Μητσοτάκης: Το «myConsulLive» συνδέει όλους τους Έλληνες του εξωτερικού με τις ελληνικές αρχές

380

Σε δοκιμαστική λειτουργία τέθηκε την Τρίτη το myConsulLive για την εξυπηρέτηση μέσω βιντεοκλήσης των Ελλήνων πολιτών, μονίμων κατοίκων εξωτερικού, από τα κατά τόπους Προξενικά Γραφεία Πρεσβειών, Γενικά Προξενεία και Προξενεία του Υπουργείου Εξωτερικών.

Την πλατφόρμα παρουσίασαν μέσω τηλεδιάσκεψης στον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη οι αρμόδιοι Υπουργοί Εξωτερικών Νίκος Δένδιας και Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης.

Πρόκειται για μια πλατφόρμα που σχεδιάστηκε από την Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης στα πρότυπα των αντίστοιχων υπηρεσιών ψηφιακών ραντεβού που ήδη παρέχουν τα ΚΕΠ, ο ΟΑΕΔ και η ΑΑΔΕ. Μέσω της υπηρεσίας οι απόδημοι Έλληνες αποκτούν τη δυνατότητα να διεκπεραιώνουν τις συναλλαγές τους με τις Αρχές του Υπουργείου Εξωτερικών χωρίς φυσική παρουσία, μέσω προγραμματισμένης βιντεοκλήσης με τον αρμόδιο υπάλληλο.

Η διαδικασία επιλογής του ψηφιακού ραντεβού και της εξυπηρέτησης με βιντεοκλήση ακολουθεί την ίδια φιλοσοφία με τις ήδη ενεργές πλατφόρμες. Έτσι, αρχικά ο ενδιαφερόμενος θα εισέρχεται στο myConsulLive.gov.gr, θα επιβεβαιώνει τα στοιχεία του μέσω των κωδικών του στο Taxisnet και στη συνέχεια θα επιλέγει την ημέρα και την ώρα που επιθυμεί από τη λίστα των διαθέσιμων ραντεβού. Στην έναρξη της βιντεοκλήσης η ταυτοπροσωπία θα διαπιστώνεται με επίδειξη του αντίστοιχου εγγράφου (ταυτότητας, διαβατηρίου κλπ) από πλευράς του πολίτη και εν συνεχεία ο υπάλληλος θα διεκπεραιώνει το αίτημα για το οποίο ορίστηκε το ραντεβού.

Οι παρεχόμενες με βιντεοκλήση υπηρεσίες είναι οι εξής:

· Έκδοση Πιστοποιητικού Μονίμου Κατοίκου Εξωτερικού

· Βεβαίωση οικογενειακής κατάστασης ή γέννησης

· Βεβαίωση διαμονής

· Αντίγραφα ή αποσπάσματα ληξιαρχικών πράξεων

· Δήλωση δικαιούχου σύνταξης

· Υποβολή αιτήσεων ή δηλώσεων στην Προξενική Αρχή.

Κατά την περίοδο της δοκιμαστικής λειτουργίας, η υπηρεσία θα παρέχεται από την Πρεσβεία της Ελλάδος στο Ηνωμένο Βασίλειο και από το Γενικά Προξενείο Νέας Υόρκης και Τορόντο. Μέσα στο επόμενο διάστημα θα προστεθούν τα Γενικά Προξενεία Ντύσσελντορφ, Κωνσταντινούπολης και Βοστώνης, καθώς και το Προξενείο Πέρθ.

Παράλληλα, κατά την παρουσίαση της πλατφόρμας myConsulLive έγινε αναφορά και στην υπηρεσία Virtual Assistant (Ψηφιακού Βοηθού), η οποία υλοποιήθηκε με την συμβολή της Κοινωνίας της Πληροφορίας ΑΕ και έχει τεθεί σε πιλοτική εφαρμογή στο Προξενικό Γραφείο Λονδίνου και το Γενικό Προξενείο Νέας Υόρκης και θα επεκταθεί στο σύνολο των προξενικών αρχών εντός του 2021.

Πρόκειται για μια πρωτοποριακή σε διεθνές επίπεδο υπηρεσία εικονικής υποβοήθησης με χρήση τεχνητής νοημοσύνης (chatbot), η οποία διασυνδέεται με όλες τις υφιστάμενες και σχεδιαζόμενες ψηφιακές πλατφόρμες πληροφοριών – εξυπηρέτησης του Υπουργείου Εξωτερικών. Παρέχει πρόσβαση στο σύνολο των πληροφοριών – αιτημάτων που υποβάλλονται στις προξενικές αρχές και καθοδήγηση ως προς τους τρόπους διεκπεραίωσής τους (επί του παρόντος στην ελληνική και αγγλική γλώσσα).

Με την επέκταση των υπηρεσιών αλλά και των δυνατοτήτων που παρέχουν στο σύνολο των προξενικών αρχών, επιλύονται χρόνια προβλήματα μέσω της απλοποίησης των διαδικασιών και αλλάζει πλήρως η εικόνα λειτουργίας του Ελληνικού Κράτους στους Έλληνες που διαβιούν στο εξωτερικό.

Ολόκληρη η εισαγωγική τοποθέτηση του πρωθυπουργού:

«Καλησπέρα σε όλους και καλημέρα, καλό μεσημέρι και στην Νέα Υόρκη. Στο εκεί Γενικό Προξενείο μας. Και χαίρομαι πραγματικά διότι το αντικείμενο της σημερινής μας επικοινωνίας είναι ακριβώς η ίδια η επικοινωνία. Γιατί γίνεται μέσω βιντεοκλήσης και της νέας πλατφόρμας «myConsulLive». Είναι μια εφαρμογή που θα συνδέει, πλέον, όλους τους Έλληνες του εξωτερικού, σε όποια πόλη κι αν βρίσκονται, με τις ελληνικές αρχές της χώρας στην οποία ζουν. Και από εκεί, βέβαια, να εξυπηρετούνται σε ό,τι χρειάζονται από τις δημόσιες υπηρεσίες στην πατρίδα.

Ξεκινάμε από περιοχές δικαιοδοσίας της Πρεσβείας μας στο Λονδίνο και των Γενικών Προξενείων μας στη Νέα Υόρκη και στο Τορόντο. Και απ’ ό,τι βλέπω σύμφωνα με τον προγραμματισμό θα προστεθούν σύντομα τα Γενικά Προξενεία της Βοστόνης, της Κωνσταντινούπολης, του Ντίσελντορφ και του Περθ. Μέσα στο 2021, όμως, η λειτουργία αυτή θα επεκταθεί σε όλο το δίκτυο των προξενικών μας αρχών. Όπως θα διευρυνθούν και οι υπηρεσίες οι οποίες παρέχονται. Για την ώρα, οι βιντεοκλήσεις θα αφορούν αιτήσεις για την έκδοση βασικών εγγράφων, όπως πιστοποιητικά μόνιμου κατοίκου εξωτερικού και ληξιαρχικές πράξεις.

Το «myConsulLive» έρχεται να δώσει λύση σε ένα διπλό πρόβλημα: Πριν από όλα, στις αποστάσεις. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, στην Αυστραλία, στον Καναδά, τα προξενεία μας καλύπτουν αχανείς εκτάσεις. Ενώ και σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες ή πόλεις απέχουν πολύ μεταξύ τους. Σε αυτές τις περιπτώσεις -το γνωρίζω εξάλλου καλά ως κάποιος ο οποίος έχει ζήσει αρκετά χρόνια στην Αμερική- η επαφή με τις πρεσβείες και τα προξενεία μας είναι και χρονοβόρα και οδυνηρή. Οι εκτός συνόρων συμπατριώτες μας δεν είναι, συχνά, εξοικειωμένοι με τις διατυπώσεις της ελληνικής δημόσιας διοίκησης. Οι διαδικασίες τους αποτρέπουν. Στη φυσική απόσταση προστίθεται και η απόσταση στη συνεννόηση και την κατανόηση.

Η νέα πλατφόρμα, λοιπόν, θα επιτρέπει, στο εξής στους έμπειρους προξενικούς μας υπαλλήλους να εξυπηρετούν καλύτερα και ταχύτερα τους ομογενείς, τους Έλληνες που βρίσκονται εκτός των συνόρων μας. Και, σύντομα, αυτή τη διαδικασία θα τη συνδράμει και ο «εικονικός βοηθός». ¨Ήδη, καταλαβαίνω, ότι εφαρμόζεται πιλοτικά στη Νέα Υόρκη και στο Λονδίνο. Ένας «ψηφιακός» υπάλληλος, ο οποίος θα πληροφορεί, θα καθοδηγεί τους ενδιαφερόμενους στην διεκπεραίωση των υποθέσεών τους, χωρίς να απαιτείται η φυσική παρουσία στο Προξενείο.

Δεν θέλω να μιλήσω περισσότερο, θα ήθελα να ακούσω πιο πολύ τις δικές σας εμπειρίες, τις δικές σας προτάσεις. Να τονίσω, όμως, ότι η σημερινή πρωτοβουλία αν και με τεχνική μορφή, είναι μια ξεκάθαρη πολιτική επιλογή: Είναι αυτή, που σηματοδότησε και η εμβληματική απόφαση της Κυβέρνησής μας να διευκολύνει την ψήφο των Ελλήνων του εξωτερικού απ’ τον τόπο διαμονής τους. Κάτι που σημαίνει ότι συνέχεια θα πρέπει να χτίζουμε γέφυρες μαζί τους. Ώστε να έχουν λόγο στο τι συμβαίνει στην μητέρα-πατρίδα. Να μπορεί και η Ελλάδα να ακούει καθαρά και τον δικό τους λόγο.Και βέβαια να μην ταλαιπωρούνται αφόρητα κάθε φορά που έρχονται σε επικοινωνία με τις προξενικές μας αρχές ή με τις πρεσβείες μας».