Τα ΚΤΕΟ δεν θα «κόβουν» τα αυτοκίνητα με γυρισμένα χιλιόμετρα

157

Αλλάζουν και πάλι οι διαδικασίες στα ΚΤΕΟ όσον αφορά στα γυρισμένα χιλιόμετρα μετά από έντονες αντιδράσεις που δημιουργήθηκαν από στελέχη της αγοράς αυτοκινήτων.

 

Ειδικότερα σύμφωνα με τη νέα εγκύκλιο του υπουργείου Μεταφορών πλέον οι ιδιοκτήτες των οχημάτων στα οποία διαπιστώνεται ανακολουθία χιλιομέτρων δεν θα χρειάζεται να μεταβούν στα καταστήματα όπου ασχολούνται με τα κοντέρ για να προσθέσουν τα επιπλέον χιλιόμετρα αλλά στο Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου θα αναγράφεται η ανακολουθία χιλιομέτρων. Επίσης τα ΚΤΕΟ δεν θα «κόβουν» με την ένδειξη «Σοβαρή Έλλειψη» τα οχήματα στα οποία διαπιστώνεται ανακολουθία αλλά απλά θα υπάρχει η ένδειξη της ανακολουθίας χιλιομέτρων στο Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου.

 

Τέλος οι ιδιοκτήτες μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με γυρισμένα χιλιόμετρα που τα έχουν αποκτήσει εν αγνοία τους θα μπορούν ενεργοποιούν τη διαδικασία επιβολής των ποινικών κυρώσεων που αφορούν στην παραποίηση του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων με την υποβολή μιας υπεύθυνης δήλωσης στα ΚΤΕΟ.

Επίσης από τον Σύνδεσμο ΙΚΤΕΟ προτείνεται να επανεξεταστούν άμεσα και τα παρακάτω ζητήματα: 

Α) Μεταχειρισμένα οχήματα εισαγωγής. Να συμπεριληφθούν στις ενδείξεις χιλιομετρητών, στη βάση του μηχανογραφικού συστήματος που τηρείται στο ΥΜΕ, τα χιλιόμετρα που καταγράφηκαν κατά τη διαδικασία εισαγωγής των μεταχειρισμένων οχημάτων. Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από έγγραφα ΚΤΕΟ του εξωτερικού, στοιχεία τιμολογίων και λοιπών εγγράφων που κατατίθενται στα τελωνεία της χώρας μας.

Β) Στις περιπτώσεις των TAXI. Να δοθεί οδηγία το ιστορικό των χιλιομέτρων αυτών των οχημάτων να προκύπτει από τον αριθμό πλαισίου και όχι σύμφωνα με την πινακίδα, καθώς ως γνωστόν οι άδειες ΤΑΧΙ ακολουθούν κατά κύριο λόγο τα πρόσωπα ιδιοκτησίας και όχι τα οχήματα.  

Γ) Στις περιπτώσεις ρυμουλκών και ρυμουλκούμενων με την ίδια πινακίδα. Το Μ.Σ. του ΥΜΕ να μην στέλνει ιστορικό για το ρυμουλκούμενο  αλλά μόνο για το ρυμουλκό. Οι μηδενικές ενδείξεις που «στέλνει» για το ρυμουλκούμενο δημιουργούν πλαίσιο λανθασμένων ανακολουθιών στο ιστορικό των ρυμουλκών.  

Δ) Ανθρώπινα λάθη κατά την καταγραφή χιλιομέτρων σε προηγούμενους ελέγχους στα ΚΤΕΟ. Να οριστούν διαδικασίες διόρθωσης λαθών καταγραφής σε προηγούμενους ελέγχους ΚΤΕΟ, λόγω ανθρώπινου λάθους.