Από τον… Μάρτιο τα νέα μέτρα για την αντιμετώπιση της ακρίβειας

270

Τα νέα μέτρα κατά της ακρίβειας τα οποία σύμφωνα με πληροφορίες θα απαιτηθεί ένα δίμηνο, δηλαδή έως το Μάριο, εξειδίκευσε ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας.

«Καταδικάζουμε αθέμιτες εμπορικές πρακτικές και δεν πρόκειται να τις ανεχθούμε», τόνισε ο κ. Σκρέκας. Ο υπουργός Ανάπτυξης είπε ότι «περιορίζουμε τις συνολικές εκπτώσεις των προμηθευτών στα σούπερ μάρκετ κατά 30% και μεταφέρουμε το όφελος στον καταναλωτή με αντίστοιχη μείωση της τιμής στο ράφι».

Ακόμα ανέφερε ότι «αποτρέπουμε τις αδικαιολόγητες ανατιμήσεις και δεν επιτρέπουμε στους προμηθευτές που αυξάνουν τις τιμές των προϊόντων να υλοποιούν προωθητικές ενέργειες για τα προϊόντα που έχουν ανατιμήσει για τρεις μήνες». Έκανε λόγο για καθαρές τιμές από το ράφι στο χωράφι ενώ είπε ότι θα μπει πλαφόν στο περιθώριο μεικτού κέρδους στο βρεφικό γάλα.

Αναλυτικά τα τέσσερα νέα μέτρα κατά της ακρίβειας:

1ο μέτρο: Μειώνονται οι παροχές προς τα σούπερ μάρκετ και εξασφαλίζουμε χαμηλότερες τιμές για τον καταναλωτή. Περιορίζουμε εκπτώσεις προμηθευτών στα σούπερ μάρκετ κατά 30% και μεταφέρεται το όφελος στον καταναλωτή. Αυτό θα εφαρμοστεί σε απορρυπαντικά, καθαριστικά σπιτιού, οδοντόκρεμες, αφρόλουτρα, σαμπουάν και βρεφικές πάνες.

2ο μέτρο: Δεν επιτρέπεται σε εταιρείες που αυξάνουν τις τιμές των προϊόντων να κάνουν προωθητικές ενέργειες για τρεις μήνες. Η υποχρέωση δεν ισχύει για επιχειρήσεις που διατηρούν σταθερές τις τιμές ή τις μειώνουν.

3ο μέτρο: Καθαρές τιμές από το χωράφι στο ράφι: υποχρεώνονται οι προμηθευτές να πωλούν τα προϊόντα στο λιανεμπόριο σε καθαρές τιμές (net prices). Επιτρέπεται μόνο πιστωτικό τιμολόγιο ύψους έως 3% για επιστροφές προϊόντων ή φύρας. Το μέτρο αφορά νωπά φρούτα-λαχανικά και κρέατα.

4ο μέτρο: Πλαφόν στο βρεφικό γάλα σε εταιρείες που παράγουν εισάγουν και διακινούν το γάλα στην Ελλάδα. Το πλαφόν ορίζεται ως το άθροισμα του λειτουργικού κόστους της εταιρείας για τη συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων και εμπορικού κέρδους 7%.

«Πετυχαίνουμε άμεση μείωση τιμής στο ράφι, επιπλέον όφελος για τον καταναλωτή καθώς οι όποιες μειώσεις θα γίνονται στις νέες μειωμένες τιμές», τόνισε ο Κώστας Σκρέκας.