The Economist: «Το απαγορευτικό βοήθησε την Ελλάδα να ψηφιοποιηθεί»

283

Το σύστημα τηλεκπαίδευσης στην Ελλάδα αποθεώνει σε άρθρο του το βρετανικό περιοδικό The Economist. «Το απαγορευτικό βοήθησε την Ελλάδα να ψηφιοποιηθεί» είναι ο τίτλος του σχετικού δημοσιεύματος το οποίο αναφέρεται στα ψηφιακά άλματα της χώρας στη διάρκεια της πανδημίας, σημειώνοντας στον υπότιτλο ότι «συνήθως υστερούσε».

Σύμφωνα με το άρθρο, αν και η Ελλάδα ακόμα βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις σχετικά με τις υπόλοιπες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όσον αφορά το θέμα της ψηφιοποίηση, το δεύτερο lockdown που επιβλήθηκε τον Νοέμβριο, έδωσε μια μεγάλη μη αναμενόμενη ώθηση προς τα εμπρός στον σημαντικό τομέα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Κάνοντας, μάλιστα, και ιδιαίτερη αναφορά στην υπουργό Υγείας, το περιοδικό σημειώνει: «Τώρα η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι υποχρεωτική και ένα νέο πρόγραμμα σπουδών ακολουθείται διαδικτυακά, αναφέρει η Νίκη Κεραμέως, η υπουργός Παιδείας, της δεξιάς κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη. Οι καθηγητές που δεν διεξάγουν τις διαδικτυακές τάξεις τους, αντιμετωπίζουν πειθαρχική διαδικασία. Η Κεραμέως, φιλόδοξη δικηγόρος της Νέας Υόρκης, πριν μπει στην πολιτική, σημειώνει ότι τα ελληνικά σχολεία διέθεταν μόνο 4.500 φορητές συσκευές, όταν ανέλαβε η τωρινή κυβέρνηση, το 2019. Τώρα έχουν διανεμηθεί πάνω από 90.000 tablets και φορητοί Η/Υ, οι οποίοι χρηματοδοτήθηκαν από κονδύλια της ΕΕ, της τοπικής αυτοδιοίκησης και από ιδιωτικές δωρεές. Η Cisco έφτιαξε μια πλατφόρμα Webex, που μπορεί να προσφέρει ταυτόχρονη πρόσβαση στο 1,4 εκατ. μαθητών της χώρας και σε 180.000 δασκάλους. Δάσκαλοι και καθηγητές παρακολούθησαν διαδικτυακή εκπαίδευση. Ακόμη κι αν επιστρέψουμε στην κανονικότητα και ξεκινήσουν τα σχολεία, η διαδικτυακή μάθηση θα παραμείνει, ως μεγάλο κομμάτι του προγράμματος, αναφέρει η υπουργός».

Το δημοσίευμα κάνει επίσης αναφορά στη «χαοτική» πρώτη μέρα της διαδικτυακής εκπαίδευσης, που προκάλεσε θύελλα διαμαρτυριών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. «Γρήγορα όμως τα προβλήματα εξομαλύνθηκαν. “Αισθανόμαστε μεγάλη ενθάρρυνση” δηλώνει η Ελένη Χατζή, υποδιευθύντρια Γυμνασίου, στη Θράκη, μια φτωχή περιοχή, κοντά στην Τουρκία, όπου ζει η μουσουλμανική μειονότητα της Ελλάδας. “Έχουμε πρωτοφανή αριθμό μαθητών που θα δώσουν εξετάσεις φέτος εξετάσεις για το πανεπιστήμιο και χάρη στα ψηφιακά προγράμματα, έχουν στη διάθεση τους πολύ περισσότερες πηγές”», συμπληρώνει το άρθρο.

Και καταλήγει: «Η Κεραμέως παραδέχεται ότι το καθήκον της να κρατήσει την παιδεία στις ράγες, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, διευκολύνθηκε από το πεπαλαιωμένο κεντρικό εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας. Για την ώρα το υπουργείο Παιδείας διατηρεί σφιχτό έλεγχο σε όλα, από τις λεπτομέρειες του προγράμματος σπουδών, μέχρι το ωρολόγιο πρόγραμμα και τις σχολικές εκδρομές. “Στόχος μας είναι να αποκεντρώσουμε το σύστημα, αλλά αυτή τη στιγμή [το παλιό σύστημα] αποτέλεσε μεγάλη βοήθεια” αναφέρει η υπουργός».