Άστυ Project: Η ηλεκτροκίνηση στα Ελληνικά

321

Ρεπορτάζ Νίκος Μιχαλόπουλος

Η ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία ποτέ δεν πρωταγωνίστησε στον τομέα της, παρόλο που το «εθνικό αυτοκίνητο» αποτελούσε πάντα τον διακαή πόθο όλων των Ελλήνων, αυτοκινητόφιλων και μη. Δυστυχώς πάντα πολεμήθηκε και σαμποταρίστηκε από την ελληνική πολιτεία, δυναμιτίζοντας μεγάλες ευκαιρίες.

Ευκαιρίες όπως αυτή του Enfield Neorion 8000, του καινοτόμου μικρού ηλεκτρικού αυτοκινήτου που κατασκευαζόταν στην Σύρο, το οποίο έπεσε θύμα της κρατικής γραφειοκρατίας και αναλγησίας.

Πλέον διανύουμε την εποχή της ηλεκτροκίνησης, ίσως οι πιο ρομαντικοί να αναπολούμε την αναβίωση του μικρού αυτού ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Το δρόμο που χάραξε το μικρό Enfield, ακολουθεί ένα ενδιαφέρον και συνάμα φιλόδοξο Project, με στόχο να βάλει δυναμικά την Ελλάδα στον χάρτη της ηλεκτροκίνησης.

Το meaculpa.gr ήρθε σε επαφή με τον επικεφαλής του Project και Exterior Design Director κ. Ηλία Σελέκο, ο οποίος ανέπτυξε την κεντρική ιδέα του Concept.

Ειδικότερα

Βιώσιμη κινητικότητα στην πόλη

Ένας βέλτιστος συνδυασμός μετακίνησης στον ιστό της πόλης, πρέπει να περιλαμβάνει έναν συμπληρωματικό κοινόχρηστο στόλο υπερελαφρών προσωπικών μέσων μεταφοράς, που μπορεί να περικλείει δίτροχα και τρίτροχα ποδήλατα, ηλεκτρικά ποδήλατα, Scooters και Microcars. Αυτά σε συνδυασμό με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς – Μετρό, Τραμ, mini bus, Τρόλεϊ, μπορούν να επιτελέσουν ένα άριστο οικολογικό αποτύπωμα και έξυπνης μετακίνησης καλύπτοντας 99% τις ηλικιακές ομάδες μιας πόλης… Αλλά και πέριξ αυτής.

Αυτήν την πρόκληση για την άνετη και οικολογική μετακίνηση στην πόλη και όχι μόνο καλύπτει το ηλεκτρικό όχημα πόλης στην κατηγορία L7e-Quadricycles. Με περιορισμένο όγκο καταλαμβάνει πολύ μικρό χώρο, όπως μια μοτοσυκλέτα μεγάλου κυβισμού, ευέλικτο, με μεγάλη αυτονομία κίνησης από 160 έως 200 χλμ. μέχρι να ξαναφορτιστεί ενώ μια κοινή πρίζα souko είναι αρκετή για να το φορτίσει σε περίπου 7 ώρες και με νυχτερινό τιμολόγιο. Σε δημόσιο ή ιδιωτικό ταχυφορτιστή χρειάζεται 30′ για το 80% της μπαταρίας.

Το L7e μπορεί να καλύψει μια μεγάλη γκάμα επαγγελματιών και εταιρειών, καθώς και δημοσίων οργανισμών, δήμων και παραθεριστικών οικισμών σε νησιά και παραλιακές τοποθεσίες. Το άστυ πρότζεκτ φέρνει την αστική μετακίνηση από το μέλλον.

The Quadricycle Urban electric Vehicle

Ένα μοναδικό μικρό ηλεκτρικό όχημα που δεν ρυπαίνει το περιβάλλον, ειναι αθόρυβο και ευέλικτο ώστε να κινήται ιδανικά μέσα στους εσωτερικούς χώρους ενός τουριστικού συγκροτήματος, δίνοντας την δυνατότητα στους πελάτες να μετακινούνται με ασφάλεια, ευκολία και  πρακτικότητα. Με αυξημένο ύψος απο το έδαφος (εως 25cm) και με τετρακίνηση απευθείας στους 4 τροχούς και συνολική ισχύς 12Kw των 4ων ηλεκτροκινητήρων, το κάνει το ιδανικό και για εκτός δρόμου κίνηση σε αμμουδιές και χωμάτινες διαδρομές.

Πλήρως εξοπλισμένο με τα αναγκαία αξεσουάρ και (Gadgets) στο εσωτερικό της καμπίνας του, με αιρ κοντίσιον, μικρό ψυγείο αναψυκτικών, και θέσεις για οδηγό και δύο συν-επιβαίνοντες με μικρό χώρο ατομικών αποσκευών, η αναδιπλώνωντας το πίσω κάθισμα ολόκληρο η ½ να μπορεί να μεταφερθεί ικανοποιητικός όγκος. Η αυτονομία του  κυμαίνεται απο 160 χλμ. εως και 200 χλμ. (ανάλογα το πακέτο των μπαταριών) και φορτίζει σε απλή πρίζα 16Α για 6-7 περίπου ώρες, ενώ σε ταχυφορτιστή πολύ γρηγορότερα.

Σε τουριστικές περιοχές δύναται να ενοικιάζεται από εταιρείες ενοικίασης η και από την δημοτική αρχή της περιοχής σε δημότες και τουρίστες  με κάποιο μικρό χρηματικό αντίτυπο. Τέλος οι χρωματικοί συνδυασμοί  και τα graphities που μπορούν να προστίθενται στο αμάξωμα του οχήματος είναι πολλοί και δίνουν μια ακόμα ευχάριστη αισθητική οπτική στο ηλεκτρικό όχημα, ενώ μπορούν και να παίξουν και διαφημιστικό ρόλο από sponsors.

Αστικό ηλεκτρικό όχημα πόλης

Το αστικό ηλεκτρικό όχημα πόλης κατηγορίας (L7e) είναι τριθέσιο, ευέλικτο και ελαφρύ ώστε να κυκλοφορεί εύκολα στα αστικά κέντρα των πόλεων, καθώς και σε τουριστικές περιοχές, θέρετρα και νησιά. Εχει μικρες διαστάσεις και μπορεί να παρκάρει σαν μία μεγάλη μοτοσυκλέτα. Η μελέτη κατασκευής και παραγωγής του είναι σχετικά εύκολη με πολύ λίγα εξαρτήματα (κωδικούς) και οικολογική όπως και το ίδιο το όχημα.

Θα προσφέρεται σε 3 βασικές εκδόσεις, επιβατικό, επαγγελματικό και αγροτικό (Pick Up) και σε 3 επίπεδα εξοπλισμού, ενώ θα εξοπλίζεται με στάνταρ κλιματισμό (air contition) και έξυπνες εφαρμογές πλοήγησης καλ.

Επιπλέον ο οδηγός του ηλεκτρικού οχήματος θα έχει την δυνατότητα να μπορεί εσωτερικά να φορτίζει τις μπαταρίες του όσο θα είναι σταματημένο από μία (extra) συσκευή φόρτισης.

Τέλος ο αποθηκευτικός χώρος του οχήματος παρά τις μικρές διαστάσεις του με ριγμένα πλήρως τα πίσω καθίσματα χωρά 600 λίτρα περίπου αποσκευών η μία ευρωπαλέτα διαστάσεων:1200Χ800 χιλιοστά.  

Μέσα στο 2020 τα πρωτότυπα δοκιμών

Λίγο πριν κλείσουμε ο κ. Σελέκος μας αποκάλυψε πως λέγοντας το εξής «Αυτό τον καιρό ετοιμάζουμε την ειδική συσκευή extra φόρτισης των μπαταριών του οχήματος και ταυτόχρονα αναμένουμε να έρθουν να ολοκληρώσουμε τις συζητήσεις χρηματοδότησης του Project από έναν ή και περισσότερους χρηματοδότες από το εξωτερικό» και συνέχισε «Ενώ τέλος ευελπιστούμε ότι μέσα στο 2020 θα έχουμε ολοκληρώσει και το λειτουργικό πρωτότυπο του ηλεκτρικού οχήματος για τις πρώτες δοκιμαστικές βόλτες κο».

Το Άστυ Project είναι ένα πολύ φιλόδοξο σχέδιο που περικλείει την βιώσιμη ανάπτυξη, ένα πλάνο που ικανοποιεί σε έναν βαθμό τον ελληνικό πόθο για την δημιουργία του «εθνικού αυτοκινήτου» αλλά παράλληλα προσφέρει μια ευκαιρία για την δημιουργία θέσεων εργασίας και υγιούς ανάπτυξης, εφόσον η πολιτεία δώσει τα κατάλληλα κίνητρα για να κρατήσει την παραγωγή εδώ.