Στα “χέρια” της Πολεμικής Αεροπορίας τα πρώτα F-16 Viper – Αναλυτικά τα χαρακτηριστικά τους

256

Στις εγκαταστάσεις της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας στην Τανάγρα, ξεκίνησαν να φτάνουν σήμερα τα πρώτα αναβαθμισμένα F-16 Viper.

Συγκεκριμένα, η Πολεμική Αεροπορία παρέλαβε τα δυο πρώτα Viper από τα συνολικά 83 μαχητικά που θα εκσυγχρονιστούν.

Τα δύο πρώτα F-16 Viper θα χρησιμεύσουν ως αεροσκάφη εκπαίδευσης των χειριστών της Π.Α., ενώ την ίδια στιγμή στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ γίνονται προσπάθειες να παραδοθούν εντός του 2022 τουλάχιστον έξι ακόμη αεροσκάφη αυτού του τύπου.

Από τα τεχνικά στοιχεία της αναβάθμισης των F-16 Viper, το πλέον σημαντικό αφορά την εγκατάσταση ραντάρ τύπου AESA, γεγονός το οποίο θα μετατρέψει 83 αεροσκάφη σε πλήρως διαλειτουργικά με F-35.

Το αναβαθμισμένο F-16 Viper διαθέτει επίσης έναν πανίσχυρο επεξεργαστή και μεγαλύτερες οθόνες που επιτρέπουν στον χειριστή να έχει ευκρίνεια και εύρος αντίληψης των τεκταινομένων στο πεδίο.

Έχουν κατευθυνόμενες βόμβες λέιζερ και  νέο cockpit που απλουστεύει τον χειρισμό.

Τα χαρακτηριστικά και ο οπλισμός

Tα Viper θα προσδώσουν μεγάλο πλεονέκτημα από αέρος στην Ελλάδα έναντι της Τουρκίας, αφού δεν θα διαθέτει μόνο τα πιο εξελιγμένα F-16 παγκοσμίως αλλά σχεδιάζεται η αναβάθμισή τους και με νέα όπλα, ραντάρ και ηλεκτρονικά συστήματα, που θα δώσουν ακόμα ένα πλεονέκτημα στα ελληνικά «φτερά».

Το μεγάλο πλεονέκτημα του Viper είναι το ραντάρ AESA που το δίνει την δυνατότητα στοχοποίησης παντός καιρού με υψηλής ευκρίνειας απεικόνιση. Επίσης δίνει την δυνατότητα ταυτόχρονης απεικόνισης στόχων σε αέρα και έδαφος. Οι δυνατότητες του ραντάρ πολλαπλασιάζονται με το σκοπευτικό σύστημα Sniper.

Τα Viper όμως για να αξιοποιήσουν στο μέγιστο τις μεγάλες τους δυνατότητες αναμένεται να εξοπλιστούν και με νέα όπλα. Αναφορικά τους πυραύλους AGM-84 Harpoon, για τους οποίους είχε ειπωθεί ότι οι Αμερικανοί δεν είχαν σκοπό να τους δώσουν στην Ελλάδα, σύμφωνα με πληροφορίες, η υπόθεση προχωρά θετικά για την Πολεμική μας Αεροπορία. Πρόκειται για υπερσύγχρονους πυραύλους, αντίστοιχους των AM-39 Exocet, τους οποίους ήδη διαθέτει η HAF για τα Mirage 2000 και μάλιστα με βεληνεκές άνω των 300 χλμ.