Ο δύσκολος χειμώνας του Κυριάκου Μητσοτάκη

231

Γράφει ο Ηλίας Ψυχογιός*

Οι πρώτες 60 ημέρες της νέας Κυβέρνησης ήταν όντως εντυπωσιακές. Η πλήρωση των θέσεων των Γενικών Γραμματέων μέσα σε ελάχιστες μέρες, ενώ στο παρελθόν περνούσαν μήνες, ήταν μία κίνηση ενδεικτική σοβαρής προετοιμασίας.

Η εμπροσθοβαρής μείωση φόρων, ώστε το αποτέλεσμά της να φανεί άμεσα και όχι στο τέλος της τετραετίας, ήταν επίσης μία επιτυχημένη στρατηγική κίνηση. Αποδεικνύει ότι ο Πρωθυπουργός επιθυμεί να κερδίσει τον κόσμο με όπλο αυτό που απασχολεί περισσότερο τον καθένα: την τσέπη του.

Το “ξεκόλλημα” των επενδύσεων επίσης, η φορολογική κατοικία (αναφορά την οποία λίγοι πρόσεξαν), τα κίνητρα στις επιχειρήσεις για παροχές σε είδος προς τους εργαζόμενους (επίσης λίγοι το πρόσεξαν), η μείωση του φόρου στο 10% στα αγροτικά οχήματα… όλα οδεύουν προς τη θετική κατεύθυνση.

Μόνο που το καλοκαίρι τελείωσε και έρχονται οι κρύες μέρες. Έρχονται οι μέρες του προϋπολογισμού της επόμενης χρονιάς, στον οποίο θα πρέπει να προβλεφθούν ακόμα μεγαλύτερες οικονομικές “ανάσες” προς τους πολίτες. Βλέπετε, οι Έλληνες είναι σαν τα μικρά παιδιά: Αν τους δώσεις ένα σοκολατάκι, θέλουν όλο το κουτί! Και το θέλουν αμέσως!

Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε αν υπάρχουν περιθώρια για επιπλέον μειώσεις στους φόρους και κίνητρα για τις επιχειρήσεις. Ελπίζουμε και ευχόμαστε να υπάρχουν. Αλλά είναι βέβαιο πως μετά από 10 συνεχόμενα χρόνια περικοπών και φορολόγησης των πάντων, κινουμένων, ακινήτων, πλεούμενων και ιπταμένων, οι πολίτες το μόνο που επιθυμούν είναι να ζήσουν καλύτερα.

Το ερώτημα προς τους πολίτες είναι σαφές: Θέλουμε να περιμένουμε να ανακάμψει η οικονομία πριν ζητήσουμε “την Άρτα και τα Γιάννενα” ή θέλουμε “τα πάντα όλα τώρα”;

Διαβάστε περισσότερα στο socialsecurity.gr

*Ο Ηλίας Ψυχογιός έχει σπουδάσει Διοίκηση Επιχειρήσεων στην Ελλάδα και Τεχνολογίες Διαδικτύου στη Σκωτία. Έχει εργαστεί σε πολυεθνικές εταιρείες του τουρισμού και της πληροφορικής στην Ελλάδα και το Λουξεμβούργο.