Νέοι οδηγοί πεθαίνουν με παλιά μη ασφαλή αυτοκίνητα, σύμφωνα με έρευνα για τροχαία δυστυχήματα!

1871

Η μελέτη του IIHS δείχνει πόσο ασφαλέστερο είναι να είσαι πίσω από το τιμόνι ενός νέου και πιο σύγχρονου αυτοκινήτου.

Μια έρευνα που διεξήχθη στις Ηνωμένες Πολιτείες από το Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) για τα ατυχήματα, αποκαλύπτει ότι πάνω από το 25% των νέων οδηγών οδηγούν μη ασφαλή αυτοκίνητα, καθώς θεωρούν πως πρέπει πρώτα να εξασκηθούν πριν αποκτήσουν πιο προηγμένο μοντέλο.

Το IIHS ανέλυσε τα τροχαία ατυχήματα μεταξύ 2013 και 2017 και μεταξύ 2008 και 2018 στα οποία πέθαναν νέοι οδηγοί.  Πάνω από το 60% των νεαρών οδηγών ήταν πίσω από το τιμόνι ενός οχήματος μεταξύ των ηλικιών 6 και 15 ετών.  Και στις δύο περιόδους που αναλύθηκαν, ωστόσο, το Ινστιτούτο για την Ασφάλεια στους Αυτοκινητόδρομους διαπίστωσε ότι οι μεγαλύτεροι που εμπλέκονταν σε θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα οδηγούσαν νεότερα και μεγαλύτερα οχήματα.

Τροχαία ατυχήματα: Πάνω από το 25% των νέων οδηγών οδηγούν ανασφαλή και παλιά αυτοκίνητα

Η μελέτη επομένως επιβεβαιώνει ότι οι νέοι οδηγούν παλαιότερα αυτοκίνητα από τους μεγαλύτερους, αν και δεν ανέφερε συγκεκριμένα κατηγορίες οχημάτων.  Το IIHS δηλώνει επίσης ότι οι νεαροί όταν βρίσκονται πίσω από το τιμόνι οδηγούν πάνω από τα μισά χιλιόμετρα χρησιμοποιώντας οχήματα με ηλικία τουλάχιστον 11 ετών.

Η Rebecca West, ερευνητής του IIHS, δήλωσε: «Είναι κατανοητό ότι οι γονείς δεν θέλουν να διαθέσουν πολλά χρήματα για το πρώτο αυτοκίνητο των παιδιών τους.  Πιθανώς δεν συνειδητοποιούν πόσο ασφαλέστερο είναι ένα νεότερο και μεγαλύτερο όχημα.  Τα μικρά οχήματα δεν προστατεύουν καλά σε ένα ατύχημα και τα παλαιότερα οχήματα είναι λιγότερο πιθανό να είναι ασφαλή».

Σε μια ανάλυση για την σχέση μεταξύ της ηλικίας των οχημάτων που εμπλέκονται σε θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα και των οδηγών στις ηλικιακές ομάδες μέχρι 18 και 35-50, δεν προέκυψαν σημαντικές διαφορές με τα αποτελέσματα που προέκυψαν από την ίδια σύγκριση μεταξύ των περιόδων 2008 και 2012.

Μεταξύ 2013 και 2017, το 28% των νέων οδηγών που πέθαναν σε τροχαία ατυχήματα οδήγησαν ένα αυτοκίνητο πόλης σε σύγκριση με το 19% των ηλικιακά μεγαλύτερων.

Ενδιαφέρον ωστόσο θα είχε μια παρόμοια έρευνα στην χώρα μας, η οποία δυστυχώς βρίσκεται μέσα στις χώρες με τις μεγαλύτερες απώλειες σε τροχαία δυστυχήματα σε συνάρτηση με τον μεγαλύτερο όρο ηλικίας του στόλου οχημάτων στην Ευρώπη. Κλείνω αυτό το άρθρο με την φράση, πως το αυτοκίνητο δεν πρέπει να θεωρείται είδος πολυτελείας, αλλά εργαλείο διαβίωσης!