Στη διαπίστωση ότι μεγάλη μερίδα μαθητών κινδυνεύει να ολοκληρώσει το σχολείο λειτουργικά αναλφάβητη, καταλήγει η ανεξάρτητη Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΑΔΙΠΠΔΕ), δηλαδή η αρμόδια αρχή του υπουργείου Παιδείας στην ετήσια έκθεσή της για το 2019.
Ενδεικτικά, οι μαθητές της Β’ Λυκείου στα Γενικά Λύκεια βαθμολογήθηκαν σε ποσοστό 48,4% κάτω από τη βάση στη Φυσική, σε ποσοστό 44,2% κάτω από τη βάση στη Γεωμετρία και σε ποσοστό 38,9% κάτω από τη βάση στην Άλγεβρα.
Στην έκθεση επισημαίνεται ότι το πρόβλημα δεν εντοπίζεται μόνο στο Λύκειο, άλλα αφορά όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες και γίνεται αναφορά στην ανάγκη άμεσης παρέμβασης.
Η ΑΔΙΠΠΔΕ επικαλείται για το συμπέρασμά της αυτό τα στοιχεία από τις απογοητευτικές επιδόσεις των μαθητών της Β Λυκείου σε Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια για το σχολικό έτος 2017-2018.
Ακόμα χειρότερη είναι η εικόνα στα επαγγελματικά λύκεια:
Ένας στους πέντε πήρε κάτω από τη βάση στη Γλώσσα
Το 52,7% πήρε κάτω από τη βάση στην Άλγεβρα και το 51,3% στη Γεωμετρία
Στο 41% οι βαθμολογίες κάτω από τη βάση στη Φυσική και στο 40,8% στη Χημεία.