Ξεκινά η κατασκευή του πιο επικίνδυνου δρόμου της χώρας

258

Σε φάση εκκίνησης μπαίνουν οι εργασίες για τον πιο επικίνδυνο και αιματοβαμμένο δρόμο της χώρας, του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος.

Την τελετή έναρξης των εργασιών του νέου αυτοκινητόδρομου θα κυρήξει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μαζί με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και τον υφυπουργό Υποδομών, Γιώργο Καραγιάννη.

Επίσης στην τελετή έναρξης θα παραβρεθούν στελέχη της Ολυμπίας Οδού (AKTΩΡ< ΓΕΚ, ΑΒΑΞ, Vinci, HOCHTIEF).

Η τελετή θα γίνει στο εργοτάξιο της Αμαλιάδας.

Πρόσφατα το τμήμα Πάτρα – Πύργος του αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος εντάχθηκε στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020».

 

Η Πράξη αφορά στην κατασκευή του τμήματος Πάτρα – Πύργος, μήκους 74,8χλμ, που ολοκληρώνει τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος. Το νέο τμήμα αυτοκινητοδρόμου, στα πρώτα 13,0χλμ θα κατασκευαστεί με διαπλάτυνση της υφιστάμενης Εθνικής Οδού (ΕΟ), ενώ στα υπόλοιπα 61,8χλμ θα κατασκευασθεί σε νέα χάραξη.

Η δημόσια δαπάνη ανέρχεται σε 252,1 εκατ. ευρώ.

Ο νέος άξονας μήκους 74,5 χλμ, θα έχει ταχύτητα μελέτης 120 χλμ./ώρα, 8 ανισόπεδους κόμβους, 15 γέφυρες και 64 διαβάσεις. Θα διαθέτει Κέντρο Λειτουργίας και Συντήρησης με Μονάδα Διαχείρισης Κυκλοφορίας και αστυνομικό σταθμό.

Η διάρκεια κατασκευής του έργου είναι 40 μήνες.

Να σημειωθεί ότι το οδικό τμήμα Πάτρα Πύργος ξεκίνησε το 2015 όταν το κράτος κατάτμησε το τμήμα Πάτρα Πύργος σε 8 εργολαβίες και προχώρησε σε δημόσιο διαγωνισμό.

Το 2018 μετά από μακρά διαδικασία, το κράτος υπέγραψε 3 (από τις 8) συμβάσεις. Από τότε η πρόοδος ήταν πολύ αργή (λιγότερο από 1%).

Το 2ο εξάμηνο του 2019, η νέα κυβέρνηση αποφάσισε να επανεξετάσει την επανένταξη του τμήματος Πάτρα- Πύργος στο έργο Παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού.

Τον Ιανουάριο του 2020 υπογράφηκε το Μνημόνιο Συναντίληψης μεταξύ του Κράτους και της Ολυμπίας Οδού, στο οποίο συμφωνούνταν βασικοί όροι και προϋποθέσεις.

Το Μάρτιο του 2020 το κράτος ακύρωσε τις 8 δημόσιες συμβάσεις. Όσον αφορά τις αποζημιώσεις που δόθηκαν από το Υπουργείο στους εγκατεστημένους εργολάβους, ανήλθαν στα 8 εκατ. ευρώ.

Τα οφέλη του έργου
H κατασκευή του τμήματος Πάτρα – Πύργος σύμφωνα με τους τοπικούς φορείς θα προσφέρει ευκολία στην οδική πρόσβαση περιοχών που σήμερα είναι αποκλεισμένες και θα δώσει στην Ηλεία τη δυνατότητα να αναδιατάξει το τουριστικό και γενικότερα το αναπτυξιακό περιβάλλον της.

Κάτι τέτοιο θα έχει ως αποτέλεσμα την οικονομική, κοινωνική και πολιτιστική σύγκλιση της Ηλείας με τους άλλους δύο Νομούς της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, καθώς η ύπαρξη ενός νέου σύγχρονου οδικού δικτύου συχνά συμπαρασύρει και άλλες δομές στην υγεία, την παιδεία και τον τουρισμό.