Αλλαγές στα POS φέρνει η σύνδεση με τις ταμειακές μηχανές

243

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την οριστική διασύνδεση των POS και των ταμειακών μηχανών, μια διαδικασία που έχει καθυστερήσει να εφαρμοστεί.

Η διασύνδεση των ταμειακών με τα POS και τα ηλεκτρονικά συστήματα της ΑΑΔΕ θα αποτελέσει ακόμα ένα όπλο στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής, καθώς θα δώσει τη δυνατότητα στις φορολογικές Αρχές να έχουν πλήρη και σε πραγματικό χρόνο εικόνα για το ύψος και τον χρόνο έκδοσης των αποδείξεων λιανικής πώλησης. Με το νέο σύστημα τα τερματικά αποδοχής καρτών πληρωμών (EFT POS) δεν θα επιτρέπεται να λειτουργούν αυτόνομα για χρεωστικές συναλλαγές, δηλαδή για πληρωμές με κάρτα, δεν θα επιτρέπεται να εισάγεται με πληκτρολόγηση στο POS το ποσό πληρωμής, αλλά το ποσό θα βγαίνει από την ταμειακή μηχανή.

  • Η συναλλαγή ξεκινά από τον Φορολογικό Ηλεκτρονικό Μηχανισμό (ΦΗΜ), δηλαδή τις εξελιγμένες ταμειακές μηχανές για τις συναλλαγές λιανικής. Ο χειριστής επιλέγει «πληρωμή με κάρτα» και ο ΦΗΜ στέλνει σχετικό αίτημα στο σύστημα πληρωμών με κάρτες EFT/POS
  • Το σύστημα EFT/POS επιβεβαιώνει αυτόματα στον Φορολογικό Μηχανισμό τη λήψη του αιτήματος, θέτοντάς τον σε αναμονή του αποτελέσματος
  • Το POS συνδέεται με τον Πάροχο Υπηρεσιών Πληρωμών (τράπεζα ή αντίστοιχη υπηρεσία πληρωμών) και λαμβάνει πληροφορία αν υπήρξε (α) online έγκριση, (β) offline έγκριση, (γ) απόρριψη offline ή (δ) διακοπή της συναλλαγής
  • Το σύστημα EFT/POS αποκρίνεται στον ΦΗΜ με το τελικό αποτέλεσμα: απόρριψη ή έγκριση. Επιπλέον, ταυτόχρονα με την έγκριση, στέλνει τα βασικά στοιχεία της συναλλαγής (αριθμός συναλλαγής, κωδικός έγκρισης κ.λπ.) αλλά και δεδομένα για εκτύπωση της απόδειξης από τον ΦΗΜ, εφόσον αυτός το υποστηρίζει
  • Ο Φορολογικός Μηχανισμός – ΦΗΜ επιβεβαιώνει τη λήψη του τελικού αποτελέσματος. Σε περίπτωση που η επιβεβαίωση αυτή για οποιοδήποτε λόγο δεν τεκμηριωθεί από το σύστημα EFT/POS, δίνεται εντολή για έλεγχο

Παράλληλα, με απόφαση του υπουργείου Οικονομικών και της ΑΑΔΕ προβλέπονται βελτιώσεις και χρονικές «ανάσες» σε πάνω από 1.300.000 επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες για τη διαβίβαση των δεδομένων των συναλλαγών στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA.

Συγκεκριμένα:

  1. Από 1ης Απριλίου 2024 η διαβίβαση της σύνοψης παραστατικών συναλλαγών μέσω προγραμμάτων διαχείρισης επιχειρήσεων (εμπορικό/ λογισμικό, ERP) θα γίνεται σε πραγματικό χρόνο
  2. Χρόνος διαβίβασης στο myDATA μέσω της Φόρμας Καταχώρισης: Για το έτος 2023 οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν τη φόρμα καταχώρισης υποχρεούνται να διαβιβάζουν τις συνόψεις των παραστατικών τους εντός της επόμενης ημέρας από την ημερομηνία έκδοσης. Κατ’ εξαίρεση, οι επιχειρήσεις που το προηγούμενο φορολογικό έτος είχαν ακαθάριστα έσοδα έως 10.000 ευρώ μπορούν να διαβιβάζουν τα σχετικά δεδομένα μέσω της ειδικής φόρμας καταχώρισης της ΑΑΔΕ έως τη 10η ημέρα του επόμενου μήνα εντός του οποίου εκδίδονται
  3. Ταμειακές μηχανές: Μετατίθεται για την 1η Απριλίου 2023 η υποχρέωση διαβίβασης των αποδείξεων που εκδίδονται από ταμειακές μηχανές. Έως την 31η Μαρτίου 2023 τα σχετικά δεδομένα εξακολουθούν να διαβιβάζονται μέσω των προγραμμάτων διαχείρισης επιχειρήσεων (λογιστικό ERP) ή της ειδικής φόρμας καταχώρισης της ΑΑΔΕ e-send
  4. Ηλεκτρονική τιμολόγηση: Επεκτείνεται σε έξι μήνες το στάδιο προσαρμογής στην έκδοση παραστατικών αποκλειστικά με ηλεκτρονική τιμολόγηση μέσω Παρόχου για όσες επιχειρήσεις επιλέξουν αυτόν τον τρόπο έκδοσης και διαβίβασης παραστατικών. Η δυνατότητα αυτή αφορά τις συναλλαγές χονδρικής με άλλες υπόχρεες επιχειρήσεις όσο και τις συναλλαγές με το Δημόσιο, στο πλαίσιο των δημόσιων συμβάσεων