Πόσο αυξήθηκαν οι πωλήσεις των online super markets

324

Τα online super markets ήταν από τους τομείς που αναδείχθηκαν «νικητές» κατά τη διάρκεια της καραντίνας και αυτό αποδεικνύεται και από τα νούμερα.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Convert Group, οι online πωλήσεις των ελληνικών super markets κατέγραψαν αύξηση 150% κατά τη διάρκεια του α’ εξαμήνου του 2020 σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2019 με τη συνολική αξία των online αγορών σε τιμές λιανικές με το ΦΠΑ να φτάνουν στα 56,3 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, οι πωλήσεις του α’ εξαμήνου του 2020 ήταν κατά 21% υψηλότερες από το σύνολο των πωλήσεων ολόκληρου του 2019 που ήταν στα 46,6 εκατ. ευρώ.

Η έρευνα της Convert Group αναφέρει ακόμη ότι ο κλάδος συνεχίζει να αναπτύσσεται με υψηλό ρυθμό ακόμη και μετά την περίοδο της καραντίνας. Πιο συγκεκριμένα, τον Ιούνιο του 2020 η αύξηση στις πωλήσεις ήταν της τάξεως του 170% σε σχέση με τον περσινό Ιούνιο, με τον ετήσιο ρυθμό ανάπτυξη να είναι εξαπλάσιος σε σχέση με τις αρχές του έτους (29% τον Ιανουάριο του 2020).

Συνολικά, το α’ εξάμηνο του 2020, φαίνεται ότι το ηλεκτρονικό καλάθι αυξήθηκε συγκριτικά με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2019, τόσο σε τεμάχια (+5 τεμάχια) όσο και σε αξία (+9 Ευρώ). Ιδιαίτερα τους μήνες της καραντίνας, Μάρτιο και Απρίλιο, από τα 51 συνολικά τεμάχια που περιείχε το μέσο καλάθι, τα 40 ήταν τρόφιμα, σημειώνοντας μάλιστα αύξηση 10 τεμαχίων συγκριτικά με το μέσο καλάθι του 2019.

Μελετώντας όλες τις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία online αγορών στην περίοδο της καραντίνας, τον​ Μάρτιο ​2020 είχαμε σημαντικές ​μεταβολές σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019 όπως: +407% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού, +397% σε καλλυντικά και είδη περιποίησης, +372% σε κατεψυγμένα τρόφιμα, +348% σε συσκευασμένα τρόφιμα και +340% σε φρέσκα τρόφιμα, +299% σε προϊόντα αρτοποιίας, +159% σε ποτά και αναψυκτικά και +83% σε προϊόντα περιποίησης για παιδιά.

Όσον αφορά στις συσκευές που προτιμούν οι καταναλωτές ως μέσο για τις παραγγελίες τους, αν και τα κινητά είχαν αξιοσημείωτη και σταθερή αύξηση το 2019, φαίνεται πως τόσο η καραντίνα όσο και η εργασία από το σπίτι τους ώθησαν στην πραγματοποίηση των ηλεκτρονικών παραγγελιών τους κυρίως από προσωπικούς υπολογιστές ​ από τα οποία ακόμα και μετά την άρση της καραντίνας​ δόθηκαν το 68,4% των συνολικών παραγγελιών.

Ο κορωνοϊός φαίνεται πως επηρέασε και τα marketing κανάλια, με τις οργανικές αναζητήσεις να πρωταγωνιστούν και να είναι υπεύθυνες για το 25% των ηλεκτρονικών συναλλαγών του εξαμήνου, αύξηση 8 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το πρώτο εξάμηνο του 2019.

Στον αντίποδα, τον Απρίλιο του 2020, οι παραγγελίες που ήρθαν από διαφημίσεις στη Google μειώθηκαν κατά 40% σε σχέση με τον περσινό Απρίλιο​, ​καθώς οι λιανέμποροι ήταν αρκετά συγκρατημένοι στη διαφημιστική τους δαπάνη, είτε επειδή αντιμετώπιζαν προβλήματα διαθεσιμότητας προϊόντων, είτε για να κατευνάσουν τον τεράστιο φόρτο παραγγελιών που δεν ήταν σε θέση να υποστηρίξουν αποτελεσματικά λόγω έλλειψης υποδομών.