Tavares: Η Stellantis θα είναι πολύ δυνατή στην Ευρώπη

630
Carlos Tavares Speaking

Ο όμιλος Volkswagen θα είναι ο κύριος ανταγωνιστής και σημείο αναφοράς για τη Stellantis.

Αυτό τόνισε, σε μια μακρά και λεπτομερή συνέντευξη στην Automotive News Europe, ο Carlos Tavares, ο νούμερο ένα της PSA και μελλοντικός επικεφαλής του νέου ομίλου αυτοκινήτων που θα προκύψει από τη συγχώνευση με τη Fiat Chrysler.  «Η Stellantis θα είναι πολύ ισχυρή στην Ευρώπη, όχι ακριβώς στο μέγεθος του ομίλου Volkswagen, αλλά αρκετά παρόμοιο (το συνολικό μερίδιο θα είναι 21% έναντι περίπου 25% των Γερμανών)», εξηγεί ο Πορτογάλος εκτελεστικός.  «Έχω τεράστιο σεβασμό για τη Volkswagen επειδή κάνουν μια φανταστική δουλειά – παίρνουν πολλές θαρραλέες αποφάσεις και προχωρούν έντονα στην ηλεκτροκίνηση, γεγονός που τους καθιστά έναν μεγάλο αντίπαλο για εμάς και ένα σημείο αναφοράς κατά του οποίου έχουμε την ευκαιρία να ανταγωνιστούμε». Τούτου λεχθέντος, ο Tavares πετάει το γάντι: “Γνωρίζουμε ότι θα είναι μπροστά μας στην Ευρώπη, αλλά δεν θα είμαστε πολύ πίσω και θα προσπαθήσουμε να την ανταγωνιστούμε με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο, με μια διαφορετική προσέγγιση στο επιχειρηματικό μας μοντέλο, αλλά και με ένα  διψήφιο χαρτοφυλάκιο μάρκας, όπως το δικό τους».

Η δημιουργία της υπεραξίας.

Ο Tavares, ο οποίος επιβεβαίωσε την επανείσοδο της μάρκας της Peugeot στη Βόρεια Αμερική παρά την τοπική παρουσία των εμπορικών σημάτων της FCA, ρωτήθηκε επίσης για το ζήτημα των συνεργιών.  Υπογραμμίζοντας, για άλλη μια φορά, την αξία που δημιουργήθηκε από τη συγχώνευση και για πρώτη φορά ο Tavares μίλησε με αριθμούς. Οι αναμενόμενες συνέργειες αυξήθηκαν πρόσφατα από 3,7 δισεκατομμύρια σε 5 δισεκατομμύρια ετησίως χάρη στην εργασία 25 διυπηρεσιακών ομάδων, οι οποίες είχαν επιφορτιστεί με τη διεξαγωγή των διαπραγματεύσεων για τη συγχώνευση και τη λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων για την ολοκλήρωση της κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021, πιθανώς και μετά τις συνεδριάσεις των μετόχων της 4ης Ιανουαρίου.  Τα 5 δισεκατομμύρια, υπογραμμίζει ο Tavares, δημιουργούν υπεραξία μεταξύ 20 και 25 δισεκατομμυρίων ευρώ και εδώ μιλάμε για ένα μεγάλο ποσό, αλλά μόνο αν γίνουν τα πάντα σωστά”.

Το ζήτημα του ντίζελ.

Προφανώς, δεν μπορούσε να μην γίνει αναφορά στο ζήτημα της ηλεκτροκίνησης και έμμεσα στο ντίζελ, ένας κινητήρας που θα συνεχίσει να προσφέρει η Stellantis εφόσον υπάρχει επαρκής ζήτηση.  Η PSA, εξηγεί ο Διευθύνων Σύμβουλος, «συνεχίζει να πωλεί αυτοκίνητα ντίζελ επειδή οι πελάτες μας ζητούν να το πράξουμε. Το μείγμα πωλήσεων μας είναι αρκετά σταθερό και το ντίζελ έχει μερίδιο περίπου 30%. Πριν από μερικά χρόνια ήταν ελαφρώς πάνω από το  50%. Είμαι βέβαιος ότι στο εγγύς μέλλον θα πρέπει να κλείσουμε τις εργασίες ανάπτυξης κινητήρων ντίζελ και να τις αντικαταστήσουμε με καινοτομίες γύρω από τους ηλεκτρικούς κινητήρες μας. Όσο οι πελάτες μας είναι ικανοποιημένοι με τους πετρελαιοκινητήρες μας και παράλληλα συμμορφωνόμαστε με τους κανόνες, αυτό είναι εντάξει.  Αλλά θα έρθει η στιγμή που οι περιορισμοί θα δημιουργήσουν ένα επιπλέον κόστος ή κατανάλωση μηχανολογικών πόρων τόσο σημαντικών ώστε η ανακατανομή αυτών των πόρων θα είναι αναπόφευκτη».

Εξηλεκτρισμός.

Η ανακατανομή που δεν υπάρχει περιθώριο να αποτύχει, αφορά όλες τις νέες μορφές κινητικότητας, όπου ο γαλλικός όμιλος έχει επενδύσει μεγάλα ποσά τα τελευταία χρόνια για να φθάσει, σήμερα, να σεβαστεί τα όρια των εκπομπών ρύπων.  «Ο συνδυασμός πωλήσεων ηλεκτροκίνητων οχημάτων αυξάνεται αρκετά γρήγορα. Στην Ευρώπη είμαστε ο κορυφαίος κατασκευαστής αυτοκινήτων όσον αφορά τον ρυθμό μείωσης των εκπομπών, πράγμα που σημαίνει ότι καταφέραμε να φέρουμε τις σωστές τεχνολογίες με τον σωστό ρυθμό στην αγορά για να το υποστηρίξουμε.  πολύ σημαντική τάση που απαιτείται από τις εταιρείες στις οποίες δραστηριοποιούμαστε. Είμαι επίσης ευχαριστημένος με τη στρατηγική που εφαρμόσαμε πριν από χρόνια», επισημαίνει ο Tavares.  «Όλες οι τεχνολογίες και τα προϊόντα που πουλάμε αυτή τη στιγμή, είτε πρόκειται για καθαρά ηλεκτρικά οχήματα είτε για επαναφορτιζόμενα υβριδικά (Plug-In), αποφασίστηκαν το 2014».  Ο Διευθύνων Σύμβουλος υπενθύμισε επίσης τη νέα ηλεκτρική πλατφόρμα, την eVMP, η οποία θα χρησιμοποιηθεί από το 2023 και μετά.

Οι νέοι κανόνες για τις εκπομπές.

Όσον αφορά τα νέα όρια εκπομπών, ο Tavares αναμένει ότι οι κανόνες θα γίνονται όλο και πιο αυστηροί και επαναλαμβάνει την προοπτική περαιτέρω ενοποίησης του τομέα. «Σε σύγκριση με το 2021, ο κανονισμός για το 2030 προβλέπει μείωση του CO2 κατά 37,5%, προκειμένου να ευθυγραμμιστεί με την Πράσινη Συμφωνία που ετοιμάζει η Ευρώπη. Πιστεύω ότι το -37,5% θα γίνει κάτι περισσότερο. Νομίζω ότι η προσέγγιση της ΕΕ είναι η ακόλουθη. Σταματήστε να κατασκευάζετε αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης, μετατρέψτε όλη την παραγωγή σε αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών, που σημαίνει ηλεκτροκίνηση και βεβαιωθείτε ότι το κάνετε γρήγορα. Η ταχύτητα με την οποία μπορούμε να το κάνουμε θα δημιουργήσει τεράστιο άγχος στον κλάδο», τόνισε ο Tavares. «Οι εταιρείες που δεν μπορούν να προσαρμοστούν σε αυτές τις νέες συνθήκες κινδυνεύουν να εξαφανιστούν ή να συγχωνευθούν με άλλες εταιρείες. Δεν είναι μόνο πρόβλημα για τους κατασκευαστές. Στην Ευρώπη υπάρχουν 14 εκατομμύρια άνθρωποι που εργάζονται στη αυτοκινητοβιομηχανία και πρέπει να σκεφτούμε το οικοσύστημα που μας περιβάλλει για να δούμε αν μπορεί να κινηθεί με την ίδια ταχύτητα όπως το κάνουμε. Συχνά ακούμε ότι οι κατασκευαστές μοιάζουν με δεινόσαυρους, αλλά αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Γινόμαστε μια πολύ εξελιγμένη, ευθυγραμμισμένη και συγκεντρωμένη βιομηχανία που μπορεί να εκπλήξει μερικούς των εμπλεκομένων μερών».

Χρειάζονται εύλογοι χρόνοι.

Τέλος, ο Tavares επαναλαμβάνει την ανάγκη για μεγαλύτερο διάλογο με τα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα για τον καθορισμό νέων κανονισμών για τις εκπομπές και τις πολιτικές για την προώθηση της κινητικότητας χαμηλών εκπομπών.  «Ως Διευθύνων Σύμβουλος, λέω ότι ηγούμενος αυτού του αγώνα, αναπτύσσουμε γρήγορα την τεχνολογία που χρειαζόμαστε, ενσωματώνοντας κάθετα τη μηχανική και την κατασκευή των κύριων εξαρτημάτων όπως κινητήρες, κιβώτια και μπαταρίες. Έχουμε ολοκληρώσει και έχουμε λάβει τις αποφάσεις. Έχουμε κερδίσει χρήματα για να επενδύσουμε σε αυτές τις επιχειρήσεις. Τώρα, ας δούμε πώς συμπεριφερόμαστε στην εκτέλεση όλων αυτών».  Ως πολιτικός, ωστόσο, ο Tavares λέει ότι δεν θα τολμούσε να επιβάλει το ίδιο πράγμα, για παράδειγμα, σε έναν κατασκευαστή αεροσκαφών. «Δεν θα έλεγα χρειάζεστε πέντε χρόνια για να το κάνετε, αλλά θα σας δώσω δύο. Γιατί; Επειδή αυτό δημιουργεί προφανές πρόβλημα ασφάλειας για τους καταναλωτές που θα χρησιμοποιήσουν αυτά τα αεροπλάνα. Εάν μεταφέρουμε αυτόν τον συλλογισμό στην αυτοκινητοβιομηχανία, πρέπει να γνωρίζουμε ότι πρέπει να προμηθεύσουμε τους κατασκευαστές μπαταριών, τους κατασκευαστές και τους μηχανικούς, οι οποίοι είναι υπεύθυνοι για την ενέργεια του οχήματος και όλες τις συσκευές ασφαλείας, ένα λογικό χρονοδιάγραμμα για την εκτέλεση της εργασίας τους».