Γαλλία: Προβάδισμα της δεξιάς στους νέους – Σε απόγνωση οι αριστεροί καταφεύγουν στα κοινωνικά δίκτυα σε μια απέλπιδα προσπάθεια

107

Ο διαδικτυακός ακτιβισμός κυριαρχεί στην προεκλογική εκστρατεία της Γαλλίας με τους υποστηρικτές της αριστεράς να χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να προσεγγίσουν τους νέους ψηφοφόρους.

Μετά την επικράτηση του δεξιού Εθνικού Συναγερμού (RN) στις ευρωεκλογές της 6ης-9ης Ιουνίου, η αντεπίθεση της Αριστεράς οργανώνεται μέσω δικτύων όπως το Discord.

Ο Ταζιό, συνιδρυτής ενός διακομιστή Discord με τίτλο «La gauche d’internet» (η αριστερά του διαδικτύου), είναι ένας από αυτούς που χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για να δημιουργήσουν συμπάθεια για την Αριστερά και να προσελκύσουν νέους ψηφοφόρους.

Ένας διακομιστής Discord μπορεί να έχει πολλαπλά κανάλια κειμένου. Συνήθως χρησιμοποιούνται από την κοινότητα για να θέτει και να απαντά σε ερωτήσεις και να μοιράζεται αστεία και μιμίδια.

«Οι ευρωπαϊκές εκλογές ήταν ένα ηλεκτροσόκ. Το Rassemblement National [RN] κέρδισε πολύ έδαφος μεταξύ των νέων, ενώ, ιστορικά, ήταν η Αριστερά που κατείχε αυτή τη θέση», δήλωσε ο Ταζιό Brussels Signal.

«Η ακροδεξιά καταλαμβάνει το χώρο. Οργανώνονται σε κανάλια ενημέρωσης όπως το WhatsApp ή το Telegram. Έχουμε πλέον συνειδητοποιήσει ότι το διαδίκτυο μπορεί επίσης να είναι ένα πεδίο αντιπαράθεσης», πρόσθεσε.

Μέσω του La gauche d’internet, αριστεροί ακτιβιστές κατακλύζουν τα κοινωνικά δίκτυα με διαφημίσεις για τη γαλλική αριστερή συμμαχία, το Νέο Λαϊκό Μέτωπο.

Δημιουργούν επίσης φυλλάδια και σπασμωδικά «μοντάζ» πολιτικών προσώπων (μιμίδια) με ποπ μουσική.

Ο διακομιστής είναι οργανωμένος σε τέσσερις κατηγορίες: Διαχειριστές κοινότητας, δημιουργοί δημιουργικού περιεχομένου, ειδησεογραφικές αγρυπνίες και ακτιβιστές. Κάθε κατηγορία έχει συγκεκριμένο ρόλο για την «εκστρατεία στα κοινωνικά δίκτυα για το Νέο Λαϊκό Μέτωπο».

Σύμφωνα με τον Ταζιό, η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης με αυτόν τον τρόπο θα συνεχιστεί με την πάροδο του χρόνου, αλλά το περιεχόμενο θα εξαρτηθεί από τα αποτελέσματα των πρόωρων γαλλικών εκλογών.

Διαβεβαίωσε ότι οι μέθοδοί του αποδίδουν.

«Μια κοπέλα σχολίασε ότι τώρα θα ψήφιζε τον Νταβίντ Ζιρό, μέλος του ακροαριστερού κόμματος La France Insoumise (Ανυπότακτη Γαλλία), επειδή παίζει Call of Duty και φαίνεται ωραίο», είπε.

Το La gauche d’internet απευθύνεται σε εκείνους που συνήθως δεν ψηφίζουν, και τους «fachés pas facho», δηλαδή τους θυμωμένους αλλά όχι φασίστες Γάλλους πολίτες.

Οι ακτιβιστές δεν είναι οι μόνοι που χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για προεκλογικούς σκοπούς- οι πολιτικοί ασχολούνται επίσης με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ιδίως ο πρόεδρος του RN Ζορντάν Μπαρντελά.

Ο 28χρονος είναι γνωστός στη νεολαία για τις προηγούμενες δραστηριότητές του στο διαδίκτυο. Ως έφηβος, συνήθιζε να μεταδίδει περιεχόμενο βιντεοπαιχνιδιών στο YouTube.

Ο Μπαρντελά χρησιμοποίησε τις γνώσεις του στο διαδίκτυο για να προσπαθήσει να κερδίσει τις ψήφους των νέων. Με 1,6 εκατομμύρια συνδρομητές στο TikTok, η παρουσία του στην πλατφόρμα του επιτρέπει να χτίσει υποστήριξη, ενώ παράλληλα τονίζει συγκεκριμένα θέματα.

Είναι αδύνατο να πούμε τι αντίκτυπο θα έχει αυτή η διαδικτυακή εκστρατεία στο εκλογικό αποτέλεσμα. Σύμφωνα με το Statista, λίγες ημέρες πριν από την πρώτη ψηφοφορία στις 30 Ιουνίου, το RN και το Νέο Λαϊκό Μέτωπο βρίσκονται στήθος με στήθος στους ψηφοφόρους μεταξύ 18-24 ετών με 35% το καθένα.

Αντίθετα, η Αναγέννηση του Γάλλου προέδρου Εμανουέλ Μακρόν απολαμβάνει μόλις 8% υποστήριξη μεταξύ των νέων.

Στη Γαλλία, το ποσοστό των «νέων» λέγεται ότι αντιπροσωπεύει μόλις κάτι παραπάνω από 5,2 εκατομμύρια ψηφοφόρους.

Πηγή: NewsFire.GR