκεντρο του πάνελ με κύριους ομιλητές τον υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης, Δημήτρη Παπαδημητρίου, τον CEO της τράπεζας Eurobank Φωκίων Καραβία και τον εταίρο (Partner) της Milbank – Tweed – Hudley & McCloy, Απόστολο Γκουτζίνη. Στη συζήτηση συμμετέχουν εξέχουσες προσωπικότητες από διεθνείς εταιρίες, όπως Manulife Investments, TheCityUK, Aviv Venture Capital και Greenmantle.

Πώς όμως η Ελλάδα μπορεί να επαναπροσδιορίσει τη θέση της στον χάρτη των επενδύσεων; Οι στρατηγικοί σύμμαχοι, οι ευκαιρίες και οι προκλήσεις για τις διεθνείς κεφαλαιαγορές και τις ελληνικές επιχειρήσεις θα αναλυθούν σε δεύτερο πάνελ, με την παρουσία της Διευθύντριας της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD) για την Ελλάδα και την Κύπρο Sabina Dziurman, παρουσία εκπροσώπων από την CVC Capital Partners, την επενδυτική τράπεζα Alantra και την Oaktree Capital Management LLP.

Τη σκυτάλη θα δώσουν στον πρόεδρο του Χρηματιστηρίου Αθηνών, Σωκράτη Λαζαρίδη για μία συνολική ματιά στους δείκτες ευημερίας και ανάπτυξης του διεθνούς και εγχώριου επιχειρείν.

Το Οικονομικό Φόρουμ Δελφών διοργανώνεται για τρίτη συνεχή χρονιά, υπό την αιγίδα του Προέδρου της Δημοκρατίας, με περίπου 300 καταξιωμένους ομιλητές και εξέχουσες προσωπικότητες από το διεθνή πολιτικό, επιχειρηματικό και ακαδημαϊκό κόσμο. Στην 4ήμερη εκδήλωση θα συζητηθούν πάνω από 50 θέματα καίριας σημασίας, με στόχο τη χάραξη μακροπρόθεσμης στρατηγικής της χώρας και τη διαμόρφωση μιας βιώσιμης και κοινωνικά δίκαιης ανάπτυξης.

Για το πλήρες πρόγραμμα και τους ομιλητές, καθώς και για πληροφορίες σχετικά με την συμμετοχή στο Delphi Economic Forum επισκεφθείτε την ιστοσελίδα www.delphiforum.gr ή τη σελίδα στο FB https://www.facebook.com/delphiforum. 

Άρειος Πάγος: Η στοχοποίηση λειτουργών της Δικαιοσύνης δεν βοηθάει

«Η νομιμότητα των αποφάσεων και των ενεργειών των λειτουργών της Δικαιοσύνης υπόκειται σε έλεγχο κατά τον θεσμικά προβλεπόμενο τρόπο», τονίζουν σε κοινή ανακοίνωσή τους ο Πρόεδρος και η Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, αναφερόμενοι στις επικρίσεις για δικαστικές ενέργειες στην υπόθεση της Novartis, σημειώνοντας ότι απαιτείται «νηφαλιότητα και αυτοσυγκράτηση στην δημόσια κριτική των δικαστικών ενεργειών». 

Η ανακοίνωση της ηγεσίας του Αρείου Πάγου αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα  του Αρείου Πάγου,  χωρίς να διανεμηθεί στους εκπροσώπους των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης.

Ειδικότερα, ο Βασίλης Πέππας και η Ξένη Δημητρίου κατ΄ αρχάς αναφέρουν ότι «ο χειρισµός από τη ∆ικαιοσύνη υποθέσεων που αφορούν το δηµόσιο συµφέρον και προβληµατίζουν την κοινωνία, γίνεται µε ασφάλεια µόνο µέσα σε ατµόσφαιρα νηφαλιότητας,  που προϋποθέτει, µεταξύ άλλων, τήρηση του µέτρου και αυτοσυγκράτηση, κατά την εκφορά δηµόσιου λόγου, κριτικού των δικαστικών ενεργειών».

Στη συνέχεια αφού επισημαίνουν ότι η ανεξαρτησία  της Δικαιοσύνης είναι  αποτρεπτική κάθε είδους παρεµβάσεων στο έργο των δικαστικών λειτουργών, τονίζουν δε ότι «ο δηµόσιος λόγος, µε τον οποίο γίνεται προσωπική στοχοποίηση λειτουργών της ∆ικαιοσύνης, δεν βοηθάει, αλλά βλάπτει τη διατήρηση του κλίµατος νηφαλιότητας που απαιτείται».

Δεν παραλείπουν να αναφέρουν ότι «η νοµιµότητα των αποφάσεων και των ενεργειών των λειτουργών της ∆ικαιοσύνης υπόκειται σε έλεγχο κατά τον θεσµικά προβλεπόµενο τρόπο».

Το πλήρες κείμενο της ανακοίνωσης έχει ως εξής:

«Ο χειρισµός από τη ∆ικαιοσύνη υποθέσεων που αφορούν το δηµόσιο συµφέρον και προβληµατίζουν την κοινωνία, γίνεται µε ασφάλεια µόνο µέσα σε ατµόσφαιρα νηφαλιότητας, που προϋποθέτει, µεταξύ άλλων, τήρηση του µέτρου και αυτοσυγκράτηση, κατά την εκφορά δηµόσιου λόγου, κριτικού των δικαστικών ενεργειών.

Η δε θεσµοθετηµένη από την έννοµη τάξη µας λειτουργική ανεξαρτησία της ∆ικαιοσύνης είναι αποτρεπτική κάθε είδους παρεµβάσεων στο έργο των δικαστικών λειτουργών.

Όµως, ο δηµόσιος λόγος, µε τον οποίο γίνεται προσωπική στοχοποίηση λειτουργών της ∆ικαιοσύνης, δεν βοηθάει, αλλά βλάπτει τη διατήρηση του κλίµατος νηφαλιότητας που απαιτείται. Αλλωστε, η νοµιµότητα των αποφάσεων και των ενεργειών των λειτουργών της ∆ικαιοσύνης υπόκειται σε έλεγχο κατά τον θεσµικά προβλεπόµενο τρόπο.

Ο Πρόεδρος του Αρείου Πάγου Βασίλειος Πέππας

Η Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ξένη ∆ηµητρίου-Βασιλοπούλου».

Πηγή kathimerini.gr

Νεκρή από ιλαρά 35χρονη γυναίκα

Μία 35χρονη γυναίκα, η οποία είχε υποβληθεί σε μια δόση εμβολίου ιλαράς, είναι το τρίτο θύμα της νόσου στην Ελλάδα, καθώς κατέληξε τις προηγούμενες ημέρες, λόγω πνευμονίας και αναπνευστικής ανεπάρκειας. 

Μέχρι σήμερα, όπως αναφέρει η επικαιροποιημένη έκθεση του ΚΕΕΛΠΝΟ, στη χώρα μας έχουν καταγραφεί 1.588 κρούσματα ιλαράς, με μεγαλύτερη συχνότητα στη νότια Ελλάδα. Στη μεγάλη πλειονότητα πρόκειται για άτομα ελληνικής υπηκοότητας- κυρίως μικρά παιδιά από κοινότητες Ρομά και άτομα από τον γενικό πληθυσμό, στην ηλικιακή ομάδα 25-44 ετών- που δεν έχουν ανοσία στην ιλαρά.

Μεταξύ αυτών είναι και ανεμβολίαστοι ή ατελώς εμβολιασμένοι επαγγελματίες υγείας. «Αναμένεται η εργαστηριακή επιβεβαίωση και άλλων κρουσμάτων το ερχόμενο διάστημα, και δεν μπορεί να αποκλειστεί η αύξηση των κρουσμάτων και η επέκτασή τους και σε άλλες γεωγραφικές περιοχές» αναφέρει το ΚΕΕΛΠΝΟ.

Συνολικά στην Ελλάδα έχουν καταγραφεί μέχρι σήμερα, τρεις θάνατοι από εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα ιλαράς. Ο πρώτος αφορούσε σε βρέφος Ρομά 11 μηνών, ανεμβολίαστο, με υποκείμενη δυστροφία, το οποίο κατέληξε με κλινική εικόνα σηψαιμίας.

Ο δεύτερος αφορούσε σε 17χρονο Ρομά, ανεμβολίαστο, που κατέληξε με κλινική εικόνα εγκεφαλίτιδας. Ο τρίτος αφορά σε 35χρονη γυναίκα, από τον γενικό πληθυσμό, με αναφερόμενο εμβολιασμό με μία δόση εμβολίου ιλαράς, που κατέληξε λόγω πνευμονίας και αναπνευστικής ανεπάρκειας.

Το ΚΕΕΛΠΝΟ, για μία ακόμη φορά, συστήνει τον εμβολιασμό με το μικτό εμβόλιο ιλαράς-ερυθράς-παρωτίτιδας (εμβόλιο MMR) των παιδιών, των εφήβων και των ενηλίκων που δεν έχουν εμβολιαστεί με τις απαραίτητες δόσεις.

Σύμφωνα με το Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών, παιδιά, έφηβοι και ενήλικες που έχουν γεννηθεί μετά το 1970 και δεν έχουν ιστορικό νόσου πρέπει να είναι εμβολιασμένοι με 2 δόσεις εμβολίου για την ιλαρά.

«Η επιδημιολογική επιτήρηση της νόσου, η εγρήγορση των επαγγελματιών υγείας, η εντατικοποίηση των εμβολιασμών και η συνεχιζόμενη εγρήγορση των τοπικών και εθνικών αρχών αποτελούν απαραίτητα μέτρα για τον έλεγχο της νόσου» επισημαίνει το ΚΕΕΛΠΝΟ.

Κέρδη 2,09% για το ΧΑ

Μετά από πέντε ημέρες απωλειών το χρηματιστήριο Αθηνών σήμερα ξαναγύρισε στα κέρδη.

Ειδικότερα, ο Γενικός Δείκτης έκλεισε με κέρδη 2,09% στις 842,90 μονάδες, ενώ σήμερα κινήθηκε μεταξύ των 829,68 μονάδων (+0,49%) και 844,79 μονάδων (+2,32%). Ο τζίρος διαμορφώθηκε στα 53 εκατ. ευρώ και ο όγκος ανήλθε στα 35,2 εκατ. τεμάχια, ενώ μέσω προσυμφωνημένων πράξεων διακινήθηκαν 1,3 εκατ. τεμάχια.

Θετική εκκίνηση για την Wall

Κέρδη καταγράφει η Wall Street στην εκκίνηση της σήμερα Πέμπτη.

Στο ταμπλό, ο Dow Jones κερδίζει 0,85% ή 212,57 μονάδες στις 25.106,06 μονάδες, ο ευρύτερος S&P 500 σημειώνει άνοδο 0,60% ή 16,09 μονάδων στις 2.715,48 μονάδες και ο τεχνολογικός Nasdaq προσθέτει 0,90% ή 64,27 μονάδες στις 7.207,71 μονάδες.

Δείτε τι θα πληρώσετε αν δεν κόψετε απόδειξη

Διευκρινίσεις στις εφορίες σχετικά με τα πρόστιμα που πρέπει αυτές να επιβάλλουν σε περιπτώσεις μη έκδοσης αποδείξεων ή ανακριβών φορολογικών στοιχείων, και ειδικά για φορολογουμένους και πράξεις που δεν υπόκεινται σε ΦΠΑ (πχ γιατρούς, ασφαλιστικούς πράκτορες, φροντιστήρια, πρακτορεία ταξιδίων κλπ) δίνει με νέα εγκύκλιο η ΑΑΔΕ. 

Ο «τιμοκατάλογος» των προστίμων έχει αυστηροποιηθεί (500 ή 1.000 ευρώ) για παραβάσεις που βεβαιώνονται από 7.6.2017 και μετά.

Με την ίδια εγκύκλιο δίνονται οδηγίες και για άλλες παραβάσεις όπως μη έκδοση δελτίου αποστολής, εικονικά τιμολόγια, ταμειακές μηχανές «μαϊμού» κλπ. Επιπλέον ορίζεται ότι σε περίπτωση εκπρόθεσμης υποβολής συγκεντρωτικής κατάστασης τιμολογίων πελατών-προμηθευτών (ΜΥΦ) το πρόστιμο ανέρχεται σε 100 ευρώ ανά δήλωση, ασχέτως πόσων τιμολογίων αυτή περιλαμβάνει.

Ειδικότερα η εγκύκλιος 1026/2018 για τα φοροπρόστιμα προβλέπει τα εξής:

Α.Χρόνος έναρξης εφαρμογής

Οι υπόψη διατάξεις εφαρμόζονται στις κατωτέρω περιπτώσεις παραβάσεων που διαπράττονται από την ημερομηνία έναρξης ισχύος του νόμου αυτού, ήτοι από 7.6.2017 και εφεξής.

Β. Μη έκδοση, ανακριβής έκδοση ή λήψη ανακριβών φορολογικών στοιχείων, για πράξεις που δεν επιβαρύνονται με Φ.Π.Α.

Για παραβάσεις που αφορούν τη μη έκδοση φορολογικών στοιχείων, την ανακριβή έκδοση στοιχείων ή τη λήψη ανακριβών στοιχείων, για πράξεις που δεν επιβαρύνονται με Φ.Π.Α., οι οποίες διαπράττονται από 7.6.2017 και μετά επιβάλλεται το πρόστιμο 500 ή 1000 ευρώ ανάλογα εάν τηρούνται απλογραφικά ή διπλογραφικά βιβλία αντίστοιχα, ανά φορολογικό έλεγχο, ανεξαρτήτως του πλήθους και της αξίας των στοιχείων.

Ως πράξεις για τις οποίες τα στοιχεία που εκδίδονται δεν επιβαρύνονται με ΦΠΑ ενδεικτικά νοούνται πράξεις που διενεργούν οι υποκείμενοι στο εσωτερικό της χώρας χωρίς δικαίωμα έκπτωσης του ΦΠΑ των εισροών τους (π.χ. γιατροί, ασφαλιστικοί πράκτορες, φροντιστήρια, κλπ), οι πράξεις που διενεργούν οι υποκείμενοι που έχουν ενταχθεί στο καθεστώς του άρθρου 39του Κώδικα ΦΠΑ (μικρές επιχειρήσεις), καθώς και οι πράξεις που διενεργούν κατηγορίες επαγγελματιών που εντάσσονται στα ειδικά καθεστώτα καταβολής του φόρου όπως του άρθρου 40 (Κατ’ αποκοπή καταβολής φόρου αλιείς, ιππήλατα οχήματα) του άρθρου 43 (Πρακτορείων ταξιδιών), του άρθρου 45 (Μεταχειρισμένων αγαθών).

Επιπλέον, πράξεις για τις οποίες τα στοιχεία που εκδίδονται δεν επιβαρύνονται με ΦΠΑ νοούνται -ενδεικτικά και όχι περιοριστικά- και οι περιπτώσεις που απαριθμούνται στις απαλλαγές των άρθρων 24, 25 και 26 του Κώδικα ΦΠΑ, στις ειδικές απαλλαγές του άρθρου 27 του Κώδικα ΦΠΑ, στις απαλλαγές στην παράδοση αγαθών σε άλλο κράτος μέλος (άρθρο 28 του Κώδικα ΦΠΑ).

Τέλος διευκρινίζεται ότι στις υπόψη πράξεις περιλαμβάνονται και τιμολόγια αγοράς, τίτλοι κτήσης, κλπ.

Γ. Διακίνηση αποθεμάτων χωρίς την ύπαρξη παραστατικών στοιχείων διακίνησης

Για παραβάσεις που αφορούν τη διακίνηση αποθεμάτων χωρίς την ύπαρξη παραστατικών στοιχείων διακίνησης (δελτίο αποστολής, συνοδευτικό στοιχείο διακίνησης αποθεμάτων, έγγραφο διακίνησης μη τιμολογηθέντων αποθεμάτων, συγκεντρωτικό δελτίο διακίνησης, κλπ), οι οποίες διαπράττονται από 7.6.2017 και μετά, επιβάλλεται το πρόστιμο 500 ή 1000 ευρώ ανάλογα με το εάν τηρούνται απλογραφικά ή διπλογραφικά βιβλία, ανά φορολογικό έλεγχο, ανεξαρτήτως του πλήθους αυτών.

Διακίνηση αποθεμάτων χωρίς την ύπαρξη παραστατικών στοιχείων διακίνησης, συνιστά ακόμη και η μη αναγραφή στο στοιχείο διακίνησης του συνόλου των διακινούμενων ειδών αποθεμάτων καθώς και η μη αναγραφή της συνολικής ποσότητας για κάθε είδος.

Σημειώνεται ότι οι περιπτώσεις αποστολής ή παραλαβής αποθεμάτων, για τις οποίες είναι απαραίτητη η ύπαρξη παραστατικών διακίνησης, έχουν ήδη διευκρινιστεί με την εγκύκλιο ΠΟΛ.1003/31.12.2014. Στην ίδια εγκύκλιο, συγκεκριμένα στην παράγραφο 5.8.4 του άρθρου 5 αυτής, αναφέρονται οι περιπτώσεις διακίνησης αποθεμάτων για τις οποίες δεν απαιτείται η έκδοση παραστατικού διακίνησης. Αυτονόητο είναι ότι οι εξαιρέσεις αυτές πρέπει να λαμβάνονται υπόψη από τα ελεγκτικά όργανα πριν τον καταλογισμό των τυχόν παραβάσεων.

Ακόμη, σημειώνεται ότι παρέλκει η έκδοση παραστατικού διακίνησης στην περίπτωση κατά την οποία εκδίδεται άμεσα το παραστατικό πώλησης (τιμολόγιο, ΑΛΣ), το οποίο και αποτελεί το έγγραφο διακίνησης και συνοδεύει τα αποθέματα κατά τη διακίνηση αυτών.

Δ. Μη συμμόρφωση με τις κατά την παρ. 3 του άρθρου 20 του ν. 3842/2010 (Α58) υποχρεώσεις

Στις παραβάσεις όπου επιβάλλεται πρόστιμο 100 ευρώ για κάθε παράβαση, περιλαμβάνεται και η μη εξόφληση, από τον λήπτη (ιδιώτη- αγοραστή) των αγαθών ή των υπηρεσιών, φορολογικών στοιχείων συνολικής αξίας 500 ευρώ και άνω, με τη χρήση «μέσων πληρωμής με κάρτα» (όπως πιστωτικής, χρεωστικής, προπληρωμένης, κλπ) ή άλλων «ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής» (όπως τραπεζικό έμβασμα, μέσω λογαριασμού πληρωμών, κλπ).

Ε. Επανάληψη της ίδιας παράβασης και διαπίστωσή της σε νέο φορολογικό έλεγχο

Σε περίπτωση υποτροπής, δηλαδή διάπραξης εντός πενταετίας από την έκδοση της αρχικής πράξης επιβολής προστίμου της ίδιας ως άνω παράβασης, κατά περίπτωση, ως πρώτη παράβαση για την εφαρμογή των διατάξεων της παραγράφου 3 του άρθρου 54, λαμβάνεται η διαπραχθείσα από 7.6.2017 και μετά παράβαση.

Επισημαίνεται πάντως και το εξής: ως προς τις παραβάσεις που αφορούν τη μη έκδοση, ανακριβή έκδοση ή λήψη ανακριβών φορολογικών στοιχείων, αυτές, εφόσον διαπιστώνονται στο πλαίσιο διενέργειας του ίδιου ελέγχου εξετάζονται ως ενιαίο σύνολο και νοείται επανάληψη παράβασης, εφόσον αυτές διαπιστώνονται σε διαφορετικό έλεγχο.

ΙΙ. ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥ 14 ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 40 ΤΟΥ Ν.4410/2016

Στις διατάξεις αυτές περιγράφονται παραβάσεις και αντίστοιχα πρόστιμα για επέμβαση στη λειτουργία των φορολογικών ηλεκτρονικών μηχανισμών (ΦΗΜ), για έκδοση στοιχείων λιανικής πώλησης χωρίς τη χρήση ή με τη χρήση μη εγκεκριμένου ΦΗΜ, καθώς και για έκδοση δελτίων και αποδείξεων από το Ολοκληρωμένο Σύστημα Ελέγχου Εισροών – Εκροών, χωρίς τη χρήση εγκεκριμένου μοντέλου μηχανισμού σήμανσης.

Για την ομοιόμορφη εφαρμογή των διατάξεων αυτών, παρέχονται οι ακόλουθες οδηγίες και διευκρινίσεις:

Α. Χρόνος εφαρμογής

Οι υπόψη διατάξεις εφαρμόζονται για τις κατωτέρω παραβάσεις που διαπιστώνονται από 1.1.2016 και εφεξής, ανεξαρτήτως του χρόνου διάπραξης αυτών. Εφαρμόζονται δε για τις υποθέσεις εκείνες, για τις οποίες μέχρι τη δημοσίευση του ν. 4410/2016, δηλαδή μέχρι τις 3.8.2016, δεν είχαν εκδοθεί οι οριστικές πράξεις επιβολής προστίμου.

Β. Παραβίαση ή παραποίηση ή επέμβαση στη λειτουργία των ταμειακής

Για παραβάσεις που αφορούν την παραβίαση ή παραποίηση ή επέμβαση με οποιονδήποτε τρόπο στην λειτουργία των φορολογικών ηλεκτρονικών μηχανισμών (ΦΗΜ) , σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες αποφάσεις περί τεχνικών προδιαγραφών καθώς και τις σχετικές αποφάσεις της αρμόδιας Επιτροπής καταλληλότητας ΦΗΜ, οι οποίες διαπιστώνονται από 1.1.2016 και εφεξής, ανεξαρτήτως του χρόνου διάπραξης αυτών, επιβάλλεται, για κάθε παράβαση, πρόστιμο ως ακολούθως:

α) πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ, όταν υπαίτιος της παράβασης είναι ο χρήστης ή ο κάτοχος ΦΗΜ

β) δέκα χιλιάδες (10.000) ευρώ, όταν υπαίτιος της παράβασης είναι η επιχείρηση μεταπώλησης ή τεχνικής υποστήριξης που έχει εξουσιοδοτηθεί για την παροχή υπηρεσιών συντήρησης και επισκευής ΦΗΜ

γ) είκοσι χιλιάδες (20.000) ευρώ, όταν υπαίτιος της παράβασης είναι η επιχείρηση που έχει λάβει, από την αρμόδια Επιτροπή, έγκριση λογισμικού (software) και υλισμικού (hardware).

Γ. Έκδοση στοιχείων λιανικής πώλησης χωρίς τη χρήση ή με τη χρήση μη εγκεκριμένου ΦΗΜ

Για παραβάσεις που αφορούν την έκδοση στοιχείων λιανικής πώλησης χωρίς τη χρησιμοποίηση εγκεκριμένου φορολογικού μηχανισμού, σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες αποφάσεις περί τεχνικών προδιαγραφών ΦΗΜ, καθώς και την έκδοση από μη εγκεκριμένο φορολογικό μηχανισμό, οι οποίες διαπιστώνονται από 1.1.2016 και εφεξής, ανεξαρτήτως του χρόνου διάπραξης αυτών, επιβάλλεται το πρόστιμο που προβλέπεται από τις διατάξεις της περίπτωσης στ’ της παραγράφου 2 του άρθρου 54, όπως αυτές προστέθηκαν με την περίπτωση β’ της παραγράφου 14 του άρθρου 40του ν.4410/2016, δηλαδή 500 ευρώ ανά φορολογικό έλεγχο, ανεξαρτήτως πλήθους αυτών.

Επιπρόσθετα και ανεξάρτητα από τα προαναφερόμενα, διευκρινίζεται ότι η έκδοση στοιχείων από εγκεκριμένο αλλά μη δηλωμένο φορολογικό μηχανισμό δεν εμπίπτει στην εφαρμογή των προαναφερομένων διατάξεων. Η περίπτωση αυτή δεν κατονομάζεται στις περιπτώσεις των παραβάσεων, που ορίζονται με τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 54 του ν. 4174/2013, για την επιβολή των σχετικών κυρώσεων.

Δ. Έκδοση δελτίων και αποδείξεων από το Ολοκληρωμένο Σύστημα Ελέγχου Εισροών – Εκροών, χωρίς τη χρήση εγκεκριμένου μοντέλου μηχανισμού

Για παραβάσεις που αφορούν την έκδοση δελτίων και αποδείξεων από το Ολοκληρωμένο Σύστημα Ελέγχου Εισροών – Εκροών, χωρίς τη χρήση εγκεκριμένου μοντέλου μηχανισμού σήμανσης, οι οποίες διαπιστώνονται από 1.1.2016 και εφεξής, ανεξαρτήτως του χρόνου διάπραξης αυτών, επιβάλλεται το πρόστιμο που προβλέπεται από τις διατάξεις της περίπτωσης στ’ της παραγράφου 2 του άρθρου 54, όπως αυτές προστέθηκαν με την περίπτωση β’ της παραγράφου 14 του άρθρου 40 του ν.4410/2016, δηλαδή 500 ευρώ ανά φορολογικό έλεγχο, ανεξαρτήτως πλήθους αυτών.

ΙΙΙ.ΠΡΟΣΘΕΤΕΣ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΚΠΡΟΘΕΣΜΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΔΗΛΩΣΕΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ (ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ, ΠΕΛΑΤΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΩΝ, ΔΗΛΩΣΕΙΣ Φ.Η.Μ.)

Αναφορικά με τις καταστάσεις φορολογικών στοιχείων πελατών προμηθευτών, που αφορούν περιόδους από 1.1.2014 και μετά, διευκρινίζεται ότι για οποιαδήποτε μεταβολή στις καταστάσεις αυτές, που επέρχεται μετά την εκπνοή της προθεσμίας υποβολής τους, το πρόστιμο των 100 ευρώ, που προβλέπεται από τις διατάξεις της περίπτωσης α’ της παραγράφου 2 του άρθρου 54του ν. 4174/2013 (Κ.Φ.Δ.), επιβάλλεται για κάθε εκπρόθεσμη δήλωση, ανεξάρτητα από το πλήθος των μεταβαλλόμενων στοιχείων.

Ακόμη, διευκρινίζεται, δεδομένου ότι η υποχρέωση υποβολής των υπόψη καταστάσεων, που αφορούν περιόδους από 1.1.2014 και μετά είναι τριμηνιαία, ότι επιβάλλεται ξεχωριστό πρόστιμο για κάθε εκπρόθεσμη υποβολή εκάστου τριμήνου, έστω και εάν συμπίπτει η καταληκτική ημερομηνία εμπρόθεσμης υποβολής τους.

ΙV. ΜΗ ΔΙΑΦΥΛΑΞΗ ΑΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΤΩΝ ΘΕΩΡΗΜΕΝΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ

Αναφορικά με την επιβολή ή μη κυρώσεων στις περιπτώσεις μη διαφύλαξης των αχρησιμοποίητων θεωρημένων βιβλίων και στοιχείων, παρέχονται οι ακόλουθες οδηγίες και διευκρινίσεις:

– Τα λογιστικά αρχεία (βιβλία και στοιχεία), οι φορολογικοί ηλεκτρονικοί μηχανισμοί, οι φορολογικές μνήμες και τα αρχεία που δημιουργούν οι φορολογικοί μηχανισμοί πρέπει να διαφυλάσσονται κατ’ ελάχιστον: α) για διάστημα πέντε (5) ετών από τη λήξη του αντίστοιχου φορολογικού έτους εντός του οποίου υπάρχει η υποχρέωση υποβολής δήλωσης ή β) εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις της παραγράφου 2 του άρθρου 36 του Κώδικα, έως ότου παραγραφεί το δικαίωμα έκδοσης από τη Φορολογική Διοίκηση πράξης προσδιορισμού του φόρου, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο αυτή ή γ) έως ότου τελεσιδικήσει η απαίτηση της Φορολογικής Διοίκησης σε συνέχεια διενέργειας φορολογικού ελέγχου ή έως ότου αποσβεστεί ολοσχερώς η απαίτηση λόγω εξόφλησης.

Επίσης, με τις διατάξεις της παρ.1 του άρθρου 7 του ν.4308/2014 (Ελληνικά Λογιστικά Πρότυπα) ορίζεται ότι το σύνολο των τηρούμενων λογιστικών αρχείων διαφυλάσσεται για το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από: α) πέντε (5) έτη από τη λήξη της περιόδου και β) το χρόνο που ορίζεται από άλλη νομοθεσία.

-Από τις προαναφερόμενες διατάξεις προκύπτει σαφώς ότι η εν λόγω υποχρέωση καταλαμβάνει τα τηρούμενα λογιστικά αρχεία (βιβλία και στοιχεία), δηλαδή αυτά που έχουν χρησιμοποιηθεί και όχι αυτά που δεν έχουν χρησιμοποιηθεί, δεδομένου ότι ο χρόνος διαφύλαξης αυτών συναρτάται με τις περιόδους που αυτά αφορούν. Ανάλογα δηλαδή με το φορολογικό έτος (περίοδο) που αυτά αφορούν, καθορίζεται και ο χρόνος διαφύλαξής τους. Συνεπώς, τόσο τα χρησιμοποιηθέντα στοιχεία, τα οποία τεκμηριώνουν τις συναλλαγές, όσο και τα χρησιμοποιηθέντα βιβλία, στα οποία απεικονίζονται οι συναλλαγές, πρέπει να διαφυλάσσονται στον οριζόμενο, από τις προαναφερόμενες διατάξεις του άρθρου 13 του ν. 4174/2013, χρόνο, προκειμένου να είναι εφικτός ο έλεγχος και η εκπλήρωση των φορολογικών υποχρεώσεων των επιχειρήσεων.

-Η μη διαφύλαξη των χρησιμοποιηθέντων βιβλίων και στοιχείων στον χρόνο που ορίζουν οι διατάξεις αυτές, συνιστά παράβαση της περίπτωσης η’ της παραγράφου 1 του άρθρου 54 του Κ.Φ.Δ., η οποία και επισύρει τις κυρώσεις που προβλέπονται από τις διατάξεις της περίπτωσης ε’ της παραγράφου 2 του ίδιου άρθρου και νόμου, ήτοι πρόστιμο 2.500 ευρώ.

-Η απώλεια ή η μη διαφύλαξη των μη χρησιμοποιηθέντων θεωρημένων βιβλίων και στοιχείων δεν αποτελεί παράβαση των εν λόγω διατάξεων του ΚΦΔ, ούτε κάποια άλλη παράβαση. Επομένως, για την απώλεια ή τη μη διαφύλαξη αυτών δεν επιβάλλονται κυρώσεις, εκτός εάν αποδειχθεί ότι αυτά έχουν χρησιμοποιηθεί.

Επισημαίνεται ότι ο τρόπος απόδειξης ότι τα θεωρημένα βιβλία και στοιχεία έχουν χρησιμοποιηθεί (εξαντληθεί) ή όχι, είναι σε κάθε περίπτωση θέμα πραγματικό, η εξέταση του οποίου ανάγεται στην αρμοδιότητα του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ. και των αρμοδίων ελεγκτικών οργάνων, οι οποίοι δύνανται να το εξετάζουν με οποιονδήποτε πρόσφορο τρόπο (όπως από τις καταχωρήσεις στα βιβλία, τις καταστάσεις πελατών, προμηθευτών, στοιχεία που θα προσκομίσει ο υπόχρεος, κλπ).

Τέλος, τονίζεται ότι κατά τη διακοπή των εργασιών επιχειρηματικής δραστηριότητας (είτε πρόκειται για εμπρόθεσμη είτε για εκπρόθεσμη διακοπή) δεν υπάρχει υποχρέωση προσκόμισης για επίδειξη στη Δ.Ο.Υ. των αχρησιμοποίητων θεωρημένων στοιχείων, δεδομένου ότι δεν υφίσταται πλέον υποχρέωση ακύρωσης των στοιχείων αυτών κατά τη διακοπή των εργασιών επιχείρησης κατ’ εφαρμογή των διατάξεων της απόφασης ΓΓΔΕ ΠΟΛ.1163/2016.

έλος και ανεξάρτητα από τα προαναφερόμενα διευκρινίζεται ότι «ως μη συμμόρφωση με τις κατά το άρθρο 13 υποχρεώσεις», για την εφαρμογή των διατάξεων της περίπτωσης η’ της παραγράφου 1 του άρθρου 54, όπως άλλωστε έχει διευκρινιστεί στο παρελθόν και με την εγκύκλιο ΠΟΛ.1252/2015, θεωρείται αποκλειστικά και μόνο, η μη τήρηση βιβλίων, η τήρηση βιβλίων κατώτερης κατηγορίας από την προβλεπόμενη, η μη διαφύλαξη των λογιστικών αρχείων (βιβλίων και στοιχείων), καθώς και η μη διαφύλαξη των ΦΗΜ, φορολογικών μνημών και αρχείων των ΦΗΜ.

Επισημαίνεται ότι οι προαναφερόμενες παραβάσεις, εφόσον διαπιστώνονται στο πλαίσιο διενέργειας του ίδιου ελέγχου εξετάζονται ως ενιαίο σύνολο και ως εκ τούτου επιβάλλεται ένα πρόστιμο 2.500 ευρώ. Επανάληψη παράβασης νοείται, εφόσον αυτές διαπιστώνονται σε διαφορετικό έλεγχο.

Περαιτέρω διευκρινίζεται ότι για λοιπές περιπτώσεις παρατυπιών στην τήρηση βιβλίων και έκδοση στοιχείων (όπως η εκπρόθεσμη ενημέρωση βιβλίων, η μη εμπρόθεσμη ενημέρωση βιβλίων, η εκπρόθεσμη έκδοση στοιχείων, η μη καταχώρηση στα βιβλία στοιχείου ή στοιχείων, η μη παρακολούθηση της λογιστικής ή της φορολογικής βάσης κάποιου στοιχείου εσόδου, εξόδου, κλπ.), δεν θεμελιώνεται παράβαση και δεν επιβάλλονται πρόστιμα. Το θέμα αυτό επίσης έχει διευκρινιστεί με την εγκύκλιο ΠΟΛ.1252/2015.

V. ΜΗ ΔΙΑΦΥΛΑΞΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΑΡΙΟΥ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΚΕΥΩΝ

Σύμφωνα με το άρθρο 8.2 της ΠΟΛ.1068/24.3.2015 ο κάτοχος/χρήστης Φ.Η.Μ. είναι υπεύθυνος για τη φύλαξη του Βιβλίου Συντήρησης του Φ.Η.Μ. τη σφράγιση και ενημέρωσή του από κάθε τεχνικό (πιστοποιημένο ή μη) που επεμβαίνει στο Hardware ή το Software του Φ.Η.Μ. καθώς και την άμεση παράδοσή του στα ελεγκτικά όργανα αν και όταν αυτό ζητηθεί.

-Σημειώνεται ότι η μη διαφύλαξη του βιβλιαρίου Συντήρησης και Επισκευών, το οποίο δεν αποτελεί λογιστικό αρχείο, ούτε αρχείο που δημιουργούν οι ΦΗΜ, ούτε βέβαια δήλωση πληροφοριακού χαρακτήρα, δεν κατονομάζεται στις περιπτώσεις των παραβάσεων, που ορίζονται με τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 54 του ν. 4174/2013, για την επιβολή των σχετικών κυρώσεων. Επομένως, δεν επιβάλλονται κυρώσεις για τη μη διαφύλαξη αυτού, όταν η διάπραξη (διαπίστωση απώλειας ή δήλωση απώλειας) ανάγεται σε περιόδους από 1.1.2016 και μετά.

-Διευκρινίζεται ότι η μη ανταπόκριση του φορολογούμενου σε αίτημα/πρόσκληση της φορολογικής αρχής για προσκόμιση του βιβλιαρίου Συντήρησης και Επισκευών, συνιστά παράβαση (μη ανταπόκρισης σε αίτημα της Φορολογικής Διοίκησης για παροχή πληροφοριών ή στοιχείων) και επιβάλλονται, κατά περίπτωση, οι κυρώσεις των περιπτώσεων β’, γ’ και δ’ της παραγράφου 2 του άρθρου 54 του νόμου αυτού.

Πηγή newmoney.gr

 
 

Στο Εurogroup θα κριθεί η εκταμίευση των 5,7 δισ. ευρώ

 «Πολύ σύντομα», ήταν η απάντηση που έδωσε Ευρωπαίος αξιωματούχος για το πότε θα δοθεί το «πράσινο φως» για την εκταμίευση της δόσης ύψους 5,7 δισ ευρώ, χωρίς όμως το πολύ σύντομα να σημαίνει στο Eurogroup της Δευτέρας. 

Άλλωστε, ακόμα παραμένουν τα τρία βασικά προαπαιτούμενα ανοιχτά τα οποία δεν είναι άλλα από την δεσμευτική προσφορά για την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΣΦΑ, την απόφαση του ΣτΕ για την επένδυση στο Ελληνικό αλλά και πρόοδος όσον αφορά το θέμα των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών για το οποίο «αναμένεται ανεμπόδιστη εκτέλεση τους», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο Ευρωπαίος αξιωματούχος.

Συγχρόνως τόνισε ότι οι θεσμοί θα κληθούν να αποφασίσουν κατά πόσο συνεχίζονται οι ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί χωρίς εμπόδια και αυτοί θα δώσουν το «πράσινο φως» για την ολοκλήρωση αυτού του προαπαιτούμενου.

Ο αξιωματούχος χαρακτήρισε την εξέλιξη της υπόθεσης τεχνική και δήλωσε πως «οι θεσμοί θα δουν πόσο μακριά έχουμε πάει, ενδεχομένως να είναι έτοιμοι για τη Δευτέρα, ενδεχομένως και όχι».

Ο ίδιος αξιωματούχος εξήγησε ότι το θέμα της επιτήρησης μετά το πρόγραμμα είναι αντικείμενο διασυνδεδεμένο με την τρέχουσα συζήτηση για την ελάφρυνση του χρέους, ωστόσο δεν θέλησε να τοποθετηθεί για το αν και κατά πόσο θα πρέπει να υπάρξει προληπτική γραμμή πιστώσεων ή κάποιου άλλου είδους διευθέτηση. Εξήγησε δε ότι το κατά πόσο θα υπάρξει προληπτική γραμμή στήριξης μετά την λήξη του προγράμματος είναι θέμα της Ελλάδας καθώς μόνο η ελληνική κυβέρνηση μπορεί να το αποφασίσει.

Πηγή kathimerini.gr

Μαξίμου για Μητσοτάκη: Του ευχόμαστε καλά ξεμπερδέματα

Σε ανακοίνωση προχώρησε το Μέγαρο Μαξίμου μετά την ομιλία του προέδρου της ΝΔ, Κυριάκου Μητσοτάκη, στην Κ.Ο. της ΝΔ. 

Συγκεκριμένα αναφέρει:

“Ο κύριος Μητσοτάκης στην αμήχανη τοποθέτησή του στην ΚΟ της ΝΔ, αφού παραδέχθηκε πως σκάνδαλο Novartis υπάρχει, δεν κατάφερε παρά να ψελλίσει όσα προηγουμένως είχε πει ο κ. Σαμαράς στην παραληρηματική, αλλά αρχηγική του τοποθέτηση”. “Του ευχόμαστε καλά ξεμπερδέματα”.

Βουλή: Την Τετάρτη η ψηφοφορία για επιτροπή προκαταρκτικής εξέτασης

Την Τετάρτη θα γίνει η συζήτηση και η ψηφοφορία επί της προτάσεως της κυβερνητικής πλειοψηφίας για τη συγκρότηση επιτροπής προκαταρκτικής εξέτασης για την υπόθεση Novartis, σύμφωνα με απόφαση που έλαβε η διάσκεψη των προέδρων της Βουλής. 

Συγκεκριμένα θα στηθούν δέκα κάλπες, μια για κάθε εμπλεκόμενο. Στα ψηφοδέλτια, ένα για κάθε εμπλεκόμενο, ο κάθε βουλευτής θα δηλώνει «ναι», «όχι» ή «παρών» στη συγκρότηση επιτροπής προκαταρκτικής εξέτασης για τα αδικήματα που αναφέρονται στη πρόταση συγκρότησης της επιτροπής.

Ζητούνται επειγόντως νέοι υπουργοί στη Γερμανία

Ποιος θεωρείται ιδανικός υπουργός; Οι εξειδικευμένες γνώσεις δεν είναι απαραίτητο προσόν. Αρκούν η πολιτική διαίσθηση, η εμπιστοσύνη και ο έλεγχος των συνεργατών. Εγγυήσεις επιτυχίας δεν υπάρχουν.

Ένας υπουργός Συγκοινωνιών δεν πρέπει απαραιτήτως να ξέρει να φτιάχνει δρόμους, ούτε ένας υπουργός Υγείας να είναι γιατρός. Αλλά και ένα υπουργός Άμυνας δεν πρέπει να έχει θητεύσει ως στρατιωτικός.

Αλλά ποια είναι τα προσόντα για ένα υπουργικό αξίωμα; Πρέπει να είναι ειδήμων ή όχι; «Δεν χρειάζονται εξειδικευμένεςς γνώσεις, αλλά ηγετικές ικανότητες» δηλώνει στο DPA ο πολιτικός επιστήμων Όσκαρ Νιντερμάιερ. «Οι γνώσεις αποκτούνται σε σχετικά μικρό διάστημα, αλλά αποφασιστικής σημασίας είναι κάτι άλλο. Ένας υπουργός χρειάζεται σωστούς συνεργάτες που να κάνουν τη δουλειά γι’ αυτόν. Κι αυτός πρέπει να τους ελέγχει».

Δεν χρειάζονται εξειδικευμένες γνώσεις

Ο πολιτικός επιστήμων επιμένει: «Το πιο σημαντικό είναι ο καθοδήγηση των συνεργατών και το κίνητρο. Όταν τμήμα του υπουργείου δρα ενάντια στον επικεφαλής του και τον αφήνει εκτεθειμένο, η κατάσταση επιδεινώνεται συνεχώς». Πώς ήταν όμως τα πράγματα σχέση με τις εξειδικευμένες γνώσεις ενός υπουργού παλαιότερα; Χρειάζονταν; Ο ιστορικός Στέφαν Βίνκλερ επικαλείται τον πρώην καγκελάριο Χέλμουτ Σμιτ. Αναφερόμενος στο θέμα αυτό για τα χαρτοφυλάκια Οικονομικών ή Δικαιοσύνης είχε πει: «Με λίγη ευφυΐα άνω του μέσου όρου μπορεί κανείς να τα καταφέρει». Το ότι η φαρμακοποιός Ίρμγκαρντ Άνταμ-Σβέτσερ έγινε υπουργός Πολεοδομίας και ο δάσκαλος Γίργκεν Μελερμαν υπουργός Οικονομίας δεν είχε ασφαλώς καμιά σχέση με ειδικές γνώσεις σε αυτά τα αντικείμενα. Ο υπουργός Αναπτυξιακής Βοήθειας Ντιρκ Νίμπελ ήταν διπλωματούχος διοικητικός υπάλληλος και πρώην αλεξιπτωτιστής. Το ότι η επιλογή του αποδείχθηκε λανθασμένη οφείλεται σε άλλους λόγους.

Κυρίως το υπουργείο Εξωτερικών θεωρείται ότι προσθέτει σε γόητρο, αλλά είναι δύσκολο αξίωμα. Ο πολιτικός επιστήμων Νιντερμάιερ θεωρεί ότι ο ασκών χρέη υπουργού Εξωτερικών Ζίγκμαρ Γκάμπριελ πολύ γρήγορα προσαρμόστηκε στο νέο ρόλο του. «Στην αρχή προφανώς κι αυτός δεν διέθετε εξειδικευμένες γνώσεις». Υπάρχει όμως κι ένα αντιπαράδειγμα, ο Γκίντο Βεστερβέλε, που ήθελε το υπουργείο Εξωτερικών πάση θυσία, αλλά δεν κατάφερε να αποσπάσει τη συμπάθεια της κοινής γνώμηςμ ούτε και των συνεργατών του. «Ο Βέστερβελε δεν κατάφερε να νοιώσει άνετα σε αυτόν τον ρόλο, παρέμεινε καταρχήν κομματικός πολιτικός».

Χρειάζεται και πολιτική διαίσθηση

Εγγυήσεις επιτυχίας δεν υπάρχουν. Η πρώην πολιτικός από το Φιλελεύθερο Κόμμα Χίλντεργκαρντ Χαμ-Μπρίχερ αλλά και άλλοι ζητούν εκλογή από το κοινοβούλιο όχι μόνο του επικεφαλής μιας κυβέρνησης αλλά και των υπουργών. Μάλιστα προτείνουν ακροάσεις κατά το πρότυπο του αμερικανικού Κογκρέσου. Και τι συμβαίνει με τις λεγόμενες κυβερνήσεις εμπειρογνωμόνων που κάθε τόσο εμφανίζονται σε άλλες χώρες; «Δεν λειτουργεί αυτό» είναι πεπεισμένος ο Νιντερμάιερ, «δεν φτάνει να είσαι εμπειρογνώμων, αυτοί οι άνθρωποι δεν κάνουν κατά κανόνα για το πολιτικό γίγνεσθαι».Για την πλήρωση του υπουργείου Εξωτερικών ο Νιντεμάιερ θεωρεί ότι υπάρχουν ικανοί υποψήφιοι από το Σοσιαλδημοκρατικό Κόμμα. Για παράδειγμα, ο Νιλς Άνεν θα είχε τις πολιτικές ικανότητες, κυρίως όμως η υπηρεσιακή υπουργός Οικογενειακών Υποθέσεων Καταρίνα Μπάρλεϊ. «Η κυρία Μπάρλεϊ θα μπορούσε να καταφέρει πολύ γρήγορα να συνηθίσει», λέει κάνοντας αναφορά στις ικανότητές της στις ξένες γλώσσες και στη διεθνή βιογραφία της ως κόρη Βρετανού. Είναι βέβαιο ότι στις πιο απαραίτητες ικανότητες για ηγετικό αξίωμα είναι η πολιτική διαίσθηση, που αποκτάται μετά από μακροχρόνια ενασχόληση με την πολιτική. Με άλλα λόγια, ένας υπουργός θα πρέπει να έχει διαίσθηση για προβλήματα που αναφύονται στο υπουργείο του. Κάτι που δεν διαφάνηκε πάντα στην περίπτωση της υπουργού Άμυνας Ούρζουλα φον ντερ Λάιεν, υποστηρίζει ο Νιντεμάιερ. «Είναι εξαιρετικά σημαντικό και πρέπει να έχει κανείς εμπιστοσύνη στο ότι λειτουργεί στους ανθρώπους του το ένστικτο έγκαιρης προειδοποίησης».

 

Πηγή dw

Επεισόδια στο κέντρο της Αθήνας με τους Ουκρανούς οπαδούς της Ντιναμό Κιέβου

Επεισόδια σημειώθηκαν πριν από λίγο στο κέντρο της Αθήνας, συγκεκριμένα στην Λυκαβηττού και Σόλωνος, με πρωταγωνιστές τους Ουκρανούς οπαδούς της Ντιναμό Κιέβου με αφορμή το σημερινό ματς της ουκρανικής ομάδας με την ΑΕΚ στο ΟΑΚΑ για το Γιουρόπα Λιγκ.  

Για άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία περίπου δέκα αλλοδαποί εισέβαλαν σε καφετέρια επί της οδού Τσακάλωφ στο Κολωνάκι και συνεπλάκησαν με πέντε άλλους αλλοδαπούς, που βρίσκονταν στο μαγαζί με αποτέλεσμα να σπάσουν τις τζαμαρίες της καφετέριας αλλά και ότι άλλο έβρισκαν μπροστά τους.

Ομάδες της ΔΙΑΣ και ΟΠΚΕ βρέθηκαν στον σημείο όπου και πραγματοποίησαν 15 προσαγωγές. Σύμφωνα με πληροφορίες κατασχέθηκαν μαχαίρια και σιδερογροθιές.

Για άγνωστη αιτία μέχρι στιγμής τσακώθηκαν μεταξύ τους οι Ουκρανοί και έσπασαν τις τζαμαρίες καφέ στην Τσακάλωφ και έσπασαν ότι έβρισκαν μπροστά τους.

 meaculpa-ntinamo-2.jpg

Νωρίτερα

Με ανακοίνωσή του ο Ρουβίκωνας αναφέρεται στον σημερινό ποδοσφαιρικό αγώνα για το Europa League της ΑΕΚ με την Ντιναμό Κιέβου, χαρακτηρίζοντας τους οπαδούς της ουκρανικής ομάδας «Ουκρανούς φασίστες του “Δεξιού Τομέα”» των οποίων «η παρουσία είναι πρόκληση για όλο τον αντιφασιστικό κόσμο είτε έχει σχέση με τα γήπεδα είτε δεν περνάει ούτε από έξω». 

Οι περισσότεροι οπαδοί της Ντιναμό Κιέβου είναι γνωστοί για τη νεοναζιστική ιδεολογία τους, καθώς έχουν τιμωρηθεί στο παρελθόν για τη συμπεριφορά τους από την UEFA για νεοναζιστικά και ρατσιστικά συνθήματα.

«Οι οργανωμένοι οπαδοί της Δυναμό Κιέβου είναι η καρδιά των ένοπλων παραστρατιωτικών ομάδων του ”Δεξιού τομέα”. Βαρύνονται με χιλιάδες εγκλήματα» γράφει χαρακτηριστικά στην ανακοίνωσή του που αναρτήθηκε στο indymedia ο Ρουβίκωνας, προτρέποντας «τους οπαδούς-αντιφασίστες στις κερκίδες, ανεξάρτητα ποιά ομάδα υποστηρίζουν να αντιπαρατεθούν και να δώσουν ένα σαφές μήνυμα στον φασιστικό οχετό του ”Δεξιού τομέα” (που ας μην ξεχνάμε, είχε ζωτικές σχέδσεις με την Χρυσή Αυγή)».Σε αυτό το πλαίσιο, η ΕΛΑΣ έχει τεθεί σε επιφυλακή για την αποφυγή επεισοδίων.

meaculpa-ntinamo.jpg

ΝΔ: Μία κάλπη στην ψηφοφορία για την υπόθεση Novartis

Την πρότασή της για μία κάλπη και όχι δέκα στη ψηφοφορία για τη NOVARTIS αναμένεται να διατυπώσει, σύμφωνα με πηγές, η Νέα Δημοκρατία, στην σημερινή Διάσκεψη των Προέδρων της Βουλής, που θα αποφασίσει τη διαδικασία της συζήτησης και ψηφοφορίας επί της προτάσεως σύστασης ειδικής επιτροπής προκαταρκτικής εξέτασης για την υπόθεση. 

Ανώτατη πηγή της ΝΔ ανέφερε πως η κομματική αντιπολίτευση επιθυμεί να στηθεί μία κάλπη καθώς δεν αποδίδονται κατηγορίες ανά πρόσωπο και ζητείται απλώς η διερεύνηση της υπόθεσης. 

Η ίδια ανώτατη κομματική πηγή σημείωσε ότι η ΝΔ δεν θέλει να μείνει τίποτα αναπάντητο στην επικείμενη συζήτηση και γι’ αυτόν τον λόγο η συζήτηση που θα γίνει στην Ολομέλεια πρέπει να είναι διεξοδική και να δοθεί άνεση χρόνου στους εμπλεκόμενους όταν λάβουν το λόγο.

ΣΕΒ: Απολογισμός των μνημονίων

Σε έναν πρώτο απολογισμό των μνημονίων προχωρά το τμήμα μακροοικονομικής ανάλυσης του ΣΕΒ επιχειρώντας να καταγράψει τις αγκυλώσεις της ελληνικής οικονομίας που δεν αντιμετωπίστηκαν, τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν απ’ την αναποτελεσματική εφαρμογή των προγραμμάτων αλλά και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η χώρα στο επόμενο διάστημα όσον αφορά στη χάραξη και υλοποίηση μιας εθνικής αναπτυξιακής στρατηγικής. 

Πιο αναλυτικά, ο ΣΕΒ σημειώνει:

Καταρχάς, η Ελλάδα παραμένει δέσμια της εξυπηρέτησης ενός υψηλού δημοσίου χρέους, που, ακόμη κι αν αναδιαρθρωθεί επί τω ευνοϊκότερω ως προς την εξυπηρέτησή του, επιβάλλει την απαρέγκλιτη προσήλωση στη δημοσιονομική πειθαρχία, σε μόνιμη βάση. Παρά την πρόοδο που σημειώθηκε στους επιμέρους τομείς, η απόσταση που χωρίζει ακόμη την Ελλάδα από την Ε.Ε. των 28 σε πολλούς τομείς παραμένει μεγάλη. Οι κακοί θεσμοί, η χαμηλή ποιότητα διακυβέρνησης και διοίκησης του κράτους και το μίγμα πολιτικής δεν ευνοούν την ανάπτυξη του ιδιωτικού τομέα της οικονομίας, τη μεγέθυνση και την εξωστρέφεια των επιχειρήσεων.

– Τα αποτελέσματα όλων των ανωτέρω είναι η οικονομία να είναι ακόμη εξαρτώμενη από την κατανάλωση και τις εισαγωγές χωρίς σημαντική βελτίωση στους τομείς αυτούς τα τελευταία 8 χρόνια. Τα τρία μεγαλύτερα προβλήματα που μας κληροδότησαν τα Μνημόνια είναι η υπερφορολόγηση της οικονομίας, η ακριβή τραπεζική χρηματοδότηση και η υψηλή διαρθρωτική ανεργία. Επιπροσθέτως, οι τρεις κυριότερες προκλήσεις που δεν έχουν επιλυθεί κατά τη διάρκεια των μνημονίων και αντιμετωπίζει η χώρα μας καθώς οδεύει προς την έξοδο από το 3ο πρόγραμμα, είναι η αναβάθμιση του συστήματος εκπαίδευσης/κατάρτισης, η αντιμετώπιση του δημογραφικού προβλήματος της γήρανσης του πληθυσμού, και, τέλος, η αποτελεσματική λειτουργία της αγοράς εργασίας.

– Το πρόβλημα της υπερφορολόγησης των συνεπών φορολογούμενων και των οργανωμένων επιχειρήσεων θα διαιωνίζεται όσο το δημόσιο αδυνατεί να αυξήσει την παραγωγικότητά του, ώστε να μειωθούν οι λειτουργικές του δαπάνες χωρίς μείωση των παρεχόμενων υπηρεσιών, και όσο δεν υιοθετείται μια ολοκληρωμένη προσέγγιση για την πάταξη της φοροδιαφυγής.

– Το πρόβλημα στις τράπεζες θα τείνει να παρατείνεται όσο οι διαδικασίες αναδιάρθρωσης υπερχρεωμένων επιχειρήσεων εμποδίζονται από ανεπαρκείς ρυθμίσεις στο πτωχευτικό και προ-πτωχευτικό δίκαιο, και όσο οι πλειστηριασμοί ακινήτων που κατέχουν οι τράπεζες ως εγγυήσεις για τη χορήγηση δανείων και το σύστημα εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών επιχειρήσεων δεν αποκτήσουν την κρίσιμη μάζα διεκπεραίωσης υποθέσεων, ώστε να μειωθεί το υψηλό απόθεμα δανείων σε καθυστέρηση. 

– Το πρόβλημα της διαρθρωτικής ανεργίας θα διογκώνεται όσο δεν προχωρεί ο μετασχηματισμός του παραγωγικού προτύπου προς διεθνώς ανταγωνιστικές δραστηριότητες και δεν γίνονται οι αντίστοιχες επενδύσεις, καθώς δεν διασφαλίζονται συνθήκες κερδοφορίας και προσφοράς δεξιοτήτων, εφάμιλλες με εκείνες στο εξωτερικό. Στο πλαίσιο αυτό, χρειάζεται μια μακροχρόνια αναπτυξιακή στρατηγική που, μεταξύ άλλων, να στοχεύει στη ριζική αναβάθμιση του συστήματος εκπαίδευσης και επαγγελματικής κατάρτισης και επανακατάρτισης προς απόκτηση δεξιοτήτων που αυξάνουν την απασχολησιμότητα των εργαζομένων σε μια ανταγωνιστική αγορά εργασίας, ώστε να αποκτήσει η χώρα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, στην προσέλκυση επενδύσεων σε μια ευρωπαϊκή αγορά εργασίας.

– Αυτά είναι και τα θέματα που θα πρέπει να απασχολούν τους κοινωνικούς εταίρους, και όχι η επαναφορά των εργασιακών σχέσεων που ίσχυαν προ κρίσης, συμπεριλαμβανομένων και των συλλογικών διαπραγματεύσεων για τον κατώτατο μισθό, που ο καθορισμός του πρέπει να αποσυνδεθεί από το μηχανισμό μισθολογικών αναπροσαρμογών στις επιχειρήσεις.

Κομισιόν: Πρόταση για ενίσχυση 1,3 εκατ. στη Λέσβο

Ενίσχυση ύψους 1,3 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Αλληλεγγύης για την αποκατάσταση των ζημιών από τον σεισμό που έπληξε τη Λέσβο τον Ιούνιο του 2017, πρότεινε σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Αυτή η πρόταση της Επιτροπής για βοήθεια από το Ταμείο Αλληλεγγύης της ΕΕ πρέπει πρώτα να εγκριθεί από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο και μετά την έγκριση η Ελλάδα θα λάβει τη χρηματοδότηση «σε σύντομο χρονικό διάστημα», αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση της Επιτροπής. Επίσης, σημειώνεται ότι για τον σεισμό της Λέσβου, η Ελλάδα έλαβε τον Οκτώβριο του 2017 την πρώτη δόση της ενίσχυσης, ύψους 136.000 ευρώ.

Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΛΗΘΕΙΑ ΣΥΜΜΑΧΟΣ ΜΑΣ ΣΤΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ

 

Ιστορία, το σημαντικότερο στοιχείο για την ύπαρξη ενός έθνους, οι βάσεις τις εθνικής συνείδησης και η ραχοκοκαλιά της επιβίωσης του, βλέπουμε νεοσύστατα κράτη χωρίς ιστορία να παραπαίουν και να σβήνουν και άλλα με τεράστια ιστορία όπως η  χώρα μας που πέρασαν τεράστιες κακουχίες αλλά άντεξαν.

Ο μόνος τρόπος για να σβήσεις ένα έθνος είναι να του σβήσεις την ιστορία του και αυτό είναι κάτι που επιχειρείται στην περίπτωση μας με το φλέγον Σκοπιανό ζήτημα. Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή παραθέτοντας ιστορικά στοιχεία χωρίς να αναρωτιόμαστε αν η Μακεδονία είναι Ελληνική, αλλά να απαντήσουμε στο ερώτημα ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ.

Οι λόγοι για τους οποίους οι σκοπιανοί θέλουν να καπηλευτούν την ονομασία και κατ’ επέκταση  την ιστορία της Μακεδονίας είναι κυρίως για να αποκτήσουν μία εθνική ταυτότητα. Πριν τον Β΄ παγκόσμιο πόλεμο δεν αναφερόταν κανείς στους Μακεδόνες ως ξεχωριστό έθνος, εκτός από κάποιους στασιαστές οι οποίοι με την υποστήριξη του Στάλιν, έδωσαν την ευκαιρία στον Μάρσαλ Τίτο να θεσπίσει με διάταγμα την ιδέα ότι οι Μακεδόνες κατοικούν νότια της Γιουγκοσλαβίας και η περιοχή που παλαιότερα ονομαζόταν Νότια Σερβία ή Βαρδάσκα πήρε το όνομα Μακεδονία μάλιστα την ιδέα αυτή ασπάστηκαν και υποστήριξαν και οι Έλληνες κομμουνιστές.

Η πράξη αυτή είχε δύο επιδιώξεις

  1. Αφαίρεση κάθε βουλγαρικής επιρροής και
  2. Τον έλεγχο όλης της Μακεδονίας αποκτώντας πρόσβαση στις ακτές του Β. Αιγαίου.

Για την επίτευξη αυτών των πολιτικών και εδαφικών φιλοδοξιών, το καθεστώς της Γιουγκοσλαβίας χρησιμοποίησε την ακόλουθη προπαγάνδα.

  • Αναγνώρισε ως επίσημη Μακεδονική γλώσσα μία τοπική βουλγαρική διάλεκτος , η οποία διορθώθηκε από γλωσσικά στοιχεία που θα δημιουργούσαν διαμάχες και άρχισε να διδάσκεται στα σχολεία τους.
  • Επιδιώχθηκε οι να αποκτήσουν μία Μακεδονική εθνική συνείδηση οι κάτοικοι της Νοτίου Γιουγκοσλαβίας.

Για να επιτευχθεί το τελευταίο ήταν αναγκαία η κατασκευή μιας «Μακεδονικής ιστορίας». Έγινε προσπάθεια αποκοπής των αυτοαποκαλούμενων Μακεδόνων από τους Βούλγαρους και τους Σέρβους ώστε να πειστούν πως άνηκαν σε ξεχωριστή σλάβικη εθνότητα, δίνοντας παράλληλα προσοχή στον αφελληνισμό της Μακεδονίας και της ιστορίας της με την ελαχιστοποίηση της ελληνικής παρουσίας και της πνευματικής συμβολής του Ελληνισμού. Στην συνέχεια οι ιστορικοί των Σκοπίων δημιούργησαν την ιστορία του μακεδονικού λαού από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα διακηρύσσοντας πως σαν σύνολο είναι σλάβικη χώρα που θα έπρεπε να ενωθεί.

Οι Σλάβοι εγκαταστάθηκαν στην περιοχή των Βαλκανίων τον 6ο αιώνα μ.χ, γεγονός που αποδεικνύει την έλλειψη ιστορικών στοιχείων για την παρουσία τους στην Αρχαία Μακεδονία, η οποία είναι γνωστή όπως και ο θαυμασμός για τον Μέγα Αλέξανδρο σε όλον τον κόσμο, αυτός ήταν και ο κυριότερος λόγος που έπρεπε να τεθεί υπό αμφισβήτηση ο Ελληνισμός της Αρχαίας Μακεδονίας, δηλώνοντας πως οι Μακεδόνες δεν ήταν Έλληνες άλλα και σύμφωνα με αυτούς εξουδετέρωσαν το μεγαλύτερο μέρος των αυτοχθόνων ενσωματώνοντας τους υπολοίπους, έτσι την μετέτρεψαν σε σλάβικη συνδέοντας τον πολιτισμό της και την ιστορία της με αυτούς.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ