To βελτιωμένο master plan του ΟΛΠ στην Επιτροπή Ανάπτυξης Λιμένων

153

Το βελτιωμένο επενδυτικό σχέδιο του ΟΛΠ για το λιμάνι του Πειραιά, στ’ οποίο περιλαμβάνονται η κατασκευή τέταρτου προβλήτα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και το κέντρο εξυπηρέτηση επιβατών στους σταθμούς κρουαζιέρας με καταστήματα χωρίς δασμούς (Duty Free Shops), πρόκειται να εξεταστεί από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) του υπουργείου Ναυτιλίας, την Τετάρτη, 25 Σεπτεμβρίου.

Στελέχη της λιμενικής βιομηχανίας εκτιμούν ότι η υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου από τον ΟΛΠ, αφού εξετασθεί και εγκριθεί από την ΕΣΑΛ, θα επιφέρει εντυπωσιακά οφέλη για το λιμάνι του Πειραιά, αφού αναμένεται να υλοποιηθούν έργα ύψους 800 εκατομμυρίων ευρώ.

Στα σχέδια προβλέπεται η κατασκευή νέου προβλήτα στα ανατολικά του Προβλήτα 1. Η δυναμικότητά του θα είναι στα 2,8 εκατ. teu, αυξάνοντας το συνολικό capacity (χωρητικότητα) του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας πάνω από τα 10 εκατ. teus.

Τα νέα σχέδια ανάπτυξης του Λιμανιού του Πειραιά, πριν συζητηθούν στην ΕΣΑΛ, θα πρέπει να περάσουν από διαδικασία διαβούλευσης με τους εμπλεκόμενους φορείς υποστηρίζει σε ανακοίνωσή του ο τομεάρχης Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριος Σαντορινιός. Αναφέρει επίσης ότι μέχρι σήμερα αν και ζητήθηκε ήδη από τις 11 Σεπτεμβρίου, με Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφου από έξι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, δεν έχει κατατεθεί δημόσια το Master Plan.

Διευκρινήσεις για όσα προβλέπει το νέο master plan του ΟΛΠ , θα ζητήσει στην επικείμενη συνεδρίαση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), ο δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης, που συμμετέχει σ΄αυτήν με τη θεσμική του ιδιότητα .

Ο κ. Μώραλης ενημέρωσε το Δημοτικό Συμβούλιο του Πειραιά ότι με καθυστέρηση τους δόθηκε το κείμενο του νέου master plan, που είναι εκατοντάδες σελίδες και ήδη ο δήμος το επεξεργάζεται.

Ο κ. Μώραλης έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην πρόβλεψη του νέου master plan για 22.000 τμ για duty free. Όπως είπε, αν και στο αρχικό προβλέπονταν 40.000τμ και τα 22.000 τμ είναι πολλά αν πρόκειται στο σύνολο τους να αφορούν καταστήματα . Σχετικά με τη νότια προβλήτα για τα κρουαζιερόπλοια είπε ότι ο δήμος επιμένει τα πλοία που θα δένουν εκεί να ηλεκτροδοτούνται από την στεριά. Επίσης ζήτησε να κατατεθούν στο δήμο όλες οι σχετικές μελέτες ( κυκλοφοριακές , περιβαλλοντικές κ.α.).