Συγχώνευση FCA-PSA: Σίγουρος για θετική έκβαση ο Elkann – Tavares: Όσο νωρίτερα ολοκληρωθεί, τόσο καλύτερα.

233

Γράφει ο Νίκος Μιχαλόπουλος

Σαν θέλει η νύφη και ο γαμπρός τύφλα να έχει ο κορωνοϊός. Παραφράζοντας την γνωστή παροιμία, καθώς  «γάμος της χρονιάς» όπως χαρακτηρίστηκε η συμφωνία συγχώνευσης μεταξύ FCA και PSA, δείχνει πως έχει στέρεες βάσεις και δεν κλονίζεται άμεσα από την πανδημία του κορωνοϊού με τα ιθύνοντα στελέχη να είναι σίγουρα για θετική έκβαση, επιζητώντας να τελειώσει όσο ταχύτερα γίνεται αυτή η διαδικασία.

Η παγκόσμια κατάσταση έκτακτης ανάγκης λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού έχει επηρεάσει και τον κόσμο του αυτοκινήτου φέρνοντας πίσω τη συγχώνευση μεταξύ FCA και PSA, που θα πρέπει να τελειώσει προς το τέλος του τρέχοντος έτους ή, το αργότερο στις αρχές του 2021.  Οι επιπτώσεις της πανδημίας στην οικονομία θα μπορούσαν να θέσουν σε κίνδυνο τη συγχώνευση τουλάχιστον σύμφωνα με τους αρχικούς όρους, όταν κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί μια τέτοια κατάσταση για την παγκόσμια οικονομία. Τις τελευταίες εβδομάδες, αρκετά μέλη των δύο εταιρειών επιβεβαίωσαν ότι είναι σίγουροι για την ταχεία ολοκλήρωση της διαδικασίας και τη γέννηση του νέου ομίλου που έχει τα διαπιστευτήρια να γίνει σημείο αναφοράς στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, πρωταγωνιστώντας διεθνείς αγορές.

Δηλώσεις Elkann για τη συγχώνευση με την PSA

Η FCA αποσαφηνίζει τη θέση της για το θέμα, μέσω νέων δηλώσεων του John Elkann, ο οποίος θα είναι και ο μελλοντικός πρόεδρος του νέου ομίλου. Σε επιστολή του προς τους μετόχους της Exor, ο Elkann έγραψε:

“Είμαστε πολύ σίγουροι ότι θα μπορέσουμε να επιτύχουμε τις συνέργιες ύψους περίπου 3,7 δισ. ευρώ ετησίως, δεδομένης της σημερινής κατάστασης (δηλαδή χωρίς κλείσιμο εργοστασίων), χάρη στη δημιουργία της νέας εταιρείας. Ιδιαίτερα λαμβάνουμε υπόψη πως θα ηγηθεί ο Carlos Tavares, ο οποίος έχει επιτύχει σταθερά αποτελέσματα ως CEO της PSA και κατανοεί τη σημασία της εταιρικής κουλτούρας.

Τόνισε επίσης πως ο Tavares, εκτός από το να διαχειρίζεται τη γέννηση και την ανάπτυξη ενός τόσο μεγάλου και πολύπλοκου ομίλου, θα έχει την ευθύνη να οδηγήσει την εταιρεία μακριά από την περίοδο έκτακτης ανάγκης λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού.

Ο Elkann επανέλαβε τη σημασία της επιχείρησης υπογραμμίζοντας πως η συγχώνευση θα δημιουργήσει την «τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο σε κύκλο εργασιών και τέταρτη σε όγκο» και ότι «Η νέα εταιρεία θα έχει ισχυρά μερίδια αγοράς στην Ευρώπη, στην Αμερική, ενώ στην περιοχή της Ασίας, όπου έχει μερίδιο περίπου 1%, “θα έχει πολλές ευκαιρίες ανάπτυξης”.

Όσον αφορά την κρίση, ο Elkann υπογράμμισε τι έχει γίνει αυτές τις εβδομάδες: «Κατά τη διάρκεια αυτής της κρίσης κάναμε ό, τι ήταν δυνατό για να προστατεύσουμε τις κοινωνίες μας, γνωρίζοντας ότι όταν οι οικονομίες μας θα ξαναρχίσουν, θα είναι στην πρώτη γραμμή, οι κοινότητες και οι χώρες στις οποίες δραστηριοποιούμαστε μπορούν να ξεκινήσουν την ανάκαμψη ”

Tavares: Όσο νωρίτερα ολοκληρωθούν οι εργασίες, τόσο καλύτερα

Η PSA από την άλλη πλευρά σκοπεύει να ολοκληρώσει τη συγχώνευση με την FCA το συντομότερο δυνατό, καθώς η κρίση από την πανδημία και η πτώση των χρηματιστηριακών αξιών στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας δημιουργούν επισφαλείς χρηματοοικονομικές προβλέψεις.

Η επικείμενη συγχώνευση θα δημιουργήσει έναν αυτοκινητιστικό όμιλο με κορυφαία εμπορικά σήματα. Για αυτό οι ομάδες εργασίας επιτάχυναν ρυθμό για να ολοκληρώσουν την διαδικασία το συντομότερο δυνατό.

Ο CEO Carlos Tavares ανέφερε “οι ομάδες εργασίας είναι βασικό στοιχείο για το σχέδιο συγχώνευσης και για τις δύο εταιρείες. Όσο νωρίτερα ολοκληρώσουν, τόσο καλύτερο. Οι ομάδες διατηρούν και επιταχύνουν ρυθμό κατά τη διάρκεια αυτής της κρίσης, προκειμένου να επιτευχθεί έγκαιρα το κλείσιμο». Το προσύμφωνο που εγκρίθηκε από τους δύο εταίρους το Δεκέμβριο προβλέπει τη διανομή κοινών μερισμάτων ύψους 1,1 δισ. ευρώ στους μετόχους για το 2019.

Η διαδικασία συγχώνευσης μεταξύ FCA και PSA είναι περίπλοκη πράξη από μόνη της και η κατάσταση (και της οικονομίας) που βιώνουμε τις τελευταίες εβδομάδες καθιστά την κατάσταση ακόμη πιο πολύπλοκη, για αυτό και δεν υπάρχουν περισσότερες πληροφορίες ως προς τον χρόνο υλοποίησης.

Πιθανότατα, θα χρειαστούν μερικές εβδομάδες για νέες ενημερώσεις σχετικά με αυτή για την κατανόηση των επιπτώσεων της πανδημίας στη λειτουργία και ενδεχομένως αναθεώρησης των συμφωνιών ή του χρονοδιαγράμματος της συγχώνευσης.