Η ΕΛΒΟ έτοιμη να φέρει επανάσταση στην κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων;

776
ELVO Plasan new technologies electric cars

Μια νέα ελαφριά δομή άνθρακα και σύνθετου αμαξώματος θα μπορέσει να φέρει επανάσταση στον τρόπο κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων την επόμενη δεκαετία.

Σχεδιασμένο από την ισραηλινή εταιρεία άμυνας και αμαξώματος Plasan, γνωστή για την εξαγορά της ΕΛΒΟ, η οποία ισχυρίζεται ότι προσφέρει μείωση βάρους έως και 45% σε σύγκριση με τα ατσάλινα αμαξώματα και 20% σε σύγκριση με τα αμαξώματα αλουμινίου.

Η Plasan παρουσίασε τη νέα τεχνολογία σε παγκόσμιους OEM και εταιρείες μηχανοκίνητου αθλητισμού, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων που εδρεύουν στο Ηνωμένο Βασίλειο, και πρόσφατα τη δημοσίευσε.  «Είμαστε πεπεισμένοι ότι σε δύο έως τρία χρόνια, θα υπάρχουν κατασκευασμένα προϊόντα που θα χρησιμοποιούν την τεχνολογία μας, και με ένα πλήρες αμάξωμα λίγα χρόνια αργότερα», δήλωσε ο επικεφαλής σχεδιαστής Nir Kahn.

Στο επίκεντρο της τεχνολογίας της Plasan υπάρχουν δοκοί ινών άνθρακα με εξώθηση έλξης με ίνες άνθρακα συνεχώς κατανεμημένες σε όλο το μήκος των τοιχωμάτων του πλαισίου, με αποτέλεσμα πολύ ισχυρά, άκαμπτα αλλά ελαφριά δομικά στοιχεία.

Κάθε δοκός κολλάται σε σύνθετα πάνελ αμαξώματος για τη δημιουργία ημι-δομικών πλευρών, δαπέδου και οροφής.  Στη συνέχεια, αυτές οι υποομάδες ενώνονται με μεταλλικούς κόμβους.  Οι κόμβοι είναι κατασκευασμένοι από δύο κομμάτια σφραγισμένου αλουμινίου, με σκοπό την επιτάχυνση της συναρμολόγησης.

Η Plasan πιστεύει ότι ο σχεδιασμός της είναι μια σημαντική ανακάλυψη επειδή τα αυτοκίνητα μπορούν να κατασκευαστούν χρησιμοποιώντας τον εξοπλισμό της υπάρχουσας γραμμής παραγωγής και με τις ίδιες βασικές τεχνικές με ένα συμβατικό σώμα.

«Βλέπουμε πραγματικά μια υψηλή κλίμακα παραγωγής στα αυτοκίνητα – αυτό δεν περιορίζεται σε εφαρμογές άμυνας ή μηχανοκίνητου αθλητισμού – με δυνατούς ετήσιους ρυθμούς παραγωγής εκατοντάδων χιλιάδων ετησίως», δήλωσε ο Ronen Berger, επικεφαλής των σύνθετων υλικών της Plasan.

Αν και η τεχνολογία αμαξώματος από ανθρακονήματα είναι σχετικά ακριβή, η Plasan εκτιμά ότι το κόστος εξοικονόμησης κάθε κιλού βάρους σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι δικαιολογημένο στα 10 $ ανά κιλό.  «Αυτό το καθιστά φθηνότερο από άλλες μεθόδους βελτίωσης της απόδοσης ή της γκάμας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων», δήλωσε ο Kahn.

Η πρόσφατη εξαγορά της ΕΛΒΟ και η τεχνογνωσία της στην κατασκευή αμαξωμάτων πάντως τύπου, της δίνει την ευκαιρία να μπει δυναμικά και να εξειδικευτεί στην κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με τις ευλογίες φυσικά της Plasan,  ως φορέα της καινοτόμου τεχνολογίας, βάζοντας την χώρα μας στον αυτοκινητιστικό χάρτη και μάλιστα με μεγάλες προοπτικές!