Τα Fiat της χρυσής εποχής του Cesare Romiti! (Pics)

1554

Ο Cesare Romiti, το δεξί χέρι του Gianni Agnelli που πέθανε στις 18 Αυγούστου,  αντιπροσώπευε μια σημαντική σελίδα στην ιστορία της Fiat, ας δούμε εδώ ποια ήταν τα αυτοκίνητα που γεννήθηκαν την περίοδο της διοίκησης του.

Ο Cesare Romiti αντιπροσώπευε ένα από τα πιο ενδιαφέροντα κεφαλαία στην πολυσέλιδη ιστορία της Fiat.  Ο Ρωμαίος manager ήταν ένας από τους ισχυρότερους χαρακτήρες στην ιστορία του κατασκευαστή του Πιεμόντε, που θα τον θυμόμαστε και για την τεχνογνωσία του.  Τώρα που έχει πεθάνει, ας δούμε τα μοντέλα της Fiat που χαρακτήρισαν την περίοδο Romiti (1976-1998).

Η αρχή με το διαχρονικό Fiat Panda

Το Fiat Panda είναι αναμφισβήτητα μεταξύ των πιο εμβληματικών αυτοκινήτων στην ιστορία της Fiat.  Την ίδια χρονιά της συμφωνίας αναδιοργάνωσης της εργασίας με τα συνδικάτα, που επιδίωξε ο ίδιος ο Cesare Romiti, γεννήθηκε το Panda.  Είμαστε στο 1980 και το αυτοκίνητο γίνεται αμέσως προϊόν μεγάλης επιτυχίας για το εμπορικό σήμα του Τορίνο, ήταν ανθεκτικό συμπαγές και μπορούσε πρακτικά να αγοραστεί από οποιονδήποτε, παράγοντες που το οδήγησαν να γίνει εικονικό πολύ σύντομα.  Το Panda αυξάνει τις πωλήσεις του και δημιουργεί μια σταθερή ανάκαμψη των κερδών.  Το αυτοκίνητο σχεδιάστηκε από τον Giorgetto Giugiaro και κέρδισε αμέσως την φήμη του αξιόπιστου, παράλληλα εντυπωσίασε ο εξαιρετικός αρθρωτός εσωτερικός χώρος που κυριαρχούσε η πρακτικότητα.

Οι βάσεις της επιτυχίας με το Fiat Uno

Με τον Romiti στο τιμόνι, η Fiat παράγει πολλά επιτυχημένα μοντέλα και γίνεται ο πέμπτος μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο και πρώτος στην Ευρώπη.  Όλη η γκάμα θα υποβληθεί σε μεγάλη ανανέωση και αρκετά μοντέλα θα παραμείνουν στη λίστα για μεγάλο χρονικό διάστημα.  Εκτός από το Panda, ένα άλλο επιτυχημένο μοντέλο είναι το Fiat Uno.  Το αυτοκίνητο παρουσιάστηκε στα τέλη Ιανουαρίου 1983 κατά τη διάρκεια εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στο Cape Canaveral.  Το Uno θα σηματοδοτήσει μια ολόκληρη εποχή και θα στεφθεί Car of the Year το 1984.  το αυτοκίνητο φέρνει το ενδιαφέρον Fire Engine στο ντεμπούτο του.

Το όμορφο Croma

Συνεχίζοντας το ταξίδι στο χρόνο, το 1984 η Argenta θα δώσει τη θέση της στο όμορφο  Fiat Croma το 1985, το πολυτελές Fiat βασιζόταν στο Saab 9300. Ήταν ένα μεγάλο πολυτελές sedan, καλοφτιαγμένο και εξοπλισμένο με κάθε άνεση και για αυτό έγινε μια εμπορική επιτυχία.

Το ταπεινό Fiat Duna

Όσον αφορά τα σεντάν, το Croma δεν μπορεί καθόλου να συγκριθεί με το Duna που πάντα αντιπροσώπευε ένα από τα πιο άσχημα αυτοκίνητα της ιστορίας της εταιρείας.  Ωστόσο, το Duna, το οποίο εμφανίστηκε ως Uno εξοπλισμένο με τρίτο όγκο, κατάφερε να πετύχει καλούς αριθμούς πωλήσεων από τότε που βγήκε στην αγορά το 1987, παρά τη σαφώς χαμηλή εκτίμησή του κοινού και την ανεπαρκή ποιότητα κατασκευής.

Η επιτυχία του Tipo και το οικογενειακό Tempra

Μεταξύ των μεγαλύτερων εμπορικών επιτυχιών της διοίκησης Romiti συγκαταλέγεται και το πετυχημένο Fiat Tipo, το οποίο αντικατέστησε το Ritmo στο τέλος της πετυχημένης καριέρας του, όταν κυκλοφόρησε το 1988. Όπως και στην περίπτωση του Uno, το Tipo κέρδισε τον τίτλο του Car of the Year το 1989. Το αυτοκίνητο εμφανίστηκε πολύ μοντέρνο και διέθετε πολλά ενδιαφέροντα τεχνολογικά στοιχεία και δεν είχαμε ξαναδεί, ξεκινώντας από την συνθετική πίσω πόρτα, που συμμορφώνονταν με το στρογγυλεμένο σχήμα, τα ηλεκτρονικά όργανα πίσω από το τιμόνι και την καμπίνα που ήταν εξαιρετικά ευρύχωρη για πέντε άτομα. Δύο χρόνια μετά το ντεμπούτο του χρησιμοποιήθηκε ως βάση για το Tempra, καθώς και για άλλα μοντέλα του ομίλου Fiat.

Τα μικρά Fiat Cinquecento και Seicento

Το 1991, από την άλλη πλευρά, ήταν η σειρά του Cinquecento, το οποίο, αν και πήρε ένα όνομα μεγάλης γοητείας για τη μάρκα, είχε πολύ λίγα να μοιραστεί με τον ένδοξο πρόγονο της.

Το Cinquecento ήταν τετράγωνο και κατασκευάστηκε με μεγάλη προσοχή στην ασφάλεια.  Το 1998 αντικαταστάθηκε από το Seicento που ακολούθησε τη ίδια διάταξη, αλλά με πιο απαλές γραμμές.

Η επιτυχία του Punto

Αδύνατο να μην αναφέρουμε το Fiat Punto που έκανε το ντεμπούτο του το 1993 για να αντικαταστήσει το Uno.  Το compact θα γίνει ένα πολύ αγαπητό και πολύ εκτιμημένο αυτοκίνητο.  Η μοντέρνα γραμμή του θα το βοηθήσει να κερδίσει το βραβείο Car of the Year το 1995. Το αυτοκίνητο παρήχθη σε τρεις διαφορετικές γενιές, με αρκετές ανανεώσεις.  Μέχρι το 2018 αντιπροσώπευε ένα από τα αυτοκίνητα με τις υψηλότερες πωλήσεις στην Ευρώπη και ήταν ένα από τα πιο δημοφιλή και στη χώρα μας.

Η σπορ πινελιά των Coupe και Barchetta

Στη συνέχεια, βλέπουμε δύο εμβληματικά αυτοκίνητα της ιστορίας της μάρκας, που γεννήθηκαν υπό τη διεύθυνση του Cesare Romiti.  Αυτά είναι το Fiat Coupé και η Barchetta.  Το 1994 το Fiat Coupé λανσαρίστηκε στην αγορά, υιοθετώντας αρχικά έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 2.0 διαθέσιμο τόσο σε ατμοσφαιρική όσο και σε υπερτροφοδοτούμενες εκδόσεις.  Επιπλέον, αργότερα διατέθηκαν ένας τετρακύλινδρος 16 βαλβίδος 1,8 λίτρων και ένας πεντακύλινδρος 2,0 λίτρων ατμοσφαιρικός και υπερτροφοδοτούμενος.  Το αυτοκίνητο είχε μια πολύ εκλεπτυσμένη και ιδιαίτερα μοντέρνα γραμμή.  Είναι το γρηγορότερο σύγχρονο Fiat, καθώς στην έκδοση Turbo 20V Limited Edition έφτασε και ξεπέρασε τα 250 km / h τελικής ταχύτητας.


Δίπλα στο Coupé υπάρχει η ενδιαφέρουσα Barchetta που προστέθηκε στον εμπορικό κατάλογο το 1995 χάρη στις γραμμές που σχεδίασε ο δικός μας Ανδρέας Ζαπατίνας. Το αυτοκίνητο είχε μια μοντέρνα στυλιστική προσέγγιση, αλλά με απλές γραμμές που ήταν αρκετό να το κάνουν εικονικό σε σύντομο χρονικό διάστημα.  Εκτιμήθηκε αμέσως και σήμερα είναι ιδιαίτερα περιζήτητο από συλλέκτες.  χρησιμοποίησε έναν 4-κύλινδρο 1.8 λίτρων με 130 ίππους.

Τα μικρομεσαία Bravo – Brava

Τα Tipo και Tempra θα αντικατασταθούν από το Bravo και το Brava, μικρομεσαία τριών και πέντε θυρών αντίστοιχα.  Το 1996 και θα μοιραστούν το βραβείο Car of the Year.  Πάνω απ ‘όλα, το Brava είχε μια πολύ πρωτότυπη γραμμή στο πίσω μέρος με μια περικομμένη ουρά με μαλακές γραμμές.  Το Bravo σίγουρα εκτιμήθηκε περισσότερο, ειδικά από ένα νεότερο κοινό που το αναγνώρισε ως ένα πιο σπορ μοντέλο.

Το αδικημένο Fiat Marea

Την ίδια περίοδο με το μικρομεσαίο δίδυμο η Fiat παρουσίασε την πρόταση της για την μεσαία κατηγορία, ωστόσο παρά το γεγονός πως επρόκειτο για ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο, δεν έφερε τα αναμενόμενα εμπορικά αποτελέσματα.

Το εκκεντρικό Fiat Multipla

Το τελευταίο αυτοκίνητο που γεννήθηκε κατά την περίοδο Romiti στην Fiat είναι το Multipla που κυκλοφόρησε το 1998. Πρόκειται για ένα πολύ καινοτόμο μικρομεσαίο πολυμορφικό με σαφώς τον πιο πρωτότυπο σχεδιασμό που έχουμε δει σε αυτοκίνητο παραγωγής, χαρακτηριστικά στην πρώτη του έκδοση υπήρχε ένα σκαλί στη βάση του παρμπρίζ που στέγαζε τα φώτα ψηλά δοκάρια.  Στο εσωτερικό έξι άτομα ήταν άνετα τοποθετημένα σε δύο σειρές καθισμάτων.  Το όνομα ήταν εμβληματικό επειδή προήλθε από το θρυλικό 600 Multipla, οι κινητήρες ήταν ευρέως διαφοροποιημένοι, εκτός από βενζίνη και ντίζελ, υπήρχαν επίσης εκδόσεις με μεθάνιο καθώς και Bi-Fuel, τόσο βενζίνη- μεθάνιο, όσο και βενζίνη – υγραέριο.